Marzec

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny (28.02-4.03)
  • odkrywanie litery z: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
  • zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych; ćwiczenie pamięci poprzez słuchanie i odtwarzanie krótkich wierszyków
  • aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie różnego typu zagadek
  • poznawanie właściwości bananów, w tym ich walorów smakowych, poszerzanie wiadomości na temat wybranych zwierząt egzotycznych
  • zapoznanie z wybranymi kontynentami oraz zamieszkującymi je zwierzętami (na podstawie mapy świata

 

  1. Zwierzęta naszych pól i lasów (7.03-11.03)
  • wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka
  • wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie
  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących na polu
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • utrwalanie wiadomości na temat ptaków charakterystycznych szczególnie dla środowisk lasu i pola
  1. Marcowa pogoda (14.03-18.03)
  • poznawanie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka
  • odkrywanie litery c: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku
  • wdrażanie do dłuższych, logicznych wypowiedzi na określony temat; wzbogacanie słownictwa
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami
    w aspek­tach kardynalnym i porządkowym
  • zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy
  1. Wiosenne przebudzenia (21.03-25.03)
  • odkrywanie litery ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
  • wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów
  • utrwalanie nazw roślin charakterystycznych dla środowiska parku
  • określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt i wiązanie ich z aktualną porą roku
  • przybliżenie efektu odbicia i symetrii
  1. Wiosenne powroty (28.03-01.04)
  • odkrywanie litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata
  • uświadamianie istnienia ochrony gatunkowej
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się (w celowo stworzonych sytuacjach) liczebnikami w aspek­tach kardynalnym i porządkowym
  • wzbogacanie wiadomości na temat ptaków – utrwalanie koloru upierzenia wybranych gatunków ptaków oraz znaczenia piór w ich życiu

 

 Powrót