Czego uczymy się w styczniu w grupie Biedronek?
Tematy kompleksowe:
Zwierzęta są głodne 03.01-07.01.2022
Babcia i dziadek 10.01-14.01.2022
Sen żyrafy 17.01-21.01.2022
Zimo, baw się z nami 24.01-28.01.2022
Umiejętności:
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
- układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie,
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
- układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru,
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami.
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie,
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu.
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- podawanie swojego imienia i nazwiska,
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
- dzielenie się swoimi przeżyciami.
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,