Czego uczymy się w grupie Biedronki w listopadzie?
Temat 1: Bezpieczni i rozważni
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w prostych zabawach konstrukcyjnych
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
- podejmowanie prób samodzielnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- rozróżnianie pojęć dobra i zła
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych
- wdrażanie do przestrzegania norm i zasad dotyczących zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej
- uczenie się, komu można podawać informacje o sobie i swojej rodzinie
- uczenie się właściwego zachowania w określonych miejscach i sytuacjach oraz stosowania obowiązujących nakazów i zakazów
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbogacanie wiedzy na temat bezpieczeństwa w domu, w przedszkolu, na ulicy
- rozwiązywanie zagadek
- doskonalenie umiejętności uczestniczenia w rozmowach na bliskie tematy
- wzbogacanie słownictwa związanego z bezpieczeństwem
- śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
- zapoznanie z numerem alarmowym
- uczestniczenie w scenkach dramowych
Temat 2: Polska nasza Ojczyzna
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- nazywanie uczuć kojarzących się z rodziną
- spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych
OBSZAR POZNAWCZY
- zapoznanie z pojęciem i budową drzewa genealogicznego
- rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych członków rodziny
- obcowanie ze sztuką
- rozumienie znaczenia pojęcia „czas wolny”
- utrwalenie nazwy swojego miasta i adresu zamieszkania
- poznanie najważniejszych informacji na temat Krakowa, Warszawy, Torunia i Gdańska
- utrwalenie świadomości bycia Polakiem
- poznanie hymnu i symboli Polski
- przypominanie i utrwalenie swojego adresu zamieszkania
- rozpoznawanie różnych domów (blok, dom jednorodzinny, kamienica)
- słuchanie utworów literackich w skupieniu i z uwagą
- uczestniczenie w zabawach plastycznych
- przeliczanie w dostępnym zakresie
Temat 3: Preludium deszczowe
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- rozwijanie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- uważne słuchanie wypowiedzi innych
- spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- kształtowanie umiejętności współpracy z innymi
OBSZAR POZNAWCZY
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na różne cechy
- branie udziału w eksperymentach
- nazywanie kolorów jesieni i ich pochodnych
- zdobywanie wiedzy na temat deszczu
- nazywanie różnych rodzajów deszczu
- uwrażliwianie się na różne elementy muzyki
- nazywanie różnych rodzajów butów i rozpoznawanie ich przeznaczenia
- nabywanie umiejętności doboru ubrań odpowiednio do pory roku
- nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni
- śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
Temat 4: Rozpoznajemy emocje
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
- rozwijanie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- budowanie obrazu własnego „ja”
- rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji
- poznawanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami
- wyrażanie emocji za pomocą mimiki
- rozpoznawanie emocji osób na zdjęciach
- przedstawianie swoich emocji i uczuć poprzez udział w różnych zabawach
- spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności współpracy z innymi
- komunikowanie się z dziećmi i dorosłym w sposób werbalny i niewerbalny
OBSZAR POZNAWCZY
- nazywanie poszczególnych części ciała
- rozumienie znaczenia pojęcia „marzenia”
- wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy, opowiadań
- śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
- rozwijanie mowy komunikatywnej
- przeliczanie, klasyfikowanie