Zajęcia Dodatkowe (płatne)

Oferujemy wiele zajęć dodatkowych, które wspierają wszechstronny rozwój dzieci oraz pozwalają im odkrywać swoje pasje i talenty.
Zajęcia religijne w „Promyku” to spotkania z Kimś wyjątkowym – Bogiem, który kocha bezwarunkowo i z radością spogląda na każde dziecko. Poprzez opowieści, symbole, modlitwę i wspólny śpiew dzieci uczą się, że Bóg nie jest surowym sędzią, ale Tatusiem
i bliskim przyjacielem. Te zajęcia rozwijają duchowość, empatię, wrażliwość na dobro
i drugiego człowieka. Tworzą fundament dojrzałej moralności i wewnętrznego pokoju, kształtując pozytywny obraz wiary, który dziecko będzie nosić przez całe życie.
Zajęcia wprowadzające w świat języka hiszpańskiego wspierają rozwój zdolności lingwistycznych, otwartości kulturowej i elastyczności myślenia. Poprzez zabawę dzieci poznają nowy język, co sprzyja lepszemu rozwojowi funkcji poznawczych i pamięci.
Wczesna nauka języka obcego, nie tylko otwiera drzwi do przyszłych sukcesów, ale także wspiera rozwój kreatywności i pewności siebie. Zajęcia prowadzone są w radosnej atmosferze przez lektora – Włocha, znającego 4 języki, który z entuzjazmem inspiruje dzieci do odkrywania hiszpańskiego. Wybierając nasze przedszkole, dają Państwo swojemu dziecku szersze możliwości na starcie!
Zajęcia integracji sensorycznej wspierają harmonijny rozwój dzieci poprzez stymulację wszystkich zmysłów. Ukierunkowane są na integrację bodźców zmysłowych: wzrok, słuch, dotyk, równowagę i ruch. Podczas zabaw sensorycznych dzieci rozwijają dużą i małą motorykę, poprawiają koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczą się lepiej interpretować bodźce z otoczenia. Działania te są szczególnie pomocne dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, ADHD, opóźnieniami rozwojowymi czy trudnościami w koncentracji. Zmysłolandia pomaga budować fundamenty pod umiejętności szkolne i społeczne – poprzez rozwój regulacji emocji, planowania ruchowego i świadomości ciała.
Zajęcia „Ukulele Kids” to wyjątkowa propozycja dla przedszkolaków, która łączy naukę gry na instrumencie z radością odkrywania muzyki. Ukulele to idealny instrument dla najmłodszych – jest lekkie, poręczne, ma miękkie struny i prostą budowę, co sprawia, że dzieci mogą szybko osiągać pierwsze muzyczne efekty i czerpać z tego satysfakcję. Podczas zajęć dzieci uczą się podstaw rytmu, słuchu muzycznego i koordynacji ruchowej, rozwijając przy tym koncentrację, pamięć i sprawność manualną. Gra na ukulele wspiera także rozwój obu półkul mózgu rozwija pamięć słuchową i motorykę precyzyjną. Dzieci uczą się sekwencji ruchów palców, koordynacji rytmicznej i harmonii dźwięku, co przekłada się na lepsze zdolności językowe i matematyczne – co zostało potwierdzone w licznych badaniach nad wpływem edukacji muzycznej na rozwój dziecka. Zajęcia prowadzone są w formie zabawy i pracy z piosenką – dzieci nie tylko uczą się grać proste melodie, ale również śpiewają, uczą się słuchać siebie nawzajem i współpracować w grupie. Nauka ukulele wzmacnia pewność siebie i umiejętność wyrażania emocji poprzez dźwięk. „Ukulele Kids” to nie tylko wprowadzenie do świata muzyki – to również doskonała forma wszechstronnego rozwoju, która zostaje z dzieckiem na dłużej.
Warsztaty naukowe dla dzieci z pasją odkrywania!
