Czego uczymy się w CZERWCU
w grupie “Biedronek”?
Temat 1: Święto dzieci
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie sprawności motoryki małej poprzez zabawy manipulacyjne
- wzmacnianie siły mięśni, zwrotności i szybkości reakcji w czasie zabaw ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- uświadomienie dzieciom, że są osoby i miejsca, z którymi i w których mogą czuć się bezpiecznie
- zachęcanie do nazywania i opisywania własnych emocji
- stwarzanie okazji do mówienia o sobie i budowania pozytywnego obrazu samego siebie
OBSZAR SPOŁECZNY
- powtórzenie i utrwalenie informacji o prawach i obowiązkach dzieci
- zachęcanie do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i wdrażanie do rozwiązywania ich w sposób akceptowalny społecznie
- wdrażanie do asertywności
- budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
- zachęcanie dzieci do właściwego zachowania się w relacjach społecznych
- uświadomienie zagrożeń związanych z funkcjonowaniem w świecie społecznym
OBSZAR POZNAWCZY
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
- rozwijanie umiejętności przeliczania, rozdzielania po tyle samo, przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną
- doskonalenie umiejętności formułowania i wypowiadania swojego zdania na forum grupy
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
- ćwiczenie pamięci poprzez naukę wierszyków i rymowane
- zachęcanie do aktywnego udziału we wspólnym śpiewie, tańcach i muzykowaniu
Temat 2: Egzotyczne kraje
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań gimnastycznych i ruchowych
- ćwiczenie małej motoryki podczas zabaw graficznych, manipulacyjnych i plastycznych
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie empatii w stosunku do innych ludzi
- budowanie postawy życzliwości i tolerancji wobec odmienności ludzi z innych krajów i kręgów kulturowych
OBSZAR SPOŁECZNY
- poznanie elementów kultury różnych krajów świata
- wspieranie w budowaniu postawy opartej na szacunku i otwartości wobec osób z innych kręgów kulturowych
- integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie w dzieciach ciekawości poznawczej i chęci poznawania otaczającego świata
- utrwalenie umiejętności wskazywania na mapie i globusie położenia Polski
- zapoznanie z wyglądem Ziemi na podstawie modeli płaskich i przestrzennych
- poznanie charakterystycznych elementów wybranych krajów podczas zajęć i zabaw
- rozwijanie ciekawości poznawczej oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność naszej planety
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- zapoznanie z różnymi środkami transportu i rodzajami traktów komunikacyjnych, którymi się poruszają
- stwarzanie okazji do nabywania umiejętności dokonywania zakupów i poznawania wartości nabywczej pieniądza
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
- stwarzanie możliwości do aranżowania przestrzeni zgodnie z dziecięcym poczuciem estetyki i potrzebami poznawczymi
- rozwijanie słownictwa dzieci poprzez zabawy językowe i formułowanie wypowiedzi ustnych
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach, tworzenia zbiorów i porównywania ich liczebności
Temat 3: Obserwacje przyrody
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- nabywanie doświadczeń w praktycznym działaniu
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- wdrażanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej z kontaktu z przyrodą
OBSZAR SPOŁECZNY
- budowanie więzi między członkami grupy poprzez stwarzanie okazji do zabaw w parach i zespołowych zabaw integracyjnych
OBSZAR POZNAWCZY
- rozbudzanie zainteresowania światem przyrody i zachęcanie do troski o środowisko
- zapoznanie z oznakami nadchodzącego lata
- zachęcanie do obserwowania letniej przyrody i budzenie ciekawości poznawczej
- zapoznanie z wybranymi owocami sezonowymi
- odkrywanie znaczenia wody w przyrodzie
- doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi
- rozwijanie umiejętności muzycznych poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem
- rozwijanie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
- zachęcanie do podejmowania zabaw naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów
Temat 4: Wesołe wakacje
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie sprawności motorycznej w czasie zabaw ruchowych, muzyczno-ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych
- doskonalenie małej motoryki przez zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne
OBSZAR EMOCJONALNY
- budowanie radosnej atmosfery w oczekiwaniu na nadejście wakacji
- poznawanie strategii w radzeniu sobie z trudnymi emocjami
OBSZAR SPOŁECZNY
- poznawanie strategii w radzeniu sobie z trudnymi emocjami
- okazywanie innym szacunku, przywiązania i sympatii
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, na podstawie utworów literackich, ilustracji
- doskonalenie percepcji i pamięci wzrokowej
- umuzykalnianie dzieci poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem
- zachęcanie do ekspresji artystycznej, prezentowania swoich osiągnięć i nabytych umiejętności
- doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną