Biedronki Obecnie uczymy się

Czerwiec 2019

W tym miesiącu skupiamy się nad koleżeńskimi postawami w tym asertywne mówienie ,,NIE”

Tematy realizowane w danym miesiącu:

  1. Z końca światy czy zza ścian, to przyjeciel nasz kochany
  2. Coś sie skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści
  3. Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
  4. Polska z lotu ptaka

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne przewidywane do osiągnięcia w Czerwcu:

Dziecko:

  • wykazuje postawy koleżnskie(używa zwrotów grzecznosciowych, stara sie dzielić zabawkami, z szacunkiem odnosi sie do równeśników itp.)
  • ocenia zachowanie swoje i innych
  • dodaje w zakresie 7
  • rozpoznaje wygląd graficzny cyfr 1-10
  • utrwale poznane litery
  • uczestnicyz w przygotowaniach do Dnia Taty
  • rozpoznaje i opisuje mieszakńców dżungli
  • wymienia aktywnosci jakie można podejmowac w róznych częściach świata
  • rozpoznaje herb, godło, hymn, flagę polski

 

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Maju

  • uważnie słucha opowiadania
  • poszerza wiedzę na temat słonca
  • inscenizuje ruchem treść piosenki
  • rozróżnia dźwieki wysoki, nieskie, średnie
  • dba o porządek w miejscu pracy
  • rozróznia i nazywa owady
  • wycina wzdłuż linii proste kształty
  • zna etapy wzrostu rośliny
  • uczestniczy w przygotowaniach do dnia Mamy
  • wypowiada sie na temat pracy rodziców
  • opisuje różne zawody

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Kwietniu:

  • poznaje wielkanocne zwyczaje i tradycje
  • ćwiczy sprawność dłoni
  • kreśli znaki literopodobne
  • rozpoznaje odgłosy wiejskich zwierząt
  • poznaje maszyny rolnicze
  • poznaje środowisko wiejskie
  • nazywa młode i dorosłe zwierzęta mieszkające na wsi

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Marcu:

  • rozpoznaje wygląd graficzny cyfr 1-8
  • rozpoznaje samogłoski: a,e,i,o,u,y
  • rozumie pojęcia: rodzeństwo, jedynak, brat, siostra
  • przelicza, porównuje liczebność
  • dodaje w zakresie 5
  • stosuje liczebniki porządkowe
  • rysuje po śladzie
  • z uwagą słucha wypowiedzi innych osób
  • wylicza pory roku i dni tygodnia
  • określa różnicę między wiosną a zimą

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Lutym:

  • rozpoznaje zapis graficzny cyfr 1-7
  • waży przedmioty i określa, który jest cięższy
  • ćwiczy sprawność ruchową
  • nazywa zimowy sprzęt sportowy
  • poznaje zasady bezpiecześtwa podczas zabaw zimowych
  • wycina po linii
  • rozróżnia pojazdy ladowe, wodne i powietrzne

 

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Styczniu:

  • precyzyjnie rzuca do celu,
  • przypisuje czynności do pory dnia,
  • wymienia nazwy pór roku,
  • rozpoznaje w tekście drukowaną literę ,,e”, ,,E”,
  • podejmuje próby wskaznia wyrazów zaczynających sie na głoskę ,,e”,
  • rozpoznaje wygląd graficzny cyfr od 1 do 6,
  • opowiada o swojej rodzinie.

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Grudniu:

  • rozpoznaje w tekście drukowaną literę ,,a”, ,,A”,
  • podejmuje próby wskaznia wyrazów zaczynających sie na głoskę ,,a”,
  • rozpoznaje wygląd graficzny cyfr od 1 do 5,
  • opowiada o zabawach zimowych,
  • ćwiczy spostrzegawczość porównując pory roku, obrazki, które różnią sie kilkoma elemantami,
  • poznaje formy stopniowania przymiotników (mały, mniejszy, najmniejszy),
  • starannie koloruje,
  • rozpoznaje i nazywa ptaki zimujące w kraju: sikorka, wróbel, wrona,
  • przyporządkowuje pokarm do odpowiedniego zwierzęcia,
  • nazywa czynności związane z porządkami w domu.

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Listopadzie:

  • zwraca uwagę na potrzeby innych,
  • współpracuje z rówieśnikami,
  • rozwija umiejętności wypowiedzi na dany temat,
  • wie, co to znaczy niepodległość,
  • nazywa kraj, w który mieszka; opisuje godło i herb Polski
  • rozpoznaje cechy charakterystyczne dla jesieni,
  • rozróżnia i nazywa mały i duży wiatr,
  • wie, jakie zagrożenia i korzyście niesie za sobą wiatr,
  • rozpoznaje znak grficzny cyfry 4,
  • prawidło trzyma narzędzia pisarskie.

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane w Październiku:

  • nazywa drzewa rosnące w sadzie: Grusza, Śliwa, Jabłon, Wiśnia
  • doskonali umiejętność przeliczania w dostępnym zakresie
  • kształtuje umiejętność kolorowania bez wychodzenia za linię
  • opisuje wygląd, smak i zapach owoców i warzyw
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • porównuje wygląd liście – poznaje nazwy – klon, dąb, jarząb, kasztanowiec
  • rozpoznaje leśnych mieszkańców i ich zwyczaje
  • rozpoznaje znak graficzny cyfr 1,2,3.

Najważniejsze (wybrane) umiejetności dziecka rozwijane we Wrześniu:

  • ćwiczy skoczność i chodzenie w parach,
  • opisuje ilustracje i dostrzega różnice między nimi,
  • ćwiczy sprawność dłoni,
  • wykonuje prosty układ taneczny,
  • używa okresleń: na, nad, pod, obok, za,
  • zna zasady bezpiecznego poruszania sie po ulicy(rozpoznaje miejsce przejścia dla pieszych, znak przejścia dla pieszych, sygnalizację świetlną i kolor zezwalający na przejście na drugą stronę)