W roku szkolnym 2020/2021 prowadzimy 7 grup wiekowych:
- Motylki (2,5/3 – latki )
- Pszczółki (3 – latki)
- Misie (4 – latki)
- Kotki (4/5 – latki)
- Tygryski (5/6 – latki)
- Biedronki (6/7 – latki)
- Jeżyki (6/7 – latki)
Od 2008 roku realizujemy w „Promyku” program „Dziecięca matematyka” prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej. Stawiamy na matematykę, by rozwinąć w dzieciach zdolności abstrakcyjnego myślenia, by w przyszłości nasi absolwenci osiągali w szkole jak najlepsze wyniki w nauce matematyki i przedmiotów ścisłych. Mamy nadzieję, że ten program, obok edukacji artystycznej, stanie się rozpoznawalnym rysem charakterystycznym Przedszkola „Promyk”. Po latach obserwujemy bardzo duże efekty wdrożenia „Dziecięcej matematyki”.
Mamy własną, nowocześnie wyposażoną kuchnię, w której pracują panie z bardzo dużym doświadczeniem, co pozwala nam dostosowywać jadłospis i sposób żywienia do najbardziej indywidualnych potrzeb dzieci i oczekiwań rodziców.
Dziecko może przebywać w Przedszkolu „Promyk” od poniedziałku do piątku dowolną ilość godzin dziennie (maksymalnie 10) od 6.00 do 18.00.
Oprócz realizacji podstawy programowej proponujemy następujące zajęcia dodatkowe:
Nie od dziś wiadomo, że wpływ muzyki jest nieoceniony dla rozwoju dziecka , a w szczególności umiejętność gry na instrumencie. Ukulele jest idealne do rozpoczęcia takiej przygody. Ta niewielka ” gitarka” natychmiast wzbudza sympatię młodych muzyków. Opanowanie podstaw gry na ukulele jest bardzo łatwe , co dodatkowo zachęca najmłodszych do kontynuowania gry na tym instrumencie. Dzieci uwielbiają grać na ukulele!!!
To cotygodniowe warsztaty w czasie których dzieci poznają różne techniki rękodzieła. Rękodzieło – kryje w sobie wiele technik, a zarazem wiele możliwości stworzenia własnoręcznie pięknych, niepowtarzalnych, wyjątkowych rzeczy.
Taka forma spędzania wolnego czasu sprzyja kreatywnemu myśleniu, pobudza zmysły, rozwijaniu samodzielności, wzmacnia pewność siebie, budzi ciekawość świata, rozwija sprawność manualną, uwrażliwia na piękno.
Zaczniemy od zdobycia umiejętności przyszywania guzików, tkania, ręcznego szycia maskotek czy biżuterii z filcu. Będziemy lepić z gliny i innych mas plastycznych. Stworzymy dekoracje związane np. ze świętami Bożego Narodzenia czy Dniem Babci i Dziadka. Będziemy pracować z drewnem; ozdabiać je metodą decoupage, lub tworzyć dekoracje metodą string art.
W czasie tych zajęć będziemy odkrywać i rozwijać indywidualne talenty,
dzieci będą mogły poczuć się „twórcami”, „artystami” a satysfakcję z wykonanej pracy i radość, gdy samodzielnie wykonanymi ozdobami obdarzą kogoś bliskiego będzie nagrodą za trud włożony w pracę i tworzenie tych niepowtarzalnych przedmiotów.
Terapia ręki ma na celu dostarczanie wrażeń dotykowych i poznawanie przez dziecko różnych kształtów i struktur materiałów oraz ich rozróżniania, usprawnianie: motoryki dużej oraz tzw. motoryki małej czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, poprawę koordynacji wzrokowo – ruchowej, wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, a także ukształtowanie umiejętności przekraczania linii środkowej ciała oraz doskonalenie umiejętności w zakresie samoobsługi.
Dzięki sprawnym rękom dziecko między innymi potrafi samodzielne się ubierać i rozbierać, manipuluje przedmiotami i zabawkami, spożywa posiłki samodzielnie sztućcami. Dobrze kształtująca się motoryka ręki jest także potrzebna do tego, by dziecko mogło opanować umiejętności przedszkolne i szkolne (np. rysowanie, malowanie, wycinanie, pisanie itp.).