W ramach zajęć dodatkowych w naszym przedszkolu dzieci uczestniczą w wyjątkowym cyklu warsztatów naukowych pod nazwą „Małe Laboratorium – Szkiełko i Oko”. To spotkania, podczas których mali odkrywcy wchodzą w świat nauki poprzez bezpośrednie doświadczanie, eksperymentowanie i obserwację zjawisk z zakresu fizyki, chemii, biologii oraz przyrody. Zajęcia te realizowane są w formie atrakcyjnych warsztatów prowadzonych przez specjalistę, który w sposób przystępny, a zarazem profesjonalny, wprowadza dzieci w fascynujący świat praw przyrody. Dzieci własnoręcznie wykonują eksperymenty, obserwują reakcje chemiczne, badają zjawiska fizyczne, odkrywają tajemnice organizmów żywych i przyrody wokół nas. Zajęcia uczą stawiania pytań, wyciągania wniosków i logicznego myślenia, rozwijają ciekawość poznawczą i wspierają myślenie przyczynowo - skutkowe. Wspólne eksperymentowanie uczy współpracy, cierpliwości i uważności – a wszystko to odbywa się w atmosferze radości z odkrywania i zdobywania wiedzy poprzez działanie. Wiek przedszkolny to czas intensywnego rozwoju poznawczego, kiedy dzieci naturalnie chcą badać, dotykać, sprawdzać i zrozumieć otaczający świat. „Małe Laboratorium” wychodzi naprzeciw tej potrzebie – wspierając nie tylko edukację przyrodniczą, ale też rozwój kompetencji kluczowych, takich jak obserwacja, myślenie analityczne, komunikacja i kreatywność. To właśnie tutaj nauka staje się przygodą, a dzieci – prawdziwymi badaczami!
Warsztaty majsterkowania rozwijają sprawność manualną, planowanie przestrzenne i myślenie konstrukcyjne. Dzieci uczą się pracy z narzędziami, tworzenia projektów oraz rozwiązywania problemów technicznych. Praca z drewnem i innymi materiałami pobudza kreatywność, uczy wytrwałości i daje realne efekty w postaci własnoręcznie wykonanych przedmiotów. To doskonała podstawa do rozwijania kompetencji STEM (nauka, technologia, inżynieria, matematyka) już od najmłodszych lat. W ramach zajęć „Złota Rączka Junior” dzieci mają okazję odkrywać świat techniki, konstrukcji i rękodzieła w przystępny i bezpieczny sposób. Poprzez działania praktyczne, takie jak budowanie, skręcanie, łączenie i tworzenie własnych projektów z naturalnych materiałów, uczestnicy rozwijają sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną oraz myślenie przyczynowo - skutkowe. Dzieci tworzą proste konstrukcje z drewna i innych materiałów, uczą się korzystać z podstawowych narzędzi pod czujnym okiem prowadzącego Zajęcia uczą cierpliwości, precyzji oraz samodzielności. Poprzez pracę nad konkretnym zadaniem dzieci zdobywają doświadczenie w planowaniu i realizacji własnych pomysłów – od projektu do efektu. Majsterkowanie w przedszkolnym wydaniu to nie tylko świetna zabawa, ale też cenny krok w stronę rozwijania kompetencji przyszłości – z obszarów nauki, technologii, inżynierii i matematyki (STEM).
W Promyku kładziemy szczególny nacisk na ruch i aktywność fizyczną jako fundament zdrowego rozwoju dziecka. Dlatego też stworzyliśmy program sportowy, który nadaje naszej ofercie szczególne znaczenie. Cykliczne zajęcia sportowe odbywają się na sali gimnastycznej i mają zmienny charakter – na kolejnych zajęciach dzieci biorą udział w innej aktywności, co pozwala im odkrywać różne formy ruchu, rozwijać się wszechstronnie i jednocześnie doskonale się bawić (biegi i zabawy ruchowe, tory przeszkód, elementy akrobatyki, mini koszykówka, zajęcia z przeszkodami, elementy współczesnych gier zespołowych). Zajęcia ruchowe o zmiennym charakterze wspierają rozwój fizyczny dziecka, wzmacniają układ mięśniowy, poprawiają koordynację, równowagę, siłę i wytrzymałość. Uczą zdrowej rywalizacji, współpracy w grupie oraz radzenia sobie z emocjami podczas aktywności fizycznej. Korzystnie wpływają na koncentrację i gotowość do nauki, są doskonałym sposobem na rozładowanie energii i poprawę nastroju. Zróżnicowane formy ruchu rozwijają sprawność oraz postawę prozdrowotną. To także profilaktyka otyłości i wad postawy. Taki cykliczny, zmienny charakter zajęć pozwala na wszechstronny rozwój oraz utrzymanie zaangażowania i ciekawości najmłodszych. Zajęcia sportowe w naszym przedszkolu to nie tylko ruch – to przemyślany element programu edukacyjnego, który ma ogromny wpływ na rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy dziecka. U nas ruch to nie dodatek, to ważna część przygody z Promykiem!
