Biedronki Obecnie uczymy się

Marzec 2019

W tym miesiącu skupiamy się na budowaniu dłuższych wypowiedzi ustnych

Tematy realizowane w danym miesiącu:

  1. Czy to siostra, czy to brat, kotorowy z nimi świat
  2. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzi
  3. Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór
  4. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne przewidywane do osiągnięcia w Marcu:

Dziecko:

  • rozumie pojęcia: rodzeństwo, jedynak, brat, siostra
  • opowiada o swojej rodzinie
  • prezentuje krótkie scenki przy pomocy pacynek
  • przelicza, porównuje liczebność
  • dodaje w zakresie 5
  • stosuje liczebniki porządkowe
  • rysuje po śladzie
  • z uwagą słucha wypowiedzi innych osób
  • wylicza pory roku i dni tygodnia
  • określa różnicę między wiosną a zimą

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Lutym:

  • rozpoznaje zapis graficzny cyfr 1-7
  • waży przedmioty i określa, który jest cięższy
  • ćwiczy sprawność ruchową
  • nazywa zimowy sprzęt sportowy
  • poznaje zasady bezpiecześtwa podczas zabaw zimowych
  • wycina po linii
  • rozróżnia pojazdy ladowe, wodne i powietrzne

 

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Styczniu:

  • precyzyjnie rzuca do celu,
  • przypisuje czynności do pory dnia,
  • wymienia nazwy pór roku,
  • rozpoznaje w tekście drukowaną literę ,,e”, ,,E”,
  • podejmuje próby wskaznia wyrazów zaczynających sie na głoskę ,,e”,
  • rozpoznaje wygląd graficzny cyfr od 1 do 6,
  • opowiada o swojej rodzinie.

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Grudniu:

  • rozpoznaje w tekście drukowaną literę ,,a”, ,,A”,
  • podejmuje próby wskaznia wyrazów zaczynających sie na głoskę ,,a”,
  • rozpoznaje wygląd graficzny cyfr od 1 do 5,
  • opowiada o zabawach zimowych,
  • ćwiczy spostrzegawczość porównując pory roku, obrazki, które różnią sie kilkoma elemantami,
  • poznaje formy stopniowania przymiotników (mały, mniejszy, najmniejszy),
  • starannie koloruje,
  • rozpoznaje i nazywa ptaki zimujące w kraju: sikorka, wróbel, wrona,
  • przyporządkowuje pokarm do odpowiedniego zwierzęcia,
  • nazywa czynności związane z porządkami w domu.

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Listopadzie:

  • zwraca uwagę na potrzeby innych,
  • współpracuje z rówieśnikami,
  • rozwija umiejętności wypowiedzi na dany temat,
  • wie, co to znaczy niepodległość,
  • nazywa kraj, w który mieszka; opisuje godło i herb Polski
  • rozpoznaje cechy charakterystyczne dla jesieni,
  • rozróżnia i nazywa mały i duży wiatr,
  • wie, jakie zagrożenia i korzyście niesie za sobą wiatr,
  • rozpoznaje znak grficzny cyfry 4,
  • prawidło trzyma narzędzia pisarskie.

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Październiku:

  • nazywa drzewa rosnące w sadzie: Grusza, Śliwa, Jabłon, Wiśnia
  • doskonali umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie
  • kształtuje umiejętność kolorowania bez wychodzenia za linię
  • opisuje wygląd, smak i zapach owoców i warzyw
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • porównuje wygląd liście – poznaje nazwy – klon, dąb, jarząb, kasztanowiec
  • rozpoznaje leśnych mieszkańców i ich zwyczaje
  • rozpoznaje znak graficzny cyfr 1,2,3.

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane we Wrześniu:

  • ćwiczy skoczność i chodzenie w parach,
  • opisuje ilustracje i dostrzega różnice między nimi,
  • ćwiczy sprawność dłoni,
  • wykonuje prosty układ taneczny,
  • używa okresleń: na, nad, pod, obok, za,
  • zna zasady bezpiecznego poruszania sie po ulicy(rozpoznaje miejsce przejścia dla pieszych, znak przejścia dla pieszych, sygnalizację świetlną i kolor zezwalający na przejście na drugą stronę)