Czego uczymy się w grupie “Misie”
we wrześniu?
Temat 1 : Znowu razem
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- aktywny udział w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu z przyborami i bez nich
- kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności takich, jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów
- wykonywanie podstawowych ćwiczenia kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
OBSZAR EMOCJONALNY
- rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób
- przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą
- współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku
- stosowanie zwrotów grzecznościowych
- znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich
- nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków
- prezentowanie swojej osoby na forum grupy
- zapoznanie z obowiązkami dyżurnego
OBSZAR POZNAWCZY
- wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, teatralnych, mimicznych
- kształtowanie umiejętności wyrażania swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
- eksperymentowanie z rytmem i dźwiękiem, doskonalenie percepcji słuchowej
- klasyfikowanie przedmiotów według wybranej cechy, tworzenie grup pasujących do siebie przedmiotów
Temat 2 : Z latawcem w przedszkolu
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
- kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami
- osiąganie sprawności ciała i koordynacji przygotowującej do nauki pisania i czytania
OBSZAR EMOCJONALNY
- rozpoznawanie podstawowych emocji
- wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób
OBSZAR SPOŁECZNY
- integrowanie się podczas planowania, współdziałania, przygotowywania i przeżywania wspólnej zabawy
- nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa
OBSZAR POZNAWCZY
- określanie położenia latawca względem siebie i innych
- odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie rytmem
- posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych
- aktywne słuchanie utworów literackich
- wzbogacanie słownictwa związane z tematyką
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów
- wzbudzenie zainteresowania literami: litera „o”
- wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej
- odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie
Temat 3: Żegnamy lato
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
- kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwanie się nożyczkami
- osiąganie sprawności ciała i koordynacji, przygotowującej do nauki pisania i czytania
OBSZAR EMOCJONALNY
- wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób
OBSZAR SPOŁECZNY
- integrowanie się podczas planowania, współdziałania, przygotowywania i przeżywania wspólnej zabawy
- nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa
OBSZAR POZNAWCZY
- określanie położenie kartki papieru względem siebie i innych
- odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie z rytmem
- posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych
- aktywne słuchanie utworów literackich
- wzbogacanie wiedzy na temat pisania listów
- wzbogacanie słownictwa związane z konkretną tematyką
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów
- uwrażliwianie dzieci na piękno wakacyjnych krajobrazów
- wzbudzenie zainteresowania literami: litera „a”, „A”
- wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej
- wskazywanie zjawisk przyrodniczych związanych z odejściem lata
- wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw
- odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie
Temat 4 : Ziemia- nasza planeta
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- udział w zabawach ruchowych integrujących grupę
- uświadamianie sobie potrzeby ruchu i odpoczynku
- doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej,
- nabywanie gotowości do nauki pisania poprzez doskonalenie dużej i małej motoryki
- nabywanie gotowości do nauki czytania poprzez doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego, oddechowego i emisyjnego
- wykonywanie instrumentów muzycznych z recyklingu
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
OBSZAR SPOŁECZNY
- umiejętność współpracy w grupie
- dostrzeganie problemów ekologicznych naszej planety
- wskazywanie sposobów radzenia sobie z zagrożeniem naszej planety
OBSZAR POZNAWCZY
- zdobycie wiedzy o naszej planecie
- rozumienie znaczenia słowa „odkrywca”
- wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi
- wzbogacenie wiedzy na temat rodzaju wód i ich różnorodności
- wzbogacanie wiedzy na temat lądów
- poznawanie kontynentów i części świata na mapie
- okazywanie zainteresowania poznawaniem liter – „t”, „T”
- stosowanie liczebników porządkowych
- czynny udział w zabawach badawczych
- okazywanie zainteresowania obrazem graficznym cyfry „1”
- opowiadanie o uczuciach, towarzyszących odkrywaniu świata
- wskazywanie zjawisk przyrodniczych, związanych z odejściem lata
- wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw
- odczytywanie informacji prze