Zajęcia judo to przemyślany trening, który wspiera rozwój dziecka na wielu płaszczyznach. Judo jako sport walki stawia na samodyscyplinę, koncentrację oraz wzajemny szacunek, dlatego doskonale sprawdza się już w wieku przedszkolnym. Poprzez zabawy ruchowe i bezpieczne ćwiczenia, dzieci uczą się podstawowych technik, rozwijają równowagę, koordynację ruchową i świadomość własnego ciała. W trakcie zajęć maluchy nabierają pewności siebie, uczą się panować nad emocjami i reagować z szacunkiem na różne sytuacje. Judo kształtuje cierpliwość, wytrwałość i samodyscyplinę – wartości, które dzieci przenoszą także do codziennego życia. Co ważne, wszystko odbywa się w atmosferze zabawy, z uwzględnieniem wieku i możliwości każdego dziecka. To doskonała forma aktywności dla dzieci energicznych, jak i tych, które potrzebują wsparcia w budowaniu pewności siebie. Judo to nie rywalizacja – to nauka pokonywania własnych ograniczeń i współpracy
z rówieśnikami.
Karate w przedszkolu to nie tylko sztuka walki – to przede wszystkim wyjątkowy sposób na wszechstronny rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny. Podczas zajęć dzieci uczą się nie tylko podstawowych ruchów i technik, ale przede wszystkim koncentracji, samokontroli i dyscypliny. To trening ciała i ducha, który wprowadza dziecko w świat zasad, wartości i odpowiedzialności za własne działania. Zajęcia prowadzone są w formie dynamicznych ćwiczeń i zabaw ruchowych, które doskonale rozwijają koordynację, refleks, zwinność i siłę. Jednocześnie wprowadzają elementy, dzięki którym dzieci uczą się szacunku do trenera, kolegów i samego procesu nauki. Karate sprzyja rozwojowi cierpliwości, uważności i wyciszenia, co jest niezwykle cenne w codziennym funkcjonowaniu dziecka – zarówno w przedszkolu, jak i w domu. Karate to doskonały wybór dla każdego dziecka – niezależnie od temperamentu – ponieważ daje poczucie bezpieczeństwa, wzmacnia samoocenę i pokazuje, jak mądrze wykorzystywać energię. To nauka odwagi, opanowania i działania w zgodzie ze sobą.
Terapia ręki to specjalistyczne zajęcia ukierunkowane na rozwój sprawności motorycznej dłoni i palców, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz prawidłowego chwytu, niezbędnych do przyszłej nauki pisania i sprawnego funkcjonowania w środowisku przedszkolnym i szkolnym. W naszym przedszkolu program zajęć „Sprawne Rączki” powstał z myślą o dzieciach, które potrzebują wsparcia w rozwijaniu precyzyjnych ruchów, siły mięśniowej dłoni, orientacji przestrzennej oraz ogólnej sprawności manualnej. Zabawy i ćwiczenia stosowane w ramach terapii ręki mają formę atrakcyjnych, kreatywnych aktywności, które nie tylko wzmacniają mięśnie dłoni i palców, ale również stymulują układ nerwowy i rozwijają integrację sensoryczną. Zajęcia wspierają także bilateralną koordynację ruchową – czyli współpracę obu rąk – co jest kluczowe przy takich czynnościach jak rysowanie, wycinanie, zapinanie guzików czy pisanie. Terapia ręki ma ogromne znaczenie w profilaktyce trudności szkolnych. Nieprawidłowy chwyt, obniżona precyzja ruchów czy męczliwość ręki mogą powodować frustrację, zniechęcenie oraz trudności w nauce pisania i czytania. Wczesne wdrożenie ćwiczeń manualnych pomaga tym problemom zapobiegać, wzmacniając jednocześnie koncentrację, samodzielność i wiarę dziecka we własne możliwości. W trakcie zajęć dzieci nie tylko ćwiczą ręce – rozwijają też wyobraźnię, twórczość i radość z działania. Poprzez zabawę i aktywność ruchową budują podstawy do efektywnego rozwoju poznawczego i emocjonalnego. „Sprawne Rączki” to inwestycja w przyszłą gotowość szkolną dziecka – realizowana z troską, uważnością i wiedzą.
