STYCZEŃ 2022r.
- Zwierzęta są głodne
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie,
- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków,
- rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą,
- rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla danego środowiska
- Babcia i dziadek
- uczestniczenie w krótkich programach artystycznych,
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych
- orientowanie się, jakie istnieje pokrewieństwo w rodzinie
- wzbudzanie zainteresowania członkami najbliższej rodziny
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
- “Sen żyrafy”- Wdrażanie edukacyjnego Projektu “Porozumienia bez przemocy”
- prowadzenie obserwacji, opisywanie charakterystycznych cech
- rozpoznawanie i nazywanie uczuć
- dostrzeganie i opisywanie potrzeb swoich i innych osób
- doskonalenie umiejętności wyrażania prośby
- czerpanie radości z dobrze wykonanego zadania
- W lodowej krainie /FERIE ZIMOWE
- rozwijanie zainteresowania życiem ludzi w innych krajach
- doskonalenie precyzyjności rysowania po śladzie
- doskonalenie przeliczania liczebnikami głównymi
- rozwijanie sprawności ruchowej oraz poczucia bezpieczeństwa
- poszerzanie wiadomości nt. zwierząt z lodowej krainy
- poszerzanie umiejętności plastycznych
- doskonalenie płynności ruchów podczas zabaw przy muzyce
- zapoznanie z wyglądem i zwyczajami zwierząt polarnych
- doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby