Krąg tematyczny. Wesoły karnawał |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY •uczestniczenie w zabawach ruchowych •doskonalenie zmysłu dotyku •rozwijanie sprawności dłoni oraz palców •utrwalanie prawidłowego toru oddechowego OBSZAR EMOCJONALNY • cierpliwe czekanie na swoją kolej • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego OBSZAR SPOŁECZNY •współdziałanie w zabawie •czerpanie radości ze wspólnej zabawy •respektowanie reguł i zasad w czasie gier i zabaw •obdarzanie uwagą innych osób OBSZAR POZNAWCZY •usprawnianie aparatu artykulacyjnego •doskonalenie umiejętności wypowiadania się •wskazywanie i nazywanie różnych części garderoby •łączenie przedmiotów w pary •rozwijanie kompetencji matematycznych •wykonywanie eksperymentów graficznych •dostrzeganie i kontynuowanie rytmów •przeprowadzanie prostych eksperymentów z balonami •klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę •tworzenie prac plastycznych •prowadzenie obserwacji przyrodniczych
|
Krąg tematyczny Zimowe zabawy |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY •uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych •rozwijanie sprawności dłoni oraz palców •udział w zawodach sportowych na śniegu OBSZAR EMOCJONALNY • cierpliwe czekanie na swoją kolej •panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami •dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego OBSZAR SPOŁECZNY •współdziałanie w zabawie •czerpanie radości ze wspólnej zabawy •respektowanie reguł i zasad gier i zabaw •obdarzanie uwagą innych osób OBSZAR POZNAWCZY •łączenie przedmiotów w pary •doskonalenie umiejętności przeliczania •poznanie różnych rodzajów termometrów •dokonywanie pomiarów temperatury •uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące treści •dostrzeganie i kontynuowanie rytmów • tworzenie prac plastycznych • słuchanie utworów muzyki klasycznej • odczytywanie symboli
|
Krąg tematyczny Wisła – polska rzeka |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY •uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych •rozwijanie sprawności dłoni oraz palców OBSZAR EMOCJONALNY • cierpliwe czekanie na swoją kolej • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami OBSZAR SPOŁECZNY •współdziałanie w zabawie • czerpanie radości ze wspólnej zabawy • obdarzanie uwagą innych osób • odczuwanie przynależności do swojego narodu • posługiwanie się imieniem, nazwiskiem oraz adresem OBSZAR POZNAWCZY •doskonalenie percepcji wzrokowej •uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści •rozpoznawanie i nazywanie polskich symboli narodowych •poznanie Wisły jako największej rzeki w Polsce •rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych •tworzenie prac plastycznych •zagospodarowywanie wyznaczonej przestrzeni •uczenie się na pamięć rymowanek i wierszy •przeprowadzanie prostych eksperymentów •rozwiązywanie zagadek • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
|
Krąg tematyczny Sztuka wokół nas |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY •uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych •rozwijanie sprawności dłoni oraz palców •używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania •rozumienie potrzeby odpoczynku OBSZAR EMOCJONALNY • cierpliwe czekanie na swoją kolej •godzenie się z porażką •wypowiadanie się na temat swoich odczuć w kontakcie ze sztuką OBSZAR SPOŁECZNY •współdziałanie w zabawie • czerpanie radości ze wspólnej zabawy OBSZAR POZNAWCZY •rozbudzanie zainteresowania sztuką •poznanie znaczenia słów „portret”, „rzeźba” • tworzenie prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów • eksperymentowanie z kolorami • rozwijanie percepcji wzrokowej • rozpoznawanie i nazywanie kolorów • rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych • klasyfikowanie elementów ze względu na kolor i długość • uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści
|