Zajęcia umuzykalniające i rytmiczne metodą Edwina E. Gordona to wyjątkowa forma wspierania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym – oparta na nowoczesnych badaniach nad audiacją, czyli zdolnością do wewnętrznego słyszenia i rozumienia muzyki. Metoda Gordona nie polega na nauce gotowych utworów, lecz na tworzeniu solidnych podstaw dla naturalnego rozwoju słuchu muzycznego, poczucia rytmu i muzykalności dziecka. Dzieci uczestniczą w improwizowanych zabawach muzyczno-ruchowych, reagują na zmiany melodii i rytmu poprzez gest, ruch, głos i mimikę. Zamiast naśladowania – pojawia się autentyczne przeżywanie muzyki, które w tej metodzie ma kluczowe znaczenie. Nie używa się słów, by nie rozpraszać dziecka – dominuje śpiew beztekstowy (scat singing) i różnorodne metra oraz tonalności, które stymulują rozwój mózgu oraz przygotowują dzieci do przyszłej nauki gry na instrumencie lub śpiewu w sposób świadomy. Zajęcia metodą Gordona pozytywnie wpływają na rozwój psychomotoryczny dziecka – wspierają koordynację, koncentrację, pamięć słuchową i ruchową, a także mowę i rozwój językowy. Śpiew, taniec, rytmizacja i słuchanie muzyki wspólnie tworzą naturalne środowisko dla rozwoju inteligencji muzycznej oraz kreatywności. W naszym przedszkolu wierzymy, że każde dziecko ma wrodzony potencjał muzyczny – wystarczy stworzyć odpowiednie warunki, by mógł się on swobodnie rozwijać. Dlatego podczas zajęć „Muzyką w Ruch” dzieci nie uczą się muzyki – one ją czują, przeżywają i rozumieją. To inwestycja nie tylko w muzyczne zdolności dziecka, ale także w jego rozwój emocjonalny, poznawczy i społeczny.
Zajęcia taneczne, które łączą radość ruchu z rozwojem motorycznym i kreatywnością. Podczas inspirujących zabaw tanecznych dzieci odkrywają swoje możliwości, uczą się rytmu oraz rozwijają świadomość ciała, budując fundamenty zdrowego i aktywnego stylu życia.
Poprzez muzykę i taniec dzieci uczą się koordynacji, równowagi, dyscypliny i ekspresji. Zajęcia taneczne wpływają na ogólny rozwój psychoruchowy: poprawiają kondycję i wzmacniają mięśnie. To harmonijne połączenie treningu i zabawy. Przez ruch dzieci wyrażają emocje, uczą się współpracy w grupie i występowania przed innymi. Taniec kształtuje też pamięć ruchową i przestrzenną oraz wzmacnia poczucie radości i pewności siebie.
Profesjonalne zajęcia korekcyjne skupiają się na eliminowaniu nieprawidłowych nawyków postawy oraz wzmacnianiu mięśni odpowiedzialnych za stabilizację ciała. Wspomagają rozwój świadomości własnego ciała, koordynację ruchową oraz równowagę, a także poprawiają koncentrację i pogłębiają świadomość ciała. Zajęcia korekcyjne postawy
w przedszkolu to inwestycja w zdrowie i prawidłowy rozwój dziecka, która przynosi długofalowe korzyści w przyszłości. Dzięki nim dzieci uczą się, jak dbać o swoje ciało, jak prawidłowo poruszać się i siedzieć, co ma kluczowe znaczenie dla zapobiegania przyszłym problemom z kręgosłupem i stawami.
