Czego uczymy się w PAŹDZIERNIKU w grupie “Pszczółek”? : 

 

Krąg tematyczny 5. Zaczarowana jesień 03-07.10.2022 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych 
  • wykonywanie podstawowych ćwiczeń gimnastycznych
  • wykonywanie czynności porządkowych, samoobsługowych

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
  • radzenie sobie z sytuacjami trudnymi emocjonalnie, np. z przegraną
  • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej
  • rozpoznawanie emocji na podstawie wyrazu twarzy

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • współpraca z rówieśnikami
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • obdarzanie uwagą innych dzieci
  • przestrzeganie zasad w grupie

OBSZAR POZNAWCZY 

  • rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • rozpoznawanie i określanie smaków, identyfikowanie smaku z owocem
  • identyfikacja zapisu cyfry 2
  • znajomość znaczenia pojęcia ,,para”
  • przekładanie jednych prawidłowości rytmicznych na inne
  • zainteresowanie literą ,,m”
  • znajomość znaczenia słowa ,,mandala”
  • układanie jesiennych mandali
  • klasyfikacja przedmiotów według wskazanego kryterium, tworzenie zbiorów
  • tworzenie i układanie matematycznych rytmów
  • wzbogacanie wiedzy na temat warzyw i owoców
  • wyodrębnianie części jadalnych warzyw
  • samodzielne wykonywanie doświadczeń z użyciem soku z czerwonej kapusty
  • znajomość prac wykonywanych jesienią w ogrodzie

Krąg tematyczny 6. Jak dobrze być razem  10-14.10.2022 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • rozwijanie wrażliwości zmysłowej 
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz gimnastycznych
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała
  • kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • budowanie kompetencji w zakresie komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • szanowanie emocji swoich i innych 
  • rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
  • nabywanie umiejętności panowania nad nieprzyjemnymi emocjami (np. podczas czekania na swoją kolej lub podczas przegranej)
  • rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • wskazywanie ważnych wartości
  • wprowadzenie w świat wartości moralnych takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość
  • współpracowanie z rówieśnikami
  • obdarzanie uwagą innych dzieci
  • uświadomienie, czym jest szacunek, przyjaźń  i dlaczego to jest tak ważny w odniesieniu do siebie i innych
  • doskonalenie umiejętności samooceny, oceny zachowania i postaw innych z zastosowaniem adekwatnych określeń
  • kształtowanie właściwych postaw i odpowiedniego zachowania w sytuacji przegranej
  • odczuwanie pozytywnego wpływu innych poprzez pozytywne komunikaty słowne, terapeutyczne masażyki

OBSZAR POZNAWCZY 

  • wzbudzenie zainteresowania literami „e”, „E”
  • przeliczanie i wzbudzenie zainteresowania liczbą „3”
  • uważne słuchanie tekstów literackich i analizowanie ich treści
  • wyrażanie swojego rozumienia świata w sposób werbalny i niewerbalny 
  • wypowiadanie się na interesujące tematy i/lub budowanie poprawnych wypowiedzi słownych
  • doskonalenie kompetencji matematycznych: orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni,
  • rozpoznawanie figur geometrycznych, przeliczanie elementów w zbiorze

Krąg tematyczny 7. W koronach drzew  17-21.10.2022 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczy w zabawach ruchowych 
  • wykonuje podstawowe ćwiczenia gimnastyczne
  • wykonuje czynności porządkowe, samoobsługowe
  • inicjuje zabawy konstrukcyjne
  • wykazuje sprawność ciała i koordynację

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • szanuje emocje swoje i innych 
  • uwrażliwia się na piękno przyrody
  • dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • współpracuje z rówieśnikami
  • nawiązuje relacje rówieśnicze
  • obdarza uwagą inne dzieci
  • przypomina zasady właściwego zachowania się podczas spaceru po parku

OBSZAR POZNAWCZY 

  • rozwija wrażliwość zmysłową
  • doskonali sprawność grafomotoryczną
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie i zjawiska charakterystyczne dla jesieni
  • wzbogaca wiedzę przyrodniczą na temat mieszkańców drzew
  • prowadzi obserwacje przyrodnicze przy pomocy lupy
  • rozpoznaje wybrane gatunki drzew (liście i ich owoce)
  • ćwiczy motorykę małą podczas wykonywania prac plastycznych
  • współtworzy album przyrodniczy
  • rozwija wrażliwość zmysłową
  • wykonuje proste obliczenia na materiale konkretnym, szacuje „na oko”
  • tworzy jesienne opowiadania
  • rozwija pamięć i myślenie
  • interesuje się literą „l”, „L”.

Krąg tematyczny 8. Jesienne kołysanki  24-28.10.2022 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • wykonywanie różnych form ruchu: równoważnych, rzutnych, z czworakowaniem
  • doskonalenie małej motoryki
  • udział w zabawach konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym naturalnych
  • wykonywanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
  • używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania i kreślenia

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami, np. podczas czekania na swoją kolej
  • określanie zasad fair play
  • dostrzeganie, że zwierzęta mają zdolność odczuwania, przejawia wobec nich życzliwość i troskę

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • dostrzeganie wartości współpracy
  • stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas wspólnej zabawy
  • obdarzanie uwagą innych dzieci i osób dorosłych
  • respektowanie praw swoich i innych osób

OBSZAR POZNAWCZY 

  • poszerzanie wiedzy i zdobywanie wiadomości na temat otaczającej przyrody, poznawanie wyglądu, zwyczajów i sposobów odżywiania zwierząt leśnych
  • doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
  • kształtowanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikacji, przeliczania elementów, odtwarzania układów przedmiotów i wychwytywania rytmów
  • eksperymentowanie rytmem i dźwiękiem
  • wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych
  • zainteresowanie literę/ą „I”, „i”
  • wysłuchiwanie głoski w nagłosie
 Powrót