Tematy kompleksowe w „Biedronkach” w kwietniu
Wielkanoc
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic,
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,
Chciałbym być kosmonautą
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- powtarzanie krótkich rymowanek,
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki.
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt,
- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci,
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
Dbamy o Ziemię
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
- odkładanie prac na półki indywidualne.
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- odpowiadanie na pytania.
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
Jestem Polakiem i Europejczykiem
- słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością,
- słownictwo w języku obcym.
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
- uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
- budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.