Nasze zajęcia

Oprócz realizacji podstawy programowej, nasz plan edukacji dzieci zawiera następujące zajęcia i atrakcje w cenie czesnego:

Zajęcia religijne w „Promyku” to spotkania z Kimś wyjątkowym – Bogiem, który kocha bezwarunkowo i z radością spogląda na każde dziecko. Poprzez opowieści, symbole, modlitwę i wspólny śpiew dzieci uczą się, że Bóg nie jest surowym sędzią, ale Tatusiem
i bliskim przyjacielem. Te zajęcia rozwijają duchowość, empatię, wrażliwość na dobro
i drugiego człowieka. Tworzą fundament dojrzałej moralności i wewnętrznego pokoju, kształtując pozytywny obraz wiary, który dziecko będzie nosić przez całe życie.

Katecheza Dobrego Pasterza to program formacji religijnej dzieci oparty na pedagogice Marii Montessori, stworzony we Włoszech przez Sofię Cavalletti (biblistkę) i Giannę Gobbi (katechetkę i nauczycielkę Montessori). Przeznaczony jest dla dzieci w wieku 3–12 lat i prowadzony w specjalnie przygotowanej przestrzeni zwanej atrium – miejscu modlitwy, ciszy i refleksji, inspirowanym życiem liturgicznym Kościoła. Głównym założeniem Katechezy Dobrego Pasterza jest wspieranie naturalnej zdolności dziecka do budowania relacji z Bogiem poprzez osobiste doświadczenie i kontemplację. Centralną postacią katechezy jest Jezus – Dobry Pasterz, który zna swoje owce i troszczy się o nie. W centrum zajęć znajdują się fragmenty Pisma Świętego i liturgii, które dzieci poznają poprzez proste, symboliczne pomoce dydaktyczne, pracę własną i wspólne rozmowy.

Program nie tylko przekazuje treści religijne, ale również wspiera duchowy rozwój dziecka, rozwija jego wrażliwość religijną, wprowadza w życie liturgiczne Kościoła, uczy ciszy, skupienia, modlitwy i słuchania Boga.

Katecheza Dobrego Pasterza to droga wiary prowadzona w rytmie dziecka – z szacunkiem dla jego tempa, pytań i przeżyć. To nie tylko nauka o Bogu, ale spotkanie z Bogiem, które zostaje w sercu na całe życie. Program z powodzeniem funkcjonuje w wielu katolickich przedszkolach i szkołach na całym świecie, także w Polsce. W naszym przedszkolu pracujemy w oparciu o Katechezę Dobrego Pasterza jako owocną metodę pracy w ramach zajęć religii. Wierzymy, że to podejście – pełne szacunku dla dziecięcej wrażliwości i otwartości na tajemnicę wiary – pozwala dzieciom w sposób naturalny i głęboki wzrastać w relacji z Bogiem.

W naszym przedszkolu przykładamy dużą wagę do rozwijania kompetencji językowych już od wczesnych lat życia dziecka. Zajęcia z języka angielskiego są integralnym elementem codziennego programu edukacyjnego, realizowanym w oparciu o metody dostosowane do wieku przedszkolnego. Jest to nauka poprzez zabawę, rytmikę, interaktywne materiały multimedialne oraz sytuacje komunikacyjne nawiązujące do codziennych doświadczeń dzieci. Regularny kontakt z językiem angielskim pozwala dzieciom nie tylko oswoić się z jego brzmieniem, ale również skutecznie przyswajać podstawowe słownictwo i struktury językowe w sposób naturalny i trwały. Celem zajęć jest kształtowanie podstaw kompetencji komunikacyjnych, budowanie otwartości na inne kultury oraz wspieranie rozwoju poznawczego i społecznego. Język angielski wprowadzany jest w sposób systematyczny, co pozwala na stworzenie solidnych fundamentów pod dalszą edukację językową na kolejnych etapach kształcenia.

Od 2008 roku prowadzimy innowacyjny program „Dziecięca matematyka” prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej – znaną i cenioną metodę wspierającą rozwój logicznego i abstrakcyjnego myślenia, żeby w przyszłości nasi absolwenci osiągali w szkole jak najlepsze wyniki w nauce matematyki i innych przedmiotów ścisłych. Dzieci uczą się poprzez konkret, działanie i zabawę, dzięki czemu rozwijają kompetencje matematyczne wyprzedzające ich wiek. To program, który uczy myśleć, analizować i rozwiązywać problemy – umiejętności kluczowe nie tylko w edukacji, ale i w codziennym życiu. Nasi nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach, warsztatach oraz zajęciach otwartych prowadzonych przez współtwórców tej metody oraz jej doradców.

