Aktualności

Czego uczymy się w marcu w grupie trzylatków?

Tydzień 25: Lubimy rysować i malować
Tydzień 26: Lubimy śpiewać i grać
Tydzień 27: Wiosna, wiosna
Tydzień 28: Wiosenne porządki

Umiejętności dziecka:

• Słucha utworów literackich i dzieli się wrażeniami na ich temat.
• Ilustruje ruchem i gestem treść utworów literackich.
• Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory.
• Bierze udział w zabawach ruchowych i gimnastycznych.
• Wypowiada się na temat własnoręcznie wykonanych prac.
• Ogląda reprodukcje obrazów i opowiada o nich.
• Chętnie wykonuje prace plastyczne różnymi technikami: maluje, lepi z plasteliny, rysuje.
• Podejmuje próby wycinania nożyczkami.
• Słucha fragmentów utworów muzyki klasycznej.
• Określa, czy muzyka jest głośna, czy cicha, szybka czy wolna.
• Rozpoznaje niektóre instrumenty muzyczne.
• Stara się zagrać na wybranym instrumencie perkusyjnym.
• Wyklaskuje rytm.
• Rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia.
• Klasyfikuje przedmioty według określonych cech.
• Zna i stosuje pojęcie para.
• Doskonali umiejętność liczenia minimum do 3.
• Porównuje liczbę elementów.
• Dostrzega powtarzalność w układach różnych elementów.
• Rozpoznaje kształty.
• Rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok, na, pod, za, przed.
• Łączy obrazki w logiczne pary.
• Współuczestniczy w wykonaniu prostej gry planszowej.
• Przestrzega ustalonych reguł gry.
• Wie, że w grze można zwyciężyć lub przegrać.
• Łączy przyczynę ze skutkiem.
• Obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie.
• Współpracuje podczas zabaw i wykonywania wspólnej pracy.
• Określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny.
• Dostrzega zmiany w przyrodzie związane z następstwem pór roku.
• Nazywa pierwsze wiosenne kwiaty.
• Nazywa narzędzia ogrodnicze.
• Rozumie, że rośliny należy pielęgnować. Wie, że rośliny potrzebują do życia wody i światła.