Kwiecień:
- Wiosna na wsi (04.04-08.04)
– odkrywanie litery ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
– wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi
– utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka (dorosłych i młodych); rozwijanie umiejętności opisywania wyglądu za pomocą przymiotników
– zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka
– utrwalenie nazw liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym, rozwiązywanie zadań matematycznych
- Wielkanoc (11.04-15.04)
– odkrywanie litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
– wzbogacenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych, rozwijanie mowy
– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
– wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych
– porównywanie długości i wysokości przedmiotów
- Dbamy o przyrodę (19.04-22.04)
– odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
– wzbogacanie wiadomości na temat żab i ich pożyteczności, poznawanie cyklu rozwojowego żaby, rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego
– poznawanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska; wzbogacanie słownictwa o nowe słowa; rozpoznawanie zwierząt i roślin charakterystycznych dla danego środowiska
– poznawanie znaczenia nowych słów: ekolog, recykling; kształtowanie nawyków proekologicznych
- Moja miejscowość, mój region (25.04-29.04)
– rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania (architekturą, zabytkami, ważniejszymi instytucjami, pięknem krajobrazu), przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i właściwego zachowania się w miejscach publicznych
– poznawanie zalet życia w małych miejscowościach i w dużych miejscowościach
– rozbudzanie zainteresowań historią i sztuką ludową swojej miejscowości i swojego regionu
– poznawanie zawodów charakterystycznych dla miejscowości zamieszkania; dostrzeganie korzyści dla mieszkańców z ich wykonywania
– rozwijanie kompetencji matematycznych, w tym umiejętności klasyfikowania i przeliczania