Zajęcia prowadzone są indywidualnie i dostosowane do potrzeb dziecka. Terapeuta pracuje nad poprawą artykulacji, rozwijaniem słownika, treningiem słuchu fonemowego i motoryki narządów mowy. Terapia wspiera rozwój komunikacji, wpływa pozytywnie na naukę czytania i pisania, a także podnosi samoocenę dziecka, które uczy się wyrażać siebie w sposób zrozumiały i efektywny. W programie terapii stosowane są m. in. ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia motoryki aparatu artykulacyjnego, ćwiczenia percepcji słuchowej, trening rozwijający słownik czynny oraz bierny.
Zajęcia rękodzielnicze w naszym przedszkolu pod nazwą „Małe Ręce – Wielka Sztuka” to nie tylko twórcze działanie, ale także istotny element wspierający wszechstronny rozwój dziecka. Podczas tych warsztatów dzieci poznają różnorodne techniki rękodzieła – od prostego przyszywania guzików, poprzez ręczne szycie maskotek czy tworzenie biżuterii z filcu, aż po pracę z gliną, masami plastycznymi, drewnem, materiałami naturalnymi i dekoracyjnymi. Dzieci tworzą dekoracje związane np. ze świętami Bożego Narodzenia czy Dniem Babci i Dziadka. Pracują z drewnem, ozdabiają je metodą decoupage lub tworzą dekoracje metodą string art. Rękodzieło to coś więcej niż zabawa – to praktyka, która rozwija sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację. Dzięki systematycznej pracy dziecko uczy się cierpliwości, dokładności i samodzielności. Tworzenie przedmiotów „od zera” wzmacnia poczucie sprawczości i buduje pewność siebie. Dziecko doświadcza radości z tworzenia i dumy z efektów własnej pracy – szczególnie gdy może podarować wykonane przez siebie ozdoby bliskim, np. z okazji świąt czy rodzinnych uroczystości. Zajęcia sprzyjają rozwojowi kreatywności i estetycznej wrażliwości – dzieci uczą się dostrzegać piękno w prostych materiałach i przekształcać je w coś wyjątkowego. Praktyka rękodzieła wspiera również rozwój mowy i myślenia przyczynowo - skutkowego, a w dłuższej perspektywie wpływa pozytywnie na gotowość szkolną i motorykę potrzebną do nauki pisania. W naszym przedszkolu dbamy o to, aby każde dziecko mogło wyrażać siebie w sposób indywidualny. „Małe Ręce – Wielka Sztuka” to przestrzeń, w której dzieci stają się twórcami – odkrywają swoje pasje, rozwijają talenty i budują fundamenty pod dalszy rozwój artystyczny, emocjonalny i społeczny.
Szachy uczą dzieci strategicznego i logicznego myślenia, koncentracji, planowania i przewidywania konsekwencji działań. Gra wspiera rozwój zdolności matematycznych i językowych, poprawia pamięć operacyjną oraz rozwija umiejętność radzenia sobie z porażką. Dzieci nabywają również kompetencji społecznych – uczą się cierpliwości, przestrzegania zasad i szacunku do przeciwnika. Regularna gra w szachy sprzyja rozwojowi inteligencji emocjonalnej i intelektualnej. „Nauczcie dzieci grać w szachy, a o ich przyszłość możecie być spokojni.” – Paul Morphy.
