Czego uczymy się w „MISIACH” w Lutym 2022r.:

 

  1. BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU  
  • rozwijanie logicznego myślenia;  
  • poznanie miejsc i zasad bezpiecznej zabawy zimowej;  
  • doskonalenie sprawności manualnych;   
  • wdrażanie do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowanie odporności emocjonalnej; 
  • kształcenie pamięci, słuchu, poczucia rytmu; wzmacnianie mięśni biorących udział w oddychaniu; 
  • zachęcanie do prawidłowego układania zdań 
  • doskonalenie umiejętności liczenia i  porównywania ilości elementów 
  • przygotowywanie do czytania i  pisania poprzez rozwijanie słuchu fonematycznego 

  

      2. JESTEM SAMODZIELNY W KUCHNI 

  • Rozpoznawanie przedmiotów wykorzystywanych w pracach kuchennych, nazywanie ich i określanie, do czego służą; 
  • Ćwiczenia klasyfikacyjne – segregowanie łyżek według wielkości; prawidłowe posługiwanie się określeniami: mała, duża (ćwiczenia indywidualne); 
  • Wykonywanie kolorowych kanapek z produktów lubianych przez dzieci.  
  • Ćwiczenie graficzne “Fartuch dla kucharki”;  
  • Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej- zabawy gwizdkami od czajników – “Gwizdane melodie”;  
  • Zabawy inscenizowana “Rozmowy łyżki i widelca”. 

 

  

      3. W KRAINIE BAŚNI 

  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego; 
  • powtarzanie krótkich rymowanek; 
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami; 
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg); 
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek; 
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko; 
  • liczenie palców, przedmiotów itp.; 
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru. 

 

  

      4. CHCĘ BYĆ MATEMATYKIEM  

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), 
  • nabywanie koordynacji ruchowej.  
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, 
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu, 
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej. 
  • układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru, 
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie. 

 

 

 Powrót