Czego uczymy się w STYCZNIU
w grupie „Biedronek” ?
Temat 1: Kosmos pełen gwiazd
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
- ćwiczenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- wczuwanie się w emocje innych
- przedstawianie swoich emocji i uczuć
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
- uważne słuchanie wierszy i opowiadań
- nauka współpracy
- komunikowanie się z dziećmi i dorosłymi w sposób werbalny i niewerbalny
OBSZAR POZNAWCZY
- poznawanie zastosowań globusa
- poznawanie następstwa dnia i nocy
- uczestniczenie w eksperymentach
- nazywanie poszczególnych części dnia
- śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
- nazywanie planet Układu Słonecznego
- nazywanie obiektów w przestrzeni kosmicznej
Temat 2: Zimowy krajobraz
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
- ćwiczenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego zimą
- wczuwanie się w emocje i uczucia innych
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
- uważne słuchanie wierszy i opowiadań
- nauka współpracy z innymi
- komunikowanie się z dziećmi i dorosłym w sposób werbalny i niewerbalny
OBSZAR POZNAWCZY
- poznawanie charakterystycznych cech zimy
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na podaną kategorię
- formułowanie wypowiedzi, odpowiadanie na pytania
- uczestniczenie w eksperymentach, poznawanie właściwości śniegu i lodu
- poznawanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu
- przeliczanie przedmiotów w dostępnym zakresie
- poznawanie liczebników głównych
- śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
Temat 3: Czas z babcią i dziadkiem
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
- ćwiczenie sprawności manualnej
- porządkowanie i dekorowanie sali
- uczestniczenie we wspólnym przygotowaniu poczęstunku
OBSZAR EMOCJONALNY
- okazywanie emocji z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- wczuwanie się w emocje innych
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
- odczuwanie i przejawianie swojej przynależności do rodziny
- wdrażanie do okazywania szacunku osobom starszym
- wczuwanie się w rolę współgospodarza uroczystości
OBSZAR POZNAWCZY
- słuchanie w skupieniu wierszy i opowiadań
- śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
- rozumienie pojęcia „para”
- klasyfikowanie przedmiotów
- porównywanie długości
- rozwiązywanie zagadek sensorycznych
- uczenie się wiersza na pamięć
- poznawanie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętów domowych
- rozwijanie kreatywności poprzez wykonywanie prac plastycznych
Temat 4: Dawne zawody
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- ćwiczenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- przejawianie swoich emocji i uczuć poprzez charakterystyczne dla dziecka formy wyrazu
- nabywanie świadomości, że wszyscy doświadczają emocji
- wczuwanie się w emocje innych
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
- obdarzanie uwagą nauczyciela i rówieśników
- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi
OBSZAR POZNAWCZY
- poznawanie różnych zawodów
- wzbogacanie słownictwa
- rozwiązywanie zagadek obrazkowych i słownych
- dobieranie butów do odpowiednich warunków pogodowych oraz pory roku
- poznawanie przedmiotów używanych w kuchni dawniej i dziś
- śpiewanie piosenki
- doskonalenie wrażliwości słuchowej