Czego uczymy się w STYCZNIU

                                                                    w grupie „Biedronek” ? 

 

Temat 1: Kosmos pełen gwiazd  

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
  • ćwiczenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • wczuwanie się w emocje innych
  • przedstawianie swoich emocji i uczuć

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
  • uważne słuchanie wierszy i opowiadań
  • nauka współpracy
  • komunikowanie się z dziećmi i dorosłymi w sposób werbalny i niewerbalny

OBSZAR POZNAWCZY 

  • poznawanie zastosowań globusa
  • poznawanie następstwa dnia i nocy
  • uczestniczenie w eksperymentach
  • nazywanie poszczególnych części dnia
  • śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
  • nazywanie planet Układu Słonecznego
  • nazywanie obiektów w przestrzeni kosmicznej

Temat 2: Zimowy krajobraz  

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
  • ćwiczenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego zimą
  • wczuwanie się w emocje i uczucia innych

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
  • uważne słuchanie wierszy i opowiadań
  • nauka współpracy z innymi
  • komunikowanie się z dziećmi i dorosłym w sposób werbalny i niewerbalny

OBSZAR POZNAWCZY 

  • poznawanie charakterystycznych cech zimy
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na podaną kategorię
  • formułowanie wypowiedzi, odpowiadanie na pytania
  • uczestniczenie w eksperymentach, poznawanie właściwości śniegu i lodu
  • poznawanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu
  • przeliczanie przedmiotów w dostępnym zakresie
  • poznawanie liczebników głównych
  • śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem

Temat 3: Czas z babcią i dziadkiem  

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
  • ćwiczenie sprawności manualnej
  • porządkowanie i dekorowanie sali
  • uczestniczenie we wspólnym przygotowaniu poczęstunku

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • okazywanie emocji z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
  • wczuwanie się w emocje innych

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
  • odczuwanie i przejawianie swojej przynależności do rodziny
  • wdrażanie do okazywania szacunku osobom starszym
  • wczuwanie się w rolę współgospodarza uroczystości

OBSZAR POZNAWCZY 

  • słuchanie w skupieniu wierszy i opowiadań
  • śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
  • rozumienie pojęcia „para”
  • klasyfikowanie przedmiotów
  • porównywanie długości
  • rozwiązywanie zagadek sensorycznych
  • uczenie się wiersza na pamięć
  • poznawanie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętów domowych
  • rozwijanie kreatywności poprzez wykonywanie prac plastycznych

Temat 4: Dawne zawody  

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • ćwiczenie sprawności manualnej

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • przejawianie swoich emocji i uczuć poprzez charakterystyczne dla dziecka formy wyrazu
  • nabywanie świadomości, że wszyscy doświadczają emocji
  • wczuwanie się w emocje innych

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
  • obdarzanie uwagą nauczyciela i rówieśników
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi

OBSZAR POZNAWCZY 

  • poznawanie różnych zawodów
  • wzbogacanie słownictwa
  • rozwiązywanie zagadek obrazkowych i słownych
  • dobieranie butów do odpowiednich warunków pogodowych oraz pory roku
  • poznawanie przedmiotów używanych w kuchni dawniej i dziś
  • śpiewanie piosenki
  • doskonalenie wrażliwości słuchowej

 

 

 

 

 

 Powrót