W naszym przedszkolu ogromną wagę przywiązujemy nie tylko do rozwoju intelektualnego i fizycznego dzieci, ale także do ich dobrostanu emocjonalnego i relacji z najbliższym otoczeniem. Dlatego jako wyróżniająca się placówka zapewniamy stałą, nieodpłatną opiekę psychologiczną – zarówno dla dzieci, jak i dla ich rodziców. Program „Blisko Dziecka” to profesjonalne wsparcie dwóch doświadczonych psychologów, obecnych w życiu przedszkola. Psycholodzy prowadzą systematyczne obserwacje dzieci podczas aktywności (za pisemną zgodą rodziców), co pozwala na wczesne rozpoznawanie trudności, wspieranie mocnych stron dziecka i zapewnianie mu jak najlepszych warunków do rozwoju – emocjonalnego, społecznego i poznawczego. Nasz psycholog pełni także regularne dyżury konsultacyjne dla rodziców – jest dostępnny, by rozmawiać, doradzić, wesprzeć w sytuacjach wychowawczych, emocjonalnych czy dotyczących relacji z dzieckiem i jego otoczeniem. Dzięki temu rodzice nie są pozostawieni sami sobie – mają możliwość korzystania z fachowej wiedzy i empatycznego wsparcia w duchu zrozumienia, a nie oceny. Obecność psychologa w przedszkolu to dziś standard w placówkach dbających o jakość i kompleksowe podejście do rozwoju dziecka. W naszym przedszkolu opieka psychologiczna to uważna obecność specjalistów w życiu dziecka i całej społeczności przedszkolnej. To jest naszym wielkim atutem – i to właśnie sprawia, że nasze przedszkole jest bezpiecznym miejscem, w którym dzieci i rodzice mogą liczyć nie tylko na troskę i edukację, ale także na zrozumienie, wsparcie i mądrą pomoc.

Zajęcia według koncepcji Anny Świć to nowoczesna forma edukacji logicznej
i informatycznej dla najmłodszych. Dzieci uczą się poprzez zabawę, pracę zespołową
i rozwiązywanie zagadek. Rozwijają myślenie algorytmiczne, wyobraźnię przestrzenną
i umiejętności współpracy. To doskonałe przygotowanie do wyzwań współczesnego świata, gdzie kompetencje cyfrowe i społeczne są równie ważne, jak wiedza.

Program oparty na metodzie Marshalla Rosenberga (NVC)

W naszym przedszkolu dbamy nie tylko o rozwój intelektualny, fizyczny i artystyczny dzieci, ale również o ich dobrostan emocjonalny i kompetencje społeczne. Dlatego w ramach czesnego realizujemy autorski program komunikacyjny „Sen Żyrafy”, oparty na koncepcji Porozumienia bez Przemocy (NVC – Nonviolent Communication), stworzonej przez Marshalla B. Rosenberga. „Sen Żyrafy” to więcej niż program – to sposób bycia, myślenia i porozumiewania się. Uczymy dzieci, jak wyrażać swoje emocje i potrzeby w sposób pokojowy i empatyczny, a także jak słuchać innych z uważnością i szacunkiem. Symboliczna żyrafa – zwierzę o największym sercu w świecie lądowych ssaków – staje się dla dzieci przewodnikiem w świecie emocji, relacji i komunikacji bez przemocy.

Program wspiera dzieci w rozwijaniu:

  • świadomości własnych emocji i potrzeb,
  • umiejętności wyrażania uczuć bez ranienia innych,
  • empatycznego słuchania i rozumienia perspektywy drugiego człowieka,
  • rozwiązywania konfliktów w sposób konstruktywny,
  • budowania relacji opartych na zaufaniu, zrozumieniu i współpracy.

