Żłobek Ełk Program

EDUKACJA PRZYJAZNA DZIECIOM

W naszym żłobku wspieramy rozwój najmłodszych dzieci poprzez zabawę i różnorodne aktywności poznawcze. Maluchy uczestniczą np. w zabawach edukacyjnych, plastycznych, rytmicznych. To wspiera ich kreatywność oraz rozwój motoryczny. Regularny kontakt z opiekunami posiadającymi odpowiednie kompetencje, w żłobku oraz z rówieśnikami sprzyja również budowaniu poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie. Maluszki usprawniają umiejętności językowe, a także rozwijają wyobraźnię uczestnicząc w codziennym czytaniu specjalnie wybranej literatury dziecięcej. Nasi opiekunowie wykorzystują w pracy z najmłodszymi metody aktywizujące, które wspierają harmonijny rozwój dziecka.

W naszym żłobku wykorzystujemy ciekawe koncepcje psychologiczno – pedagogiczne oraz projekty służące rozwojowi najmłodszych:

Dziecięca matematyka” wg koncepcji prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej. Edukacja matematyczna według propozycji E. Gruszczyk – Kolczyńskiej sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci a także dobrze przygotowuje je do nauki matematyki w szkole. Najlepszym sposobem poznawania matematyki są osobiste doświadczenia dziecka.
Bajkoterapia Metoda pracy z dzieckiem, która poprzez specjalnie dobrane bajki ma na celu obniżenie stresu wywołanego trudnymi wydarzeniami, odprężenie po intensywnym dniu, czy pomoc w zrozumieniu pewnych praw rządzących światem. Poprzez bajkę możemy wejść w świat dziecka, którego myślenie i rozumowanie często jest nam dorosłym odległe. Dzieci słuchając o przygodach przeróżnych bohaterów utożsamiają się z nimi, poznają sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach, nabywają przekonania, że nie są sami. Bajkoterapia ukazuje też dzieciom pozytywne wzorce zachowań, uczy empatii, czyli wczuwania się w to, co przeżywają inni. Ponadto bajki oczywiście rozwijają wyobraźnię i wprowadzają dzieci w świat literatury dziecięcej.
„Neurodydaktyki” – czyli nauczenie przyjazne mózgowi, polegającego na wykorzystaniu naturalnej ciekawości poznawczej dzieci w oparciu o aktywności i emocje. Metoda ta pokazuje, jak ważna jest atmosfera podczas nauki, bazuje na samodzielnym poszukiwaniu wyjaśnień i rozwiązań, stawia na indywidualizację procesu nauczania.
Elementy Pedagogiki Zabawy Klanza. Metoda ta urozmaica i ożywia tradycyjne nauczanie. Umożliwia integrację grupy, sprzyja wzajemnym relacjom, nawiązywaniu przyjaźni. Dzieci czerpią radość ze wspólnej aktywności, która nawiązuje do wartościowego przeżywania zabawy zamiast rywalizacji. Działania wychowawcze w tej metodzie mają na celu angażowanie zmysłów dziecka, nauki wyrażania siebie poprzez ruch i taniec. Zabawa – ta najprostsza w swych regułach aktywność, dzięki zastosowanej metodzie staje się impulsem do kreowania atmosfery działania, uczy jak wyrażać emocje, sprzyja skutecznej komunikacji między jej uczestnikami.
„NVC” M. B. Rosenberga – czyli Porozumienie Bez Przemocy, jest metodą w której w sposób jasny i klarowny, można wyrazić swoje potrzeby, uczucia i oczekiwania oraz jednocześnie wykazać się empatią wobec swojego rozmówcy. Ten sposób komunikacji, Rosenberg nazwał „językiem żyrafy”.
ADAPTACJA
KSZTAŁTOWANIE CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWYCH
ZABAWY MANIPULACYJNO- KONSTRUKCYJNE
ZAJĘCIA MUZYCZNO- RYTMICZNE METODĄ GORDONA
ZAJĘCIA PLASTYCZNO- TECHNICZNE
ZAJĘCIA RUCHOWE
EDUKACJA MATEMATYCZNA - DZIECIĘCA MATEMATYKA
ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
RELIGIA
ZABAWY LOGOPEDYCZNE
ZAJĘCIA SENSOPLASTYCZNE
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
CODZIENNE CZYTANIE
“KUCHCIKOWO”, CZYLI ZAJĘCIA KULINARNE Z NAUKĄ SAVOIR- VIVRE’U
ZAJĘCIA WOKALNE
OPIEKA PSYCHOLOGA
IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE I UROCZYSTOŚCI