Czego uczymy się w LUTYM
w grupie “Biedronek”?
Temat 1: Karnawałowe zabawy
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
- kształtowanie umiejętności odpoczynku i wyciszenia się
- rozwijanie sprawności motorycznej poprzez udział w zabawach gimnastycznych i ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- tworzenie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu
OBSZAR SPOŁECZNY
- budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie z tradycjami okresu karnawałowego
- rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
- tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez udział w zabawach z liczeniem, tworzeniem zbiorów
- rozwijanie sprawności zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
- rozwijanie umiejętności językowych poprzez twórcze zabawy słowne
- rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
- tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów
Temat 2: Zimowa wyprawa
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- stwarzanie okazji do przebywania na świeżym powietrzu i budowania odporności organizmu
- doskonalenie sprawności manualnej poprzez zabawy grafomotoryczne i manipulacyjne
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w działaniach gimnastycznych i ruchowych
- rozwijanie sprawności oraz koordynacji ruchowej
OBSZAR EMOCJONALNY
- budowanie pozytywnych skojarzeń z zimową aurą
- kształtowanie odporności psychicznej poprzez uczestnictwo w zabawach z rywalizacją
OBSZAR SPOŁECZNY
- budowanie więzi grupowych poprzez zabawy integracyjne, wymagające współdziałania
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie ze sposobami aktywnego spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu
- budowanie doświadczeń związanych z orientacją w przestrzeni oraz orientacją na kartce
- stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie rozumienia własności liczb
- stwarzanie okazji do nabywania intuicji matematycznej w zakresie stałości masy
- rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego poprzez zabawy logopedyczne
- zachęcanie do wypowiadania się, budowania kilkuzdaniowych wypowiedzi na określony temat
- doskonalenie słuchu poprzez zabawy muzyczne, zabawy ze śpiewem oraz zabawy słuchowe
- rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
- tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych elementów
- kształtowanie słuchu fonematycznego poprzez zabawy z wyrazami i zdaniami
- budzenie ciekawości i zainteresowania światem przyrodniczym, ze szczególnym uwzględnieniem krain polarnych
Temat 3: Nasza Wisła
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego przez zabawy logopedyczne
- tworzenie warunków do nabywania doświadczeń w zakresie orientacji w schemacie ciała
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych
OBSZAR EMOCJONALNY
- zachęcanie do twórczego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie postaw patriotycznych
- budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie fizycznej mapy Polski
- poznanie wybranych legend związanych z polskimi miastami
- zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt zamieszkujących Wisłę i jej okolice
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
- kształtowanie umiejętności matematycznych
- rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
- rozwijanie słownictwa i ćwiczenie słuchu fonemowego
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów
Temat 4: Co to jest sztuka?
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych
- tworzenie warunków do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie poczucia estetyki poprzez kontakt z różnymi dziełami sztuki
- stwarzanie okazji do czerpania przyjemności z obcowania ze sztuką
OBSZAR SPOŁECZNY
- zachęcanie do odkrywania w najbliższym otoczeniu miejsc, które wiążą się ze sztuką
- budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych
OBSZAR POZNAWCZY
- poznanie pojęcia „sztuka” oraz wskazywanie przykładów z życia codziennego, w których przenikają się różne dziedziny sztuki
- stwarzanie okazji do wykorzystywania różnych materiałów do tworzenia dzieł malarskich i rzeźbiarskich
- poznanie różnych dziedzin sztuki przez kontakt z jej wytworami
- rozwijanie słownictwa
- rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy kreatywne i rozwijające wyobraźnię
- zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
- tworzenie warunków do nabywania umiejętności matematycznych poprzez zabawy rozwijające umiejętność orientacji w przestrzeni, orientacji na kartce oraz przeliczania
- rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
- kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
- zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów