Czego uczymy się w „MISIACH” w Lutym 2022r.:
- BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU
- rozwijanie logicznego myślenia;
- poznanie miejsc i zasad bezpiecznej zabawy zimowej;
- doskonalenie sprawności manualnych;
- wdrażanie do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej;
- kształcenie pamięci, słuchu, poczucia rytmu; wzmacnianie mięśni biorących udział w oddychaniu;
- zachęcanie do prawidłowego układania zdań
- doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania ilości elementów
- przygotowywanie do czytania i pisania poprzez rozwijanie słuchu fonematycznego
2. JESTEM SAMODZIELNY W KUCHNI
- Rozpoznawanie przedmiotów wykorzystywanych w pracach kuchennych, nazywanie ich i określanie, do czego służą;
- Ćwiczenia klasyfikacyjne – segregowanie łyżek według wielkości; prawidłowe posługiwanie się określeniami: mała, duża (ćwiczenia indywidualne);
- Wykonywanie kolorowych kanapek z produktów lubianych przez dzieci.
- Ćwiczenie graficzne “Fartuch dla kucharki”;
- Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej- zabawy gwizdkami od czajników – “Gwizdane melodie”;
- Zabawy inscenizowana “Rozmowy łyżki i widelca”.
3. W KRAINIE BAŚNI
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
- uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
4. CHCĘ BYĆ MATEMATYKIEM
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
- układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru,
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.