Dogoterapia to zajęcia z udziałem zwierząt terapeutycznych, które mają ogromny wpływ na rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. Obcowanie ze zwierzęciem redukuje stres, poprawia nastrój i rozwija empatię. Dzieci uczą się odpowiedzialności, troski o innych i nawiązywania relacji. Terapia wspiera również rozwój mowy, motoryki i koncentracji – szczególnie u dzieci z trudnościami komunikacyjnymi lub zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zajęcia w Klubie Piłkarskim Promyk to doskonała okazja, by najmłodsze dzieci rozwijały swoje umiejętności sportowe pod okiem wykwalifikowanego trenera. Podczas zajęć dzieci uczą się podstaw techniki piłkarskiej — takich jak uderzenie piłki, prowadzenie (dribling) oraz kontrola nad piłką — co rozwija precyzję ruchów i koordynację noga-oko. Regularne treningi poprawiają motorykę, zwinność, równowagę oraz ogólną sprawność fizyczną, które są fundamentem zdrowego rozwoju dzieci. Zajęcia są prowadzone w formie zabaw i gier zespołowych, które wspierają rozwój kompetencji społecznych, ucząc współpracy, komunikacji oraz zasad fair play. Regularna aktywność fizyczna pomaga dzieciom rozwijać wytrwałość, dyscyplinę oraz zdrową rywalizację, co przekłada się na pozytywne nastawienie do sportu i aktywnego stylu życia. W Klubie Piłkarskim Promyk dbamy o to, aby każde dziecko czuło się zmotywowane i bezpieczne, a jednocześnie miało przestrzeń do odkrywania swoich możliwości w przyjaznej i wspierającej atmosferze. Naszym celem jest rozwijanie pasji do ruchu, budowanie zdrowych nawyków oraz promowanie wartości, które będą towarzyszyć dzieciom przez całe życie.
„Teatr w Drodze” – Spotkania ze Sztuką w Przedszkolu / 7 zł
Comiesięczne spektakle teatralne dla dzieci
W naszym przedszkolu sztuka gości regularnie – dosłownie i symbolicznie. Dzięki cyklowi „Teatr w Drodze” dzieci mają okazję co miesiąc uczestniczyć w spektaklach teatralnych, które odbywają się bezpośrednio w przedszkolnych salach. Gościmy profesjonalnych aktorów i aktorów-lalkarzy, którzy prezentują dzieciom bajki i opowieści w formie dostosowanej do ich wieku, wrażliwości i potrzeb rozwojowych. Teatr w przedszkolu to nie tylko forma rozrywki, ale także potężne narzędzie edukacyjne. Oglądanie przedstawień rozwija wyobraźnię, wrażliwość estetyczną, kompetencje językowe oraz zdolność rozumienia emocji – zarówno własnych, jak i cudzych. Kontakt z żywym aktorem i lalką teatralną buduje koncentrację, uczy uważności oraz pozwala przeżywać wartościowe emocje w bezpiecznym środowisku. Dzieci poznają różne formy teatralne – od klasycznego teatru aktorskiego po teatr lalek i formę plastyczną. Uczą się odbioru kultury i sztuki w sposób aktywny, a jednocześnie naturalny – poprzez śmiech, refleksję i wspólne przeżywanie. To także świetna okazja do rozmów o wartościach, emocjach, wyborach bohaterów i relacjach międzyludzkich. „Teatr w Drodze” to przestrzeń, w której codzienność przedszkolna przenika się z urokiem sceny. Dzięki temu każde dziecko – niezależnie od miejsca zamieszkania czy możliwości rodzinnych – ma dostęp do kultury i może odkrywać teatr jako świat wyobraźni, piękna i mądrości.
Opłaty w roku szkolnym 2024/2025:
Czesne
630 zł
Wyżywienie
9,50 zł/ dzień
Wpisowe – jednorazowe i bezzwrotne
400 zł
Wyprawka – raz w semestrze
150 zł
Okazjonalne prezenty, wycieczki itp. w ciągu roku
wg ustaleń
Za drugie równocześnie zapisane dziecko 30% czesnego.
441 zł
Za trzecie równocześnie zapisane dziecko 80% czesnego
126 zł
Czesne –– Świadczenie Aktywnie w Żłobku |
0 zł |
Wyżywienie |
9,50 zł/ dzień |
Wpisowe – jednorazowe i bezzwrotne |
400 zł |
Wyprawka – raz w roku na materiały i pomoce dydaktyczne |
200 zł |
Okazjonalne prezenty, wycieczki itp. w ciągu roku |
wg ustaleń |
Rodzice dostarczają artykuły higieniczne: pieluchy, kremy, mokre i suche chusteczki |
|