Czego uczymy się we wrześniu w grupie Biedronki? 

Temat 1 : Razem w przedszkolu  

Cele ogólne: 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • wdrażanie do samodzielności w zakresie czynności manualnych
  • doskonalenie sprawności ruchowej w czasie zabaw ruchowych, muzyczno-ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • zachęcanie do rozpoznawania i nazywania przeżywanych emocji
  • kształtowanie empatii i życzliwego nastawienia do siebie i innych

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • stwarzanie przestrzeni do samodzielnego nawiązywania kontaktów z grupą rówieśniczą
  • zapoznanie z zasadami życia i funkcjonowania w grupie rówieśniczej oraz w instytucji przedszkolnej
  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych
  • zapoznanie z obowiązkami dyżurnego

OBSZAR POZNAWCZY 

  • wdrażanie do przestrzegania zasad w zakresie bezpieczeństwa, organizacji pracy i zabawy oraz higieny
  • poznanie zawodów związanych z przedszkolem, wdrażanie do poszanowania pracy osób dbających o przedszkole i jego podopiecznych
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, w szczególności na podstawie utworów literackich lub ilustracji
  • zapoznanie poprzez zabawę ze schematem ciała człowieka
  • rozpoznawanie zapisu graficznego swojego imienia
  • odczytywanie informacji przedstawionych w formie symbolicznej
  • ćwiczenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów w zbiory według określonej cechy i porównywania liczebności zbiorów
  • umuzykalnianie dzieci poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek

Temat 2: Zabawy z latawcem  

Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY 

  • doskonalenie sprawności ruchowej w czasie zabaw ruchowych, muzyczno-ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych
  • stwarzanie sytuacji do nabywania doświadczeń umożliwiających rozwój manualny
  • zapoznanie poprzez zabawę ze schematem ciała człowieka

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • wyraża swoje emocje w ekspresji ruchowo-muzycznej i plastycznej
  • uczy się wczuwać w emocje innych

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • kształtowanie życzliwego nastawienia do innych ludzi, poznanie zasad gościnności
  • zapoznanie z zasadami korzystania ze wspólnych zabawek i książek

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zachęcanie do podejmowania zabaw promujących czytelnictwo
  • rozwijanie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi na określony temat, w szczególności na podstawie utworów literackich lub ilustracji
  • wdrażanie do samodzielności w eksperymentowaniu i eksplorowaniu otaczającego świata
  • zachęcanie do podejmowania zabaw związanych z odkrywaniem swojego otoczenia
  • zachęcanie do swobodnej ekspresji artystycznej m.in. teatralnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej
  • rozwijanie wyobraźni
  • poznawanie różnych figur geometrycznych ze szczególnym uwzględnieniem trójkątów
  • umuzykalnianie dzieci poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek
  • zachęcanie do podejmowania działań plastycznych i konstrukcyjnych
  • poznanie budowy latawca oraz zasad jego działania

 

Temat 3: Nadchodzi jesień 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • kształtowanie nawyku dbania o własne bezpieczeństwo na drodze
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu (spacery, zabawy ruchowe w ogrodzie)
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego ubierania i rozbierania się oraz dbania o siebie poprzez zakładanie ubioru adekwatnego do pogody

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • zachęcanie do obcowania z przyrodą i odkrywania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • stwarzanie okazji do dzielenia się swoimi doświadczeniami i wspomnieniami z wakacyjnych podróży
  • zachęcanie do aktywnego słuchania innych osób oraz czytanych przez dorosłego utworów literackich

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zapoznanie z położeniem i wyglądem Polski na mapie
  • zapoznanie w sytuacjach zabawowych z pojęciami dotyczącymi upływu czasu
  • kształtowanie aktywnej postawy badawczej poprzez prowadzenie obserwacji przyrodniczych, przeprowadzanie eksperymentów i pokazów
  • poznawanie zjawisk przyrodniczych charakterystycznych dla wczesnej jesieni
  • rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy twórcze, językowe i logiczne
  • stwarzanie okazji do podejmowania zabaw z liczeniem, tworzeniem zbiorów i określaniem liczebności zbiorów
  • kształtowanie zdrowych nawyków higienicznych i żywieniowych
  • stwarzanie możliwości do podejmowania zabaw z literami i napisami
  • zachęcanie do odkrywania żartów językowych w utworach literackich oraz do tworzenia własnych z wykorzystaniem słów o takim samym brzmieniu a różnym znaczeniu

 

Temat 4: Ziemia pełna tajemnic  

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań gimnastycznych i ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • dostrzega, że rówieśnicy też odczuwają emocje
  • przeżywa i okazuje emocje, integrując się z grupą
  • zauważa emocjonalną wartość przyrody

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • zapoznanie z wybranymi symbolami związanymi z różnymi regionami Polski
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
  • integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zapoznanie z wyglądem Ziemi z wykorzystaniem jej modelu
  • poznanie swojego miejsca i kraju zamieszkania w czasie działań poznawczych i zabaw
  • rozwijanie ciekawości poznawczej oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność naszej planety
  • kształtowanie aktywnej postawy badawczej poprzez poznawanie wielozmysłowe, przeprowadzanie eksperymentów, obserwacji i pokazów
  • rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów znajdujących się w otoczeniu i nadawania im znaczeń
  • poznawanie znaczenia soli i węgla w przyrodzie i życiu człowieka
  • kształtowanie słuchu fonemowego poprzez zabawy
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
  • stwarzanie możliwości do aranżowania przestrzeni zgodnie z dziecięcym poczuciem estetyki i potrzebami poznawczymi
  • kształtowanie umiejętności zagospodarowania przestrzeni w czasie zabaw konstrukcyjnych
 Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.