Czego uczymy się w styczniu w grupie Jeżyków?

 

Tematy kompleksowe:

Zwierzęta są głodne 03.01-07.01.2022 

Babcia i dziadek 10.01-14.01.2022

Sen żyrafy 17.01-21.01.2022

Zimo, baw się z nami 24.01-28.01.2022

Umiejętności:

  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
  • układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie,
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
  • układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru,
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie,
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu.
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
  • podawanie swojego imienia i nazwiska,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami.
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
 Powrót