Czego uczymy się w MARCU

                                                                             w grupie ” Tygrysków ” ?

Temat 1: Dbamy o zdrowie

Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
•doskonalenie samodzielnego ubierania się i rozbierania
•aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
•rozwijanie motoryki małej podczas zabaw i zajęć
•kształtowanie motoryki dużej w trakcie aktywności ruchowej
OBSZAR EMOCJONALNY
• wypowiadanie się na temat własnych odczuć
•czerpanie radości ze wspólnych zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
•obdarzanie uwagą rówieśników i osób dorosłych
•przestrzeganie reguł zabaw
•dopingowanie innych uczestników zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
•poznawanie podstawowych zasad zdrowego trybu życia
•wypowiadanie się na forum grupy
•rozpoznawanie i odtwarzanie rytmów matematycznych
•nazywanie części garderoby i dobieranie ubrań stosownie do pogody
•segregowanie elementów ze względu na kolor
•porównywanie długości elementów
•przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
•nauka rymowanek na pamięć
•wykonywanie prac plastycznych
•aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych i wspólnym śpiewie

Temat 2: Jak dawniej było?

Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
•doskonalenie motoryki małej
•udział w zabawach indywidualnych i grupowych kształtujących motorykę dużą
OBSZAR EMOCJONALNY
• nazywanie własnych emocji
•prezentowanie emocji za pomocą symboli i mimiki
OBSZAR SPOŁECZNY
•odczuwanie przynależności do grupy
•czerpanie radości ze wspólnych zabaw
•doskonalenie umiejętności przedstawiania się i stosowania zwrotów grzecznościowych
•wdrażanie do obdarzania innych uwagą
OBSZAR POZNAWCZY
•analizowanie i opisywanie ilustracji
•zdobywanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych
•słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na temat ich treści
•odczytywanie znaczenia symboli
•poznawanie różnych sposobów komunikowania się
•nazywanie środków transportu
•przeliczanie na konkretach
•poznawanie faktów dotyczących życia przodków, wynalazków i osiągnięć techniki
•wykonywanie prac plastycznych i technicznych według własnego pomysłu i według instrukcji
• aktywne uczestniczenie w zabawach muzycznych

Temat 3: Pierwsze oznaki wiosny

Cele ogólne

OBSZAR FIZYCZNY
•uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie
•podnoszenie poziomu wrażliwości sensorycznej
OBSZAR EMOCJONALNY
• radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
• doskonalenie cierpliwości w czekaniu na swoją kolej w zabawie
• czerpanie radości z obcowania z przyrodą
OBSZAR SPOŁECZNY
•słuchanie rozmówców
•wdrażanie do współdziałania z rówieśnikami w czasie zabaw
•przestrzeganie reguł gier i zabaw
OBSZAR POZNAWCZY
•poznanie charakterystycznych cech wiosny
•rozpoznawanie wybranych roślin i zwierząt
•poznanie warunków niezbędnych roślinom do wzrostu
•zakładanie i pielęgnowanie upraw
•słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat
•klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
•doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładanie jednej reprezentacji liczbowej na inną
•wyrażanie ekspresji plastycznej poprzez ukierunkowane działania plastyczne

Temat 4: Morski świat

Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
•udział w zajęciach sensorycznych, doskonalenie małej motoryki
•uczestniczenie w zabawach z elementem toczenia, czworakowania, równowagi
OBSZAR EMOCJONALNY
• radzenie sobie z trudnymi emocjami
• wdrażanie do okazywania emocji w sposób akceptowany społecznie
OBSZAR SPOŁECZNY
•uczestniczenie w zabawach wymagających współpracy
• porozumiewanie się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
• czerpanie radości z własnych umiejętności
• przestrzeganie ustalonych reguł
OBSZAR POZNAWCZY
•rozbudzanie zainteresowania przyrodą morską
•uważne słuchanie wierszy i opowiadań
•wypowiadanie się na podany temat
•podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
•klasyfikowanie elementów według podanej kategorii
•przeliczanie na konkretach
•wykonywanie prac plastycznych i technicznych
•śpiewanie piosenki

 Powrót