Czego uczymy się w grupie “Misie”  

we wrześniu? 

Temat 1 : Znowu razem 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • aktywny udział w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu z przyborami i bez nich
  • kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności takich, jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów
  • wykonywanie podstawowych ćwiczenia kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób
  • przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
  • rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą
  • współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku
  • stosowanie zwrotów grzecznościowych
  • znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków
  • prezentowanie swojej osoby na forum grupy
  • zapoznanie z obowiązkami dyżurnego

OBSZAR POZNAWCZY 

  • wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, teatralnych, mimicznych
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego
  • eksperymentowanie z rytmem i dźwiękiem, doskonalenie percepcji słuchowej
  • klasyfikowanie przedmiotów według wybranej cechy, tworzenie grup pasujących do siebie przedmiotów

Temat 2 : Z latawcem w przedszkolu 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami
  • osiąganie sprawności ciała i koordynacji przygotowującej do nauki pisania i czytania

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • rozpoznawanie podstawowych emocji
  • wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata 
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • integrowanie się podczas planowania, współdziałania, przygotowywania i przeżywania wspólnej zabawy 
  • nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych
  • respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa

OBSZAR POZNAWCZY 

  • określanie położenia latawca względem siebie i innych 
  • odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie rytmem
  • posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych
  • aktywne słuchanie utworów literackich
  • wzbogacanie słownictwa związane z tematyką 
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów
  • wzbudzenie zainteresowania literami: litera „o”
  • wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej
  • odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie

Temat 3: Żegnamy lato 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych 
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwanie się nożyczkami
  • osiąganie sprawności ciała i koordynacji, przygotowującej do nauki pisania i czytania

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata 
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • integrowanie się podczas planowania, współdziałania, przygotowywania i przeżywania wspólnej zabawy
  • nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych
  • respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa

OBSZAR POZNAWCZY 

  • określanie położenie kartki papieru względem siebie i innych
  • odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie z rytmem
  • posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych
  • aktywne słuchanie utworów literackich
  • wzbogacanie wiedzy na temat pisania listów
  • wzbogacanie słownictwa związane z konkretną tematyką
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów
  • uwrażliwianie dzieci na piękno wakacyjnych krajobrazów
  • wzbudzenie zainteresowania literami: litera „a”, „A”
  • wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej
  • wskazywanie zjawisk przyrodniczych związanych z odejściem lata
  • wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw
  • odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie

Temat 4 : Ziemia- nasza planeta 

Cele ogólne 

OBSZAR FIZYCZNY 

  • udział w zabawach ruchowych integrujących grupę
  • uświadamianie sobie potrzeby ruchu i odpoczynku
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej,
  • nabywanie gotowości do nauki pisania poprzez doskonalenie dużej i małej motoryki
  • nabywanie gotowości do nauki czytania poprzez doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego, oddechowego i emisyjnego
  • wykonywanie instrumentów muzycznych z recyklingu

OBSZAR EMOCJONALNY 

  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

OBSZAR SPOŁECZNY 

  • umiejętność współpracy w grupie 
  • dostrzeganie problemów ekologicznych naszej planety
  • wskazywanie sposobów radzenia sobie z zagrożeniem naszej planety

OBSZAR POZNAWCZY 

  • zdobycie wiedzy o naszej planecie
  • rozumienie znaczenia słowa „odkrywca”
  • wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi
  • wzbogacenie wiedzy na temat rodzaju wód i ich różnorodności
  • wzbogacanie wiedzy na temat lądów
  • poznawanie kontynentów i części świata na mapie
  • okazywanie zainteresowania poznawaniem liter – „t”, „T”
  • stosowanie liczebników porządkowych
  • czynny udział w zabawach badawczych
  • okazywanie zainteresowania obrazem graficznym cyfry „1”
  • opowiadanie o uczuciach, towarzyszących odkrywaniu świata
  • wskazywanie zjawisk przyrodniczych, związanych z odejściem lata
  • wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw
  • odczytywanie informacji prze
 Powrót