Tematy kompleksowe w „Motylkach” w kwietniu:

Chciałbym być kosmonautą 04.04.-08.04.2022 

  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,

  • powtarzanie krótkich rymowanek,

  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki.

  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt,

  • tworzenie galerii prac plastycznych dzieci,

  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,

  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,

  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Wielkanoc 11.04-15.04.2022

  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,

  • liczenie palców, przedmiotów itp.,

  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic,

  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,

Dbamy o Ziemię 18.04-22.04.2022

  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie,

  • odkładanie prac na półki indywidualne.

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach,

  • odpowiadanie na pytania.

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,

  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.

Jestem Polakiem i Europejczykiem 25.04-29.04.2022

  • słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością,

  • słownictwo w języku obcym.

  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,

  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,

  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.

  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,

  • budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,

  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

 Powrót