Kwiecień:

  1. Wiosna na wsi (04.04-08.04)

– odkrywanie litery ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

– wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi

– utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka (dorosłych i młodych); rozwijanie umiejętności opisywania wyglądu za pomocą przymiotników

– zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka

– utrwalenie nazw liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym, rozwiązywanie zadań matematycznych

  1. Wielkanoc (11.04-15.04)

– odkrywanie litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

– wzbogacenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych, rozwijanie mowy

– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego

– wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych

– porównywanie długości i wysokości przedmiotów

  1. Dbamy o przyrodę (19.04-22.04)

odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

– wzbogacanie wiadomości na temat żab i ich pożyteczności, poznawanie cyklu rozwojowego żaby, rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego

– poznawanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska; wzbogacanie słownictwa o nowe słowa; rozpoznawanie zwierząt i roślin charakterystycznych dla danego środowiska

–  poznawanie znaczenia nowych słów: ekolog, recykling; kształtowanie nawyków proekologicznych

  1. Moja miejscowość, mój region (25.04-29.04)

– rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania (architekturą, zabytkami, ważniejszymi instytucjami, pięknem krajobrazu), przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i właściwego zachowania się w miejscach publicznych

– poznawanie zalet życia w małych miejscowościach i w dużych miejscowościach

– rozbudzanie zainteresowań historią i sztuką ludową swojej miejscowości i swojego regionu

– poznawanie zawodów charakterystycznych dla miejscowości zamieszkania; dostrzeganie korzyści dla mieszkańców z ich wykonywania

– rozwijanie kompetencji matematycznych, w tym umiejętności klasyfikowania i przeliczania

 

 Powrót