Czego uczymy się w CZERWCU  

w grupie “Biedronek”? 

Temat 1: Święto dzieci 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • doskonalenie sprawności motoryki małej poprzez zabawy manipulacyjne
  • wzmacnianie siły mięśni, zwrotności i szybkości reakcji w czasie zabaw ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • uświadomienie dzieciom, że są osoby i miejsca, z którymi i w których mogą czuć się bezpiecznie
  • zachęcanie do nazywania i opisywania własnych emocji
  • stwarzanie okazji do mówienia o sobie i budowania pozytywnego obrazu samego siebie

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • powtórzenie i utrwalenie informacji o prawach i obowiązkach dzieci
  • zachęcanie do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i wdrażanie do rozwiązywania ich w sposób akceptowalny społecznie
  • wdrażanie do asertywności
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
  • zachęcanie dzieci do właściwego zachowania się w relacjach społecznych
  • uświadomienie zagrożeń związanych z funkcjonowaniem w świecie społecznym

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • rozwijanie umiejętności przeliczania, rozdzielania po tyle samo, przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną
  • doskonalenie umiejętności formułowania i wypowiadania swojego zdania na forum grupy
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
  • ćwiczenie pamięci poprzez naukę wierszyków i rymowane
  • zachęcanie do aktywnego udziału we wspólnym śpiewie, tańcach i muzykowaniu

Temat 2: Egzotyczne kraje 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań gimnastycznych i ruchowych
  • ćwiczenie małej motoryki podczas zabaw graficznych, manipulacyjnych i plastycznych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • kształtowanie empatii w stosunku do innych ludzi
  • budowanie postawy życzliwości i tolerancji wobec odmienności ludzi z innych krajów i kręgów kulturowych

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • poznanie elementów kultury różnych krajów świata
  • wspieranie w budowaniu postawy opartej na szacunku i otwartości wobec osób z innych kręgów kulturowych
  • integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań

OBSZAR POZNAWCZY 

  • rozbudzanie w dzieciach ciekawości poznawczej i chęci poznawania otaczającego świata
  • utrwalenie umiejętności wskazywania na mapie i globusie położenia Polski
  • zapoznanie z wyglądem Ziemi na podstawie modeli płaskich i przestrzennych
  • poznanie charakterystycznych elementów wybranych krajów podczas zajęć i zabaw
  • rozwijanie ciekawości poznawczej oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność naszej planety
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
  • zapoznanie z różnymi środkami transportu i rodzajami traktów komunikacyjnych, którymi się poruszają
  • stwarzanie okazji do nabywania umiejętności dokonywania zakupów i poznawania wartości nabywczej pieniądza
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
  • stwarzanie możliwości do aranżowania przestrzeni zgodnie z dziecięcym poczuciem estetyki i potrzebami poznawczymi
  • rozwijanie słownictwa dzieci poprzez zabawy językowe i formułowanie wypowiedzi ustnych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach, tworzenia zbiorów i porównywania ich liczebności

Temat 3: Obserwacje przyrody 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • nabywanie doświadczeń w praktycznym działaniu
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • wdrażanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej z kontaktu z przyrodą

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • budowanie więzi między członkami grupy poprzez stwarzanie okazji do zabaw w parach i zespołowych zabaw integracyjnych

OBSZAR POZNAWCZY 

  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody i zachęcanie do troski o środowisko
  • zapoznanie z oznakami nadchodzącego lata
  • zachęcanie do obserwowania letniej przyrody i budzenie ciekawości poznawczej
  • zapoznanie z wybranymi owocami sezonowymi
  • odkrywanie znaczenia wody w przyrodzie
  • doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi
  • rozwijanie umiejętności muzycznych poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
  • zachęcanie do podejmowania zabaw naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów

Temat 4: Wesołe wakacje 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • doskonalenie sprawności motorycznej w czasie zabaw ruchowych, muzyczno-ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych
  • doskonalenie małej motoryki przez zabawy konstrukcyjne i manipulacyjne

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • budowanie radosnej atmosfery w oczekiwaniu na nadejście wakacji
  • poznawanie strategii w radzeniu sobie z trudnymi emocjami

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • poznawanie strategii w radzeniu sobie z trudnymi emocjami
  • okazywanie innym szacunku, przywiązania i sympatii

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, na podstawie utworów literackich, ilustracji
  • doskonalenie percepcji i pamięci wzrokowej
  • umuzykalnianie dzieci poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem
  • zachęcanie do ekspresji artystycznej, prezentowania swoich osiągnięć i nabytych umiejętności
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną

 

 

 Powrót