Czego uczymy się w październiku
w grupie Biedronki?
Temat 1: Warzywa i owoce
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
- ćwiczenie samodzielności
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie piękna darów natury
OBSZAR SPOŁECZNY
- współpraca z innymi dziećmi w grupie
- uważne słuchanie wierszy i opowiadań
OBSZAR POZNAWCZY
- wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy, opowiadań
- rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców i warzyw
- rozróżnianie pojęć „ogród” i „sad”
- poznawanie owoców i warzyw różnymi zmysłami
- klasyfikowanie elementów i przeliczanie w dostępnym zakresie
- przestrzeganie zasad podczas gier
- poznawanie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia
- rozwijanie poczucia rytmu
Temat 2: W naszej grupie
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- poznawanie różnych stanów emocjonalnych, jak: radość, złość, smutek
- próby odczytywania i nazywania emocji innych oraz samodzielnego ich wyrażania za pomocą mimiki, gestu i ruchu
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie pozytywnej samooceny i umiejętności jej wyrażania
- nauka empatii w stosunku do innych osób
- kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć
- stosowanie zwrotów grzecznościowych
- kształtowanie umiejętności wspólnej i zgodnej zabawy
OBSZAR POZNAWCZY
- słuchanie utworów literackich
- rozwijanie zdolności komunikacyjnych przez dostosowywanie wypowiedzi do sytuacji i tematyki
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach
- śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
- dostrzeganie prostych układów rytmicznych podczas zabaw manipulacyjnych
- utrwalanie wiedzy dotyczącej znajomości bezpiecznych zachowań w czasie zabaw w domu, przedszkolu, na placu zabaw
- rozumienie potrzeby niesienia pomocy innym
Temat 3: Co nam dają drzewa?
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych
- poznawanie w działaniu właściwości różnych materiałów naturalnych
- doskonalenie sprawności ruchowej i manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- odczuwanie piękna przyrody
- wzbogacanie przedszkolnego kącika przyrody o okazy związane z aktualną porą roku
OBSZAR SPOŁECZNY
- uczenie się zgodnej zabawy i wspólnego korzystania z różnych przedmiotów i materiałów
- poznawanie przykładów właściwego oraz niewłaściwego zachowania oraz jego ocenianie
- doskonalenie umiejętności współpracy podczas tworzenia prac zespołowych
- koncentrowanie uwagi podczas zajęć z całą grupą
- przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych, przestrzegania kolejności wypowiedzi, spokojne oczekiwania na swoją kolej
OBSZAR POZNAWCZY
- słuchanie utworów literackich
- rozwijanie zdolności komunikacyjnych przez dostosowywanie wypowiedzi do sytuacji i tematyki
- rozpoznawanie i nazywanie pospolitych gatunków drzew liściastych i iglastych oraz miejsc, w których rosną
- układanie historyjki obrazkowej w sposób chronologiczny
- poznawanie roli i znaczenia drzew w życiu człowieka
- rozpoznawanie darów natury w sposób sensoryczny
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach
Temat 4: Przygotowania do zimy
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- zwracanie uwagi na zmiany w sposobie ubierania w zależności od pory roku
- uczestniczenie w zabawach ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- budowanie świadomości, że zwierząt nie wolno krzywdzić
- spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy i współpracy
- budowanie obrazu własnego „ja”
OBSZAR POZNAWCZY
- wzbogacanie wiedzy dotyczącej przygotowania ludzi i zwierząt do zimy
- poznawanie sposobów dbania o zwierzęta domowe
- podejmowanie obserwacji przyrodniczych dotyczących życia zwierząt występujących w najbliższym środowisku
- doskonalenie umiejętności uczestniczenia w rozmowach na bliskie tematy
- wypowiadanie się na temat treści wysłuchanych wierszy i opowiadań
- śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
- manipulowanie materiałem przyrodniczym
- rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku
- klasyfikowanie przedmiotów
- przeliczanie elementów zbiorów