Czego uczymy się w MAJU
w grupie “Biedronek”?
Temat 1: Patriotyczny maj
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie piękna najbliższego otoczenia
- wzbudzanie pozytywnych emocji związanych z własnym krajem
OBSZAR SPOŁECZNY
- budowanie szacunku do ojczyzny i symboli narodowych
- rozbudzanie uczuć patriotycznych
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie
- uważne słuchanie dorosłych i dzieci
OBSZAR POZNAWCZY
- utrwalenie znajomości symboli narodowych
- poznanie znaczenia wyrażeń „mała ojczyzna” i „duża ojczyzna”
- utrwalenie znajomości własnego adresu zamieszkania
- poznanie wybranych legend polskich
- wzbogacenie wiedzy na temat Warszawy i Krakowa
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
Temat 2: Europa wita nas
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
- konstruowanie z różnorodnych materiałów
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- wyrażanie emocji podczas zabaw
- wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
OBSZAR SPOŁECZNY
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie
- obdarzanie uwagą dorosłych i dzieci
OBSZAR POZNAWCZY
- budowanie szacunku do ojczyzny oraz Europy
- rozbudzanie uczuć patriotycznych oraz poczucia przynależności do Unii Europejskiej
- poznanie symboli Unii Europejskiej
- zdobywanie wiedzy na temat niektórych krajów Europy i ich zabytków
- poznanie i degustowanie owoców z krajów śródziemnomorskich
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
Temat 3: Kolorowa wiosna
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- nabywanie umiejętności prowadzenia rozmowy z przestrzeganiem zasady słuchania
- przestrzeganie ustalonych norm i zasad dotyczących zgodnego życia w grupie
- nabywanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
- dostrzeganie piękna przyrody
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych
- doskonalenie umiejętności współpracy podczas tworzenia prac zespołowych
- ćwiczenie koncentracji uwagi podczas zajęć z całą grupą
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie zainteresowania książkami
- słuchanie utworów literackich dla dzieci
- rozwijanie zdolności komunikacyjnych przez dostosowywanie wypowiedzi do sytuacji i tematyki
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą
- zakładanie uprawy kwiatów
- zdobywanie wiedzy na temat wybranych owadów oraz ich roli w przyrodzie
- poznawanie okazów przyrodniczych za pomocą różnych zmysłów
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach i zbiorach zastępczych oraz szeregowania
- rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych z różnorodnych materiałów
Temat 4: Moja rodzina
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- nazywanie uczuć związanych z rodziną
- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych
- nabywanie odporności emocjonalnej w trudnych sytuacjach
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
OBSZAR POZNAWCZY
- wypowiadanie się na temat swojej rodziny
- nazywanie sprzętów potrzebnych podczas porządków
- rozumienie konieczności pomagania w pracach domowych
- poznanie sposobów spędzania czasu wolnego z rodziną
- utrwalenie znajomości funkcji kalendarza
- doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
- stwarzanie okazji do posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
- nabywanie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- doskonalenie umiejętności wokalnych
- rozwijanie wyobraźni plastycznej