LISTOPAD
Krąg tematyczny 9. Bezpieczni i rozważni |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY • uczestniczenie w prostych zabawach konstrukcyjnych • uczestniczenie w zabawach ruchowych •doskonalenie sprawności manualnej OBSZAR EMOCJONALNY • spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw • podejmowanie prób samodzielnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach • rozróżnianie pojęć dobra i zła OBSZAR SPOŁECZNY • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy • przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych • wdrażanie do przestrzegania norm i zasad dotyczących zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej • uczenie się, komu można podawać informacje o sobie i swojej rodzinie • uczenie się właściwego zachowania w określonych miejscach i sytuacjach oraz stosowania obowiązujących nakazów i zakazów OBSZAR POZNAWCZY • wzbogacanie wiedzy na temat bezpieczeństwa w domu, w przedszkolu, na ulicy • rozwiązywanie zagadek • doskonalenie umiejętności uczestniczenia w rozmowach na bliskie tematy • wzbogacanie słownictwa związanego z bezpieczeństwem • śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem • zapoznanie z numerem alarmowym • uczestniczenie w scenkach dramowych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8. |
Krąg tematyczny 10. Polska – nasza Ojczyzna |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych • uczestniczenie w zabawach ruchowych • doskonalenie sprawności manualnej OBSZAR EMOCJONALNY • nazywanie uczuć kojarzących się z rodziną • spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw OBSZAR SPOŁECZNY • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy • doskonalenie umiejętności współpracy z innymi • przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych OBSZAR POZNAWCZY • zapoznanie z pojęciem i budową drzewa genealogicznego • rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych członków rodziny • obcowanie ze sztuką • rozumienie znaczenia pojęcia „czas wolny” • utrwalenie nazwy swojego miasta i adresu zamieszkania • poznanie najważniejszych informacji na temat Krakowa, Warszawy, Torunia i Gdańska • utrwalenie świadomości bycia Polakiem • poznanie hymnu i symboli Polski • przypominanie i utrwalenie swojego adresu zamieszkania • rozpoznawanie różnych domów (blok, dom jednorodzinny, kamienica) • słuchanie utworów literackich w skupieniu i z uwagą • uczestniczenie w zabawach plastycznych • przeliczanie w dostępnym zakresie
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 6., 8. UWAGA! W tym tygodniu potrzebne będą fotografie rodzinne przyniesione przez dzieci i nauczyciela, mała flaga Polski, książki i atlasy o Polsce, książki o tematyce patriotycznej, symbole narodowe, emblematy, kokardy narodowe, pocztówki przyniesione przez dzieci oraz nauczyciela. |
Krąg tematyczny 11. Preludium deszczowe |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY • zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku • uczestniczenie w zabawach ruchowych • rozwijanie sprawności manualnej OBSZAR EMOCJONALNY • uważne słuchanie wypowiedzi innych • spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw OBSZAR SPOŁECZNY • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy • kształtowanie umiejętności współpracy z innymi OBSZAR POZNAWCZY • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na różne cechy • branie udziału w eksperymentach • nazywanie kolorów jesieni i ich pochodnych • zdobywanie wiedzy na temat deszczu • nazywanie różnych rodzajów deszczu • uwrażliwianie się na różne elementy muzyki • nazywanie różnych rodzajów butów i rozpoznawanie ich przeznaczenia • nabywanie umiejętności doboru ubrań odpowiednio do pory roku • nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni • śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8. UWAGA! W tym tygodniu potrzebne będą instrumenty wykonane z materiałów dostępnych w domu, np. butelka z wodą, słoik z wodą, torebki foliowe. |
Krąg tematyczny 12. Rozpoznajemy emocje |
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY • uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych • rozwijanie sprawności manualnej OBSZAR EMOCJONALNY • budowanie obrazu własnego „ja” • rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji • poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami • wyrażanie emocji za pomocą mimiki • rozpoznawanie emocji osób na zdjęciach • przedstawianie swoich emocji i uczuć poprzez udział w różnych zabawach • spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw OBSZAR SPOŁECZNY • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy • doskonalenie umiejętności współpracy z innymi • komunikowanie się z dziećmi i dorosłym w sposób werbalny i niewerbalny OBSZAR POZNAWCZY • nazywanie poszczególnych części ciała • rozumienie znaczenia pojęcia „marzenia” • wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy, opowiadań • śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem • rozwijanie mowy komunikatywnej • przeliczanie, klasyfikowanie
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 5., 8. UWAGA! W tym tygodniu potrzebne będą zdjęcia dzieci i dorosłych prezentujących różne emocje oraz peruka i nos klauna. |