Czego uczymy się w styczniu w grupie Biedronek? 

Tematy kompleksowe: 

Zwierzęta są głodne 03.01-07.01.2022  

Babcia i dziadek 10.01-14.01.2022 

Sen żyrafy 17.01-21.01.2022 

Zimo, baw się z nami 24.01-28.01.2022 

Umiejętności: 

  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu, 
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika, 
  • układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych, 
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie, 
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami, 
  • układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru, 
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru. 
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego, 
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami. 
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą, 
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu, 
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej, 
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych. 
  • liczenie palców, przedmiotów itp., 
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi, 
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie, 
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu. 
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy), 
  • podawanie swojego imienia i nazwiska, 
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek, 
  • dzielenie się swoimi przeżyciami. 
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci, 
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają, 
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki, 
 Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.