Czego uczymy się w MARCU
w grupie Biedronek?
Temat 1: Jak dbać o zdrowie?
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę
- doskonalenie sprawności manualnej
- nabywanie świadomości, że dla zdrowia należy aktywnie spędzać czas wolny
OBSZAR EMOCJONALNY
- zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy
- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie
- uważne słuchanie dorosłych i dzieci
OBSZAR POZNAWCZY
- wdrażanie do przestrzegania zasad zawartych w piramidzie zdrowego żywienia i aktywności ruchowej
- zdobywanie wiedzy na temat dbania o higienę i zdrowie
- nabywanie świadomości, że należy poddawać się leczeniu
- poznanie wybranych zawodów związanych z leczeniem ludzi
- doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- słuchanie wierszy i opowiadań
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- rozwijanie umiejętności wokalnych
Temat 2: Jak było kiedyś?
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- zachęcanie do zapraszania innych dzieci do wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- wdrażanie do słuchania innych osób i obdarzania ich uwagą
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie różnych wynalazków i ich zastosowań
- poznanie sylwetek wybranych wynalazców i ich wynalazków
- nabywanie wiedzy na temat wykorzystywania robotów przez człowieka
- utrwalenie znajomości numerów alarmowych
- kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na podany temat
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- rozpoznawanie, nazywanie i klasyfikowanie figur geometrycznych
- konstruowanie z klocków i materiałów papierowych
Temat 3: Nadchodzi wiosna
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- porządkowanie po sobie miejsca zabawy i pracy
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności współpracy
- przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie zwiastunów wiosny
- poznanie wiosennych kwiatów
- rozumienie znaczenia pojęcia „roślina pod ochroną”
- uczestniczenie w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów
- poznanie wybranych gatunków ptaków przylatujących wiosną do Polski
- poznanie budowy jajka
- zapoznanie z wiosennymi zjawiskami pogodowymi i ich symbolami
- wypowiadanie się na podany temat
- odpowiadanie na pytania do treści utworów literackich
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
- wykonywanie prac plastycznych wybranymi technikami
- śpiewanie piosenki
Temat 4: W morskich głębinach.
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
- doskonalenie sprawności manualnej
- wykorzystywanie w zabawach materiałów przyrodniczych
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie piękna materiałów przyrodniczych
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie reguł podczas zabaw
- nabywanie umiejętności współpracy
- obdarzanie uwagą dorosłych i rówieśników
OBSZAR POZNAWCZY
- wskazywanie na mapie wybranych elementów
- poznanie wybranych zwierząt żyjących w morzach i oceanach
- zdobywanie wiedzy na temat latarni morskich
- słuchanie legend związanych z morzem
- poznanie różnych gatunków soli i jej zastosowania
- zdobywanie wiedzy na temat statków morskich
- doskonalenie umiejętności wokalnych
- przeliczanie elementów w dostępnym zakresie
- nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- usprawnianie percepcji wzrokowej i uwagi