Czego uczymy się w GRUDNIU
w grupie “Biedronek”?
Temat 1: W teatrze
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu własnego ciała i otaczającego świata
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów
OBSZAR EMOCJONALNY
- zachęcanie do podejmowania zabaw z nazywaniem, rozpoznawaniem i naśladowaniem emocji
OBSZAR SPOŁECZNY
- poznanie zasad kulturalnego zachowania się w teatrze
OBSZAR POZNAWCZY
- rozwijanie wyobraźni poprzez zabawy teatralne, naśladowcze, dramowe, improwizacje ruchowe i wcielanie się w rolę
- zapoznanie z elementami charakterystycznymi dla teatru
- podejmowanie zabaw służących przygotowaniu przedstawienia jasełkowego
- stwarzanie możliwości rozwijania twórczej ekspresji teatralnej
- rozwijanie słownictwa związanego z teatrem
- doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi
- umuzykalnianie poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek
- stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń matematycznych poprzez zabawy i sytuacje życia codziennego
Temat 2: Kuchenne ciekawostki
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- zapoznanie z piramidą żywienia i rozbudzanie świadomości żywieniowej dzieci, poznanie właściwych nawyków żywieniowych
- wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole
- zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych
- doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- zachęcanie do wypowiadania się na temat swoich upodobań i odczuć
OBSZAR SPOŁECZNY
- stwarzanie okazji do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnych zabaw
- zachęcanie do współpracy podczas zajęć i zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie z różnymi rodzajami produktów spożywczych oraz ich właściwości
- stwarzanie warunków do doświadczania świata za pomocą wszystkich zmysłów
- rozwijanie słownictwa związanego z produktami, przedmiotami i procesami kuchennymi
- zapoznanie z zawodem kucharza
- podejmowanie praktycznych czynności kulinarnych, zachęcanie do podejmowania zabaw z gotowaniem
- zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie posługiwania się różnymi sprzętami kuchennymi
- kształtowanie świadomości ekologicznej związanej z dokonywaniem zakupów produktów pakowanych
- zachęcanie do wypowiadania się na określone tematy
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
Temat 3: Święta za pasem
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych
- doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
OBSZAR EMOCJONALNY
- tworzenie warunków do przeżywania w sposób świadomy okresu świątecznego
- zachęcanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnego wykonywania określonych czynności
- wczuwanie się w emocje innych osób
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśniania więzi w grupie rówieśniczej
- poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych
OBSZAR POZNAWCZY
- zachęcanie do planowania i realizowania zaplanowanych działań
- stwarzanie możliwości do poznania pojęć związanych z upływem czasu
- rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
- nabywanie doświadczeń w zakresie mierzenia długości
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
Temat 4: Krok w Nowy Rok!
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- rozwijanie poczucia humoru poprzez zachęcanie do tworzenia własnych żartów językowych
OBSZAR SPOŁECZNY
- wdrażanie do punktualności
- integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań
- zachęcanie do aktywnego słuchania innych osób oraz czytanych przez dorosłego utworów literackich
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie w sytuacjach zabawowych z pojęciami dotyczącymi upływu czasu
- kształtowanie umiejętności posługiwania się relacjami czasowymi na podstawie doświadczeń
- zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu
- poznanie i utrwalenie nazw dni tygodnia i miesięcy
- rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy językowe
- stwarzanie okazji do podejmowania zabaw z liczeniem i wykorzystaniem liczebników porządkowych
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
- stymulowanie wrażliwości słuchowej oraz sprawności aparatu artykulacyjnego