Obecnie uczymy się

TYGRYSKI

Październik 2020

 

TYDZIEŃ 1: MOJE PRZEDSZKOLE

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

Dziecko:

  • potrafi współdziałać w grupie
  • formułuje dłuższe wypowiedzi
  • zna swoje prawa i obowiązki
  • przestrzega reguł obowiązujących w świecie dziecięcym i przedszkolnym
  • tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów
  • utrzymuje porządek w swoim otoczeniu
  • rozbudza własną ciekawość poznawczą
  • potrafi dokonać pomiaru długości
  • przelicza elementy na ilustracji
  • słucha uważnie opowiadania
  • rozumie sens wysłuchanego opowiadania
  • powtarza proste wierszyki
  • rozwiązuje zagadki słowne
  • ustala położenie obiektów
  • porównuje kolejność przedmiotów
  • układa obiekty w sensowny sposób
  • rozróżnia obiekty
  • słucha piosenki i uczy się jej na pamięć
  • śpiewa piosenkę w grupie
  • zapamiętuje i odtwarza układ ruchowy do piosenki
  • mówi płynnie, dostosowując ton do sytuacji
  • rozumie znaczenie przyjaźni
  • wymyśla ciąg dalszy historii
  • wie, co to jest portret
  • ogląda i opisuje obrazy
  • wykonuje portret farbami
  • stosuje różne techniki plastyczne

 

TYDZIEŃ 2: JA I TY TO MY

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

Dziecko:

 

  • określa swój nastrój
  • nazywa emocje
  • mówi płynnie pod względem artykulacyjnym
  • rozumie znaczenie przyjaźni
  • wypowiada się w różnych technikach plastycznych
  • odzwierciedla czynności ruchem
  • liczy
  • przedstawia emocje, używając mimiki twarzy
  • odgrywa role w zabawach, posługując się mimiką
  • rozpoznaje emocje przedstawione na ilustracji
  • opowiada historyjkę
  • łączy przyczynę ze skutkiem
  • określa wielkość
  • przelicza
  • próbuje znaleźć rozwiązanie na postawione pytanie
  • określa prawdziwość wypowiedzianych zdań
  • zapamiętuje i odtwarza układ ruchowy do piosenki
  • określa charakter muzyki
  • bada, poszukuje
  • rysuje po śladzie
  • zauważa podobieństwa i różnice między obrazkami
  • rozpoznaje głoskę na początku wyrazu
  • wymienia wyrazy rozpoczynające się od podanej głoski
  • koloruje
  • poznaje wygląd litery A
  • rozróżnia strony: prawą i lewą
  • rozpoznaje części ciała

 

 

TYDZIEŃ 3: TO JESTEM JA

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

Dziecko:

 

  • rysuje swój portret
  • wykazuje zainteresowanie malarstwem
  • wie, kto to jest malarz
  • wie, co to jest autoportret
  • rozpoznaje pory roku
  • wie, jak należy zachować się na uroczystościach
  • rozumie ogólny sens recytowanego wiersza
  • rysuje po śladzie
  • koloruje
  • zauważa podobieństwa i różnice między obrazkami
  • liczy i podaje wynik liczenia
  • dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
  • lepi z plasteliny
  • zna cyfrę 1
  • dokonuje samooceny
  • rozpoznaje odgłosy zwierząt
  • stara się połączyć przyczynę ze skutkiem
  • reguluje swój oddech
  • współpracuje w parze
  • szanuje innych podczas zabawy
  • ćwiczy aparat mowy

 

TYDZIEŃ 4: BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

Dziecko:

 

  • rozpoznaje na ilustracji postać policjanta
  • poznaje role pełnione przez ważne osoby
  • wie, jak zachować się w sytuacjach zagrożenia
  • orientuje się w bezpiecznym poruszaniu po drogach
  • zna zagrożenia ze strony ludzi
  • zna wygląd i funkcję wozu policyjnego
  • dysponuje koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania
  • wie, jak wysłać list
  • rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
  • ogląda materiał przez lupę
  • zna zasady przechodzenia przez ulicę
  • wie, w jaki sposób działa sygnalizacja świetlna
  • grupuje obiekty w sensowny sposób, odnajduje takie same i inne elementy
  • wyszukuje takie same obrazki
  • rozróżnia strony: prawą i lewą, określa kierunek
  • układa puzzle
  • zna zagrożenia płynące ze świata
  • wie, jak bezpiecznie zachować się na drodze
  • umie się przedstawić, podaje swoje imię i nazwisko
  • zna numery alarmowe
  • wie, gdzie można otrzymać pomoc w sytuacjach zagrożenia
  • przelicza
  • wskazuje strony i kierunki
  • wie, jak należy się zachowywać na ulicy
  • wypowiada się na temat zasad bezpieczeństwa na drodze
  • reaguje odpowiednio na kolory sygnalizatora
  • porównuje liczebność zbiorów
  • układa sekwencje
  • porównuje szacunkowo liczebność zbiorów
  • przelicza w zakresie 1–10
  • rozróżnia strony: prawą i lewą, określa kierunek \
  • rozpoznaje znaki zakazu, nakazu i ostrzegawcze (po jednym w danej kategorii), zna zasady bezpieczeństwa na drodze

 

TYDZIEŃ 5: LECĄ LIŚCIE KOLOROWE

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka wraz z odniesieniami do podstawy programowej

Dziecko:

 

  • posługuje się nożyczkami
  • grupuje obiekty w sensowny sposób
  • porównuje szacunkowo liczebności zbiorów
  • przelicza elementy zbiorów
  • rozpoznaje pory roku
  • przyporządkowuje ubiór do pory roku
  • wyklucza niepasujące obiekty
  • liczy obiekty
  • zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia
  • śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego
  • rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
  • podaje słowa na głoskę o
  • zna literę O
  • rysuje po śladzie
  • wie, jakie zasady obowiązują w sklepie
  • interesuje się pisaniem
  • nie naraża się na niebezpieczeństwo ze strony przyrody
  • zauważa piękno przyrody
  • zna gatunki drzew z najbliższego otoczenia
  • rozwiązuje zagadki dotykowe i słowne
  • zna pory roku