Tematy kompleksowe w „Motylkach” w kwietniu:
Chciałbym być kosmonautą 04.04.-08.04.2022
-
wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
-
powtarzanie krótkich rymowanek,
-
sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki.
-
rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
-
naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt,
-
tworzenie galerii prac plastycznych dzieci,
-
wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
-
porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
-
obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
Wielkanoc 11.04-15.04.2022
-
ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
-
określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
-
liczenie palców, przedmiotów itp.,
-
porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic,
-
oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,
Dbamy o Ziemię 18.04-22.04.2022
-
udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
-
odkładanie prac na półki indywidualne.
-
rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
-
uczestniczenie we wspólnych zabawach,
-
odpowiadanie na pytania.
-
słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
-
uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
-
rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
Jestem Polakiem i Europejczykiem 25.04-29.04.2022
-
słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością,
-
słownictwo w języku obcym.
-
reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
-
rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
-
uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
-
uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
-
budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
-
składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.