Czego uczymy się w PAŹDZIERNIKU w grupie “Pszczółek”? :
Krąg tematyczny 5. Zaczarowana jesień 03-07.10.2022
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- wykonywanie podstawowych ćwiczeń gimnastycznych
- wykonywanie czynności porządkowych, samoobsługowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
- radzenie sobie z sytuacjami trudnymi emocjonalnie, np. z przegraną
- panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej
- rozpoznawanie emocji na podstawie wyrazu twarzy
OBSZAR SPOŁECZNY
- współpraca z rówieśnikami
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- obdarzanie uwagą innych dzieci
- przestrzeganie zasad w grupie
OBSZAR POZNAWCZY
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej
- rozpoznawanie i określanie smaków, identyfikowanie smaku z owocem
- identyfikacja zapisu cyfry 2
- znajomość znaczenia pojęcia ,,para”
- przekładanie jednych prawidłowości rytmicznych na inne
- zainteresowanie literą ,,m”
- znajomość znaczenia słowa ,,mandala”
- układanie jesiennych mandali
- klasyfikacja przedmiotów według wskazanego kryterium, tworzenie zbiorów
- tworzenie i układanie matematycznych rytmów
- wzbogacanie wiedzy na temat warzyw i owoców
- wyodrębnianie części jadalnych warzyw
- samodzielne wykonywanie doświadczeń z użyciem soku z czerwonej kapusty
- znajomość prac wykonywanych jesienią w ogrodzie
Krąg tematyczny 6. Jak dobrze być razem 10-14.10.2022
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej
- uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz gimnastycznych
- kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała
- kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- budowanie kompetencji w zakresie komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
OBSZAR EMOCJONALNY
- szanowanie emocji swoich i innych
- rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
- nabywanie umiejętności panowania nad nieprzyjemnymi emocjami (np. podczas czekania na swoją kolej lub podczas przegranej)
- rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
OBSZAR SPOŁECZNY
- wskazywanie ważnych wartości
- wprowadzenie w świat wartości moralnych takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość
- współpracowanie z rówieśnikami
- obdarzanie uwagą innych dzieci
- uświadomienie, czym jest szacunek, przyjaźń i dlaczego to jest tak ważny w odniesieniu do siebie i innych
- doskonalenie umiejętności samooceny, oceny zachowania i postaw innych z zastosowaniem adekwatnych określeń
- kształtowanie właściwych postaw i odpowiedniego zachowania w sytuacji przegranej
- odczuwanie pozytywnego wpływu innych poprzez pozytywne komunikaty słowne, terapeutyczne masażyki
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbudzenie zainteresowania literami „e”, „E”
- przeliczanie i wzbudzenie zainteresowania liczbą „3”
- uważne słuchanie tekstów literackich i analizowanie ich treści
- wyrażanie swojego rozumienia świata w sposób werbalny i niewerbalny
- wypowiadanie się na interesujące tematy i/lub budowanie poprawnych wypowiedzi słownych
- doskonalenie kompetencji matematycznych: orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni,
- rozpoznawanie figur geometrycznych, przeliczanie elementów w zbiorze
Krąg tematyczny 7. W koronach drzew 17-21.10.2022
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczy w zabawach ruchowych
- wykonuje podstawowe ćwiczenia gimnastyczne
- wykonuje czynności porządkowe, samoobsługowe
- inicjuje zabawy konstrukcyjne
- wykazuje sprawność ciała i koordynację
OBSZAR EMOCJONALNY
- szanuje emocje swoje i innych
- uwrażliwia się na piękno przyrody
- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
OBSZAR SPOŁECZNY
- współpracuje z rówieśnikami
- nawiązuje relacje rówieśnicze
- obdarza uwagą inne dzieci
- przypomina zasady właściwego zachowania się podczas spaceru po parku
OBSZAR POZNAWCZY
- rozwija wrażliwość zmysłową
- doskonali sprawność grafomotoryczną
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i zjawiska charakterystyczne dla jesieni
- wzbogaca wiedzę przyrodniczą na temat mieszkańców drzew
- prowadzi obserwacje przyrodnicze przy pomocy lupy
- rozpoznaje wybrane gatunki drzew (liście i ich owoce)
- ćwiczy motorykę małą podczas wykonywania prac plastycznych
- współtworzy album przyrodniczy
- rozwija wrażliwość zmysłową
- wykonuje proste obliczenia na materiale konkretnym, szacuje „na oko”
- tworzy jesienne opowiadania
- rozwija pamięć i myślenie
- interesuje się literą „l”, „L”.
Krąg tematyczny 8. Jesienne kołysanki 24-28.10.2022
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- wykonywanie różnych form ruchu: równoważnych, rzutnych, z czworakowaniem
- doskonalenie małej motoryki
- udział w zabawach konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym naturalnych
- wykonywanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
- używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania i kreślenia
OBSZAR EMOCJONALNY
- panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej
- określanie zasad fair play
- dostrzeganie, że zwierzęta mają zdolność odczuwania, przejawia wobec nich życzliwość i troskę
OBSZAR SPOŁECZNY
- dostrzeganie wartości współpracy
- stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas wspólnej zabawy
- obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
- respektowanie praw swoich i innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- poszerzanie wiedzy i zdobywanie wiadomości na temat otaczającej przyrody, poznawanie wyglądu, zwyczajów i sposobów odżywiania zwierząt leśnych
- doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
- kształtowanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikacji, przeliczania elementów, odtwarzania układów przedmiotów i wychwytywania rytmów
- eksperymentowanie rytmem i dźwiękiem
- wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych
- zainteresowanie literę/ą „I”, „i”
- wysłuchiwanie głoski w nagłosie