Czego uczymy się w MAJU  

w grupie “Biedronek”? 

Temat 1: Patriotyczny maj 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
  • doskonalenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • dostrzeganie piękna najbliższego otoczenia
  • wzbudzanie pozytywnych emocji związanych z własnym krajem

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • budowanie szacunku do ojczyzny i symboli narodowych
  • rozbudzanie uczuć patriotycznych
  • doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
  • cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie
  • uważne słuchanie dorosłych i dzieci

OBSZAR POZNAWCZY 

  • utrwalenie znajomości symboli narodowych
  • poznanie znaczenia wyrażeń „mała ojczyzna” i „duża ojczyzna”
  • utrwalenie znajomości własnego adresu zamieszkania
  • poznanie wybranych legend polskich
  • wzbogacenie wiedzy na temat Warszawy i Krakowa
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych

Temat 2: Europa wita nas 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
  • konstruowanie z różnorodnych materiałów
  • doskonalenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • wyrażanie emocji podczas zabaw
  • wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
  • cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie
  • obdarzanie uwagą dorosłych i dzieci

OBSZAR POZNAWCZY  

  • budowanie szacunku do ojczyzny oraz Europy
  • rozbudzanie uczuć patriotycznych oraz poczucia przynależności do Unii Europejskiej
  • poznanie symboli Unii Europejskiej
  • zdobywanie wiedzy na temat niektórych krajów Europy i ich zabytków
  • poznanie i degustowanie owoców z krajów śródziemnomorskich
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat

 

Temat 3: Kolorowa wiosna 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • doskonalenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • nabywanie umiejętności prowadzenia rozmowy z przestrzeganiem zasady słuchania
  • przestrzeganie ustalonych norm i zasad dotyczących zgodnego życia w grupie
  • nabywanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
  • dostrzeganie piękna przyrody

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych
  • doskonalenie umiejętności współpracy podczas tworzenia prac zespołowych
  • ćwiczenie koncentracji uwagi podczas zajęć z całą grupą

OBSZAR POZNAWCZY 

  • rozbudzanie zainteresowania książkami
  • słuchanie utworów literackich dla dzieci
  • rozwijanie zdolności komunikacyjnych przez dostosowywanie wypowiedzi do sytuacji i tematyki
  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą
  • zakładanie uprawy kwiatów
  • zdobywanie wiedzy na temat wybranych owadów oraz ich roli w przyrodzie
  • poznawanie okazów przyrodniczych za pomocą różnych zmysłów
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach i zbiorach zastępczych oraz szeregowania
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych z różnorodnych materiałów

 

Temat 4: Moja rodzina 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • doskonalenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • nazywanie uczuć związanych z rodziną
  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych
  • nabywanie odporności emocjonalnej w trudnych sytuacjach

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
  • doskonalenie umiejętności współpracy z innymi

OBSZAR POZNAWCZY 

  • wypowiadanie się na temat swojej rodziny
  • nazywanie sprzętów potrzebnych podczas porządków
  • rozumienie konieczności pomagania w pracach domowych
  • poznanie sposobów spędzania czasu wolnego z rodziną
  • utrwalenie znajomości funkcji kalendarza
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
  • stwarzanie okazji do posługiwania się liczebnikami porządkowymi
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
  • nabywanie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • doskonalenie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej

 

 

 

 Powrót