Czego uczymy się w LUTYM  

w grupie “Biedronek”? 

 

Temat 1: Karnawałowe zabawy

 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • kształtowanie umiejętności odpoczynku i wyciszenia się
  • rozwijanie sprawności motorycznej poprzez udział w zabawach gimnastycznych i ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • tworzenie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego
  • rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
  • tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów
  • rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
  • rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne
  • rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów

Temat 2: Zimowa wyprawa

 

Cele ogólne: 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • stwarzanie okazji do przebywania na świeżym powietrzu i budowania odporności organizmu
  • doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy grafomotoryczne i manipulacyjne
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w działaniach gimnastycznych i ruchowych
  • rozwijanie sprawności oraz koordynacji ruchowej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • budowanie pozytywnych skojarzeń z zimową aurą
  • kształtowanie odporności psychicznej poprzez uczestnictwo w zabawach z rywalizacją

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • budowanie więzi grupowych poprzez zabawy integracyjne, wymagające współdziałania

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zapoznanie ze sposobami aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu
  • budowanie doświadczeń związanych z orientacją w przestrzeni oraz orientacją na kartce
  • stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie rozumienia własności liczb
  • stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie stałości masy
  • rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez zabawy logopedyczne
  • zachęcanie do wypowiadania się, budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi na określony temat
  • doskonalenie słuchu poprzez zabawy muzyczne, zabawy ze śpiewem oraz zabawy słuchowe
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów
  • kształtowanie słuchu fonematycznego poprzez zabawy z wyrazami i zdaniami
  • budzenie ciekawości i zainteresowania światem przyrodniczym, ze szczególnym uwzględnieniem krain polarnych

Temat 3: Nasza Wisła 

 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego przez zabawy logopedyczne
  • tworzenie warunków do nabywania doświadczeń w zakresie orientacji w schemacie ciała
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • kształtowanie postaw patriotycznych
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
  • wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych

OBSZAR POZNAWCZY 

  • poznanie fizycznej mapy Polski
  • poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami
  • zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • kształtowanie umiejętności matematycznych
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
  • rozwijanie słownictwa i ćwiczenie słuchu fonemowego
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów

 

Temat 4: Co to jest sztuka?  

 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych
  • tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • kształtowanie poczucia estetyki poprzez kontakt z różnymi dziełami sztuki
  • stwarzanie okazji do czerpania przyjemności z obcowania ze sztuką

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • zachęcanie do odkrywania w najbliższym otoczeniu miejsc, które wiążą się ze sztuką
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych

OBSZAR POZNAWCZY 

  • poznanie pojęcia „sztuka” oraz wskazywanie przykładów z życia codziennego, w których przenikają się różne dziedziny sztuki
  • stwarzanie okazji do wykorzystywania różnych materiałów do tworzenia dzieł malarskich i rzeźbiarskich
  • poznanie różnych dziedzin sztuki przez kontakt z jej wytworami
  • rozwijanie słownictwa
  • rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy kreatywne i rozwijające wyobraźnię
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez zabawy rozwijające umiejętność orientacji w przestrzeni, orientacji na kartce oraz przeliczania
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów

 

 

 

 

 

 Powrót