Tematy kompleksowe w „Biedronkach” w kwietniu

Wielkanoc

  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic,
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,

Chciałbym być kosmonautą

  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki.
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt,
  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci,
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

 

Dbamy o Ziemię

  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,
  • odkładanie prac na półki indywidualne.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach,
  • odpowiadanie na pytania.
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.

Jestem Polakiem i Europejczykiem

  • słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością,
  • słownictwo w języku obcym.
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

 

 Powrót