Czego uczymy się w GRUDNIU  

w grupie “Biedronek”? 

Temat 1: W teatrze 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu własnego ciała i otaczającego świata
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • zachęcanie do podejmowania zabaw z nazywaniem, rozpoznawaniem i naśladowaniem emocji

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • poznanie zasad kulturalnego zachowania się w teatrze

OBSZAR POZNAWCZY 

  • rozwijanie wyobraźni poprzez zabawy teatralne, naśladowcze, dramowe, improwizacje ruchowe i wcielanie się w rolę
  • zapoznanie z elementami charakterystycznymi dla teatru
  • podejmowanie zabaw służących przygotowaniu przedstawienia jasełkowego
  • stwarzanie możliwości rozwijania twórczej ekspresji teatralnej
  • rozwijanie słownictwa związanego z teatrem
  • doskonalenie kompetencji językowych i umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi
  • umuzykalnianie poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek
  • stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń matematycznych poprzez zabawy i sytuacje życia codziennego

Temat 2: Kuchenne ciekawostki  

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • zapoznanie z piramidą żywienia i rozbudzanie świadomości żywieniowej dzieci, poznanie właściwych nawyków żywieniowych
  • wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole
  • zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych
  • doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • zachęcanie do wypowiadania się na temat swoich upodobań i odczuć

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • stwarzanie okazji do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnych zabaw
  • zachęcanie do współpracy podczas zajęć i zabaw

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zapoznanie z różnymi rodzajami produktów spożywczych oraz ich właściwości
  • stwarzanie warunków do doświadczania świata za pomocą wszystkich zmysłów
  • rozwijanie słownictwa związanego z produktami, przedmiotami i procesami kuchennymi
  • zapoznanie z zawodem kucharza
  • podejmowanie praktycznych czynności kulinarnych, zachęcanie do podejmowania zabaw z gotowaniem
  • zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie posługiwania się różnymi sprzętami kuchennymi
  • kształtowanie świadomości ekologicznej związanej z dokonywaniem zakupów produktów pakowanych
  • zachęcanie do wypowiadania się na określone tematy
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne

Temat 3: Święta za pasem  

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych
  • doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych
  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych, służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • tworzenie warunków do przeżywania w sposób świadomy okresu świątecznego
  • zachęcanie do czerpania satysfakcji emocjonalnej ze wspólnego wykonywania określonych czynności
  • wczuwanie się w emocje innych osób

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • wdrażanie do podejmowania wspólnych działań zmierzających do zacieśniania więzi w grupie rówieśniczej
  • poznawanie tradycji rodzinnych i regionalnych

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zachęcanie do planowania i realizowania zaplanowanych działań
  • stwarzanie możliwości do poznania pojęć związanych z upływem czasu
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • nabywanie doświadczeń w zakresie mierzenia długości
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne

Temat 4: Krok w Nowy Rok! 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych i konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnych technik oraz materiałów
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań sportowych, gimnastycznych i ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • rozwijanie poczucia humoru poprzez zachęcanie do tworzenia własnych żartów językowych

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • wdrażanie do punktualności
  • integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań
  • zachęcanie do aktywnego słuchania innych osób oraz czytanych przez dorosłego utworów literackich

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zapoznanie w sytuacjach zabawowych z pojęciami dotyczącymi upływu czasu
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się relacjami czasowymi na podstawie doświadczeń
  • zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu
  • poznanie i utrwalenie nazw dni tygodnia i miesięcy
  • rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy językowe
  • stwarzanie okazji do podejmowania zabaw z liczeniem i wykorzystaniem liczebników porządkowych
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez wspólny śpiew i zabawy muzyczne
  • stymulowanie wrażliwości słuchowej oraz sprawności aparatu artykulacyjnego
 Powrót