Czego uczymy się w MARCU

w grupie Biedronek? 

 

Temat 1: Jak dbać o zdrowie? 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach kształtujących postawę
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • nabywanie świadomości, że dla zdrowia należy aktywnie spędzać czas wolny

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy
  • wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
  • doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
  • cierpliwe czekanie na swoją kolej w zabawie
  • uważne słuchanie dorosłych i dzieci

OBSZAR POZNAWCZY 

  • wdrażanie do przestrzegania zasad zawartych w piramidzie zdrowego żywienia i aktywności ruchowej
  • zdobywanie wiedzy na temat dbania o higienę i zdrowie
  • nabywanie świadomości, że należy poddawać się leczeniu
  • poznanie wybranych zawodów związanych z leczeniem ludzi
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
  • słuchanie wierszy i opowiadań
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • rozwijanie umiejętności wokalnych

Temat 2: Jak było kiedyś? 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
  • doskonalenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • zachęcanie do zapraszania innych dzieci do wspólnej zabawy
  • doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
  • wdrażanie do słuchania innych osób i obdarzania ich uwagą

OBSZAR POZNAWCZY  

  • poznanie różnych wynalazków i ich zastosowań
  • poznanie sylwetek wybranych wynalazców i ich wynalazków
  • nabywanie wiedzy na temat wykorzystywania robotów przez człowieka
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych
  • kształtowanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na podany temat
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • rozpoznawanie, nazywanie i klasyfikowanie figur geometrycznych
  • konstruowanie z klocków i materiałów papierowych

Temat 3: Nadchodzi wiosna  

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • porządkowanie po sobie miejsca zabawy i pracy
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
  • doskonalenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
  • doskonalenie umiejętności współpracy
  • przestrzeganie ustalonych reguł zabawy

OBSZAR POZNAWCZY 

  • poznanie zwiastunów wiosny
  • poznanie wiosennych kwiatów
  • rozumienie znaczenia pojęcia „roślina pod ochroną”
  • uczestniczenie w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów
  • poznanie wybranych gatunków ptaków przylatujących wiosną do Polski
  • poznanie budowy jajka
  • zapoznanie z wiosennymi zjawiskami pogodowymi i ich symbolami
  • wypowiadanie się na podany temat
  • odpowiadanie na pytania do treści utworów literackich
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów
  • wykonywanie prac plastycznych wybranymi technikami
  • śpiewanie piosenki

  

Temat 4: W morskich głębinach.  

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych kształtujących postawę
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • wykorzystywanie w zabawach materiałów przyrodniczych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • dostrzeganie piękna materiałów przyrodniczych

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • przestrzeganie reguł podczas zabaw
  • nabywanie umiejętności współpracy
  • obdarzanie uwagą dorosłych i rówieśników

OBSZAR POZNAWCZY 

  • wskazywanie na mapie wybranych elementów
  • poznanie wybranych zwierząt żyjących w morzach i oceanach
  • zdobywanie wiedzy na temat latarni morskich
  • słuchanie legend związanych z morzem
  • poznanie różnych gatunków soli i jej zastosowania
  • zdobywanie wiedzy na temat statków morskich
  • doskonalenie umiejętności wokalnych
  • przeliczanie elementów w dostępnym zakresie
  • nabywanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • usprawnianie percepcji wzrokowej i uwagi

  

  

 

 

 Powrót