Dzięki systematycznemu wprowadzaniu elementów NVC w codziennym funkcjonowaniu grupy przedszkolnej, tworzymy środowisko, w którym każde dziecko czuje się bezpieczne, słyszane i ważne. Program wspiera także pracę wychowawców i nauczycieli, którzy – jako modele komunikacji empatycznej – pomagają dzieciom w budowaniu wewnętrznej motywacji i odpowiedzialności za swoje działania, bez kar i nagród. „Sen Żyrafy” to fundament wychowania opartego na relacji, dialogu i szacunku. To inwestycja w kompetencje emocjonalne, które są równie ważne jak wiedza i umiejętności – zarówno dziś, jak i w dorosłym życiu.

Programowanie z wykorzystaniem robotów edukacyjnych rozwija umiejętność logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, planowania i przewidywania skutków działań. Promyczki poznają świat technologii poprzez zabawę z robotami (ozobot, bee-bot dla maluchów, photon, czy lego education). Dzieci uczą się prostych algorytmów i logicznego myślenia, sekwencji, planowania i rozwiązywania zadań oraz i kreatywnego konstruowania. Zajęcia kształtują kompetencje przyszłości (STEAM), łącząc zabawę z nauką.

Bajkoterapia to niezwykle delikatne narzędzie wspierające emocjonalny rozwój dzieci. Poprzez historie bliskie dziecięcemu światu pomagamy zrozumieć trudne emocje, oswoić lęki, obniżyć stres wywołany trudnymi wydarzeniami, zbudować poczucie bezpieczeństwa czy pomoc w zrozumieniu pewnych praw rządzących światem. Zajęcia te rozwijają empatię, uczą rozpoznawania emocji i dają dzieciom gotowe wzorce radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wspólnie odkrywamy świat wartości, odwagi i nadziei.

Nasze zajęcia kulinarne to nie tylko nauka gotowania, ale także lekcja samodzielności, odpowiedzialności i kultury stołu. Dzieci poznają smaki, uczą się zasad zdrowego odżywiania, zdobywają umiejętności praktyczne i rozwijają zmysły smaku, zapachu i dotyku. Zajęcia kulinarne to czerpanie radości ze wspólnego przygotowywania posiłków. Przez uczestnictwo w nich dzieci wzmacniają poczucie własnej wartości oraz kształtują poczucia sprawstwa. Przy okazji uczą się zasad bezpieczeństwa w kuchni, korzystania z naczyń oraz savoir-vivre’u przy stole. Te zajęcia budują pewność siebie i zachęcają do samodzielności już od najmłodszych lat oraz uczą nabywania prawidłowych nawyków żywieniowych.

„Zielony Promyk” to nasz autorski program ogrodniczy, który przenosi naukę do świata natury. Dzieci obserwują przyrodę, pielęgnują rośliny, odkrywają cykl życia, uczą się cierpliwości, troski i odpowiedzialności. To przestrzeń doświadczania, eksploracji
i odpoczynku, jak również troski o naturę i doświadczania radości płynącej z codziennych małych odkryć. Edukacja w ogrodzie rozwija uważność, wrażliwość ekologiczną i zachwyt nad światem.

„Mądre Technologie” – TIK w Przedszkolu

Nowoczesne technologie w naszym przedszkolu służą mądremu rozwojowi. Uczymy dzieci zasad bezpiecznego korzystania z komputerów, tabletów i projektorów. Wykorzystujemy programy edukacyjne i interaktywne gry, aby wspierać kreatywność, logiczne myślenie i zdolność koncentracji. Wszystko odbywa się pod okiem nauczycieli, z dbałością o balans między technologią a życiem offline.

Trening umiejętności społecznych (TUS) to zajęcia grupowe dla dzieci, których celem jest rozwijanie zdolności do skutecznego i adekwatnego funkcjonowania w relacjach międzyludzkich. Uczymy, jak mówić o swoich emocjach, rozwiązywać konflikty, rozumieć innych i reagować asertywnie. To kluczowy etap budowania zdrowych relacji, pewności siebie i empatii. Trening taki jest szczególnie pomocny dla osób, które mają trudności w kontaktach międzyludzkich, takich jak osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ale również dla dzieci z lękami społecznymi czy z problemami w wyrażaniu swoich emocji. Każde z nich dostaje przestrzeń do wzrostu.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu mają na celu wspieranie dzieci, które mają trudności rozwojowe w różnych obszarach – zarówno w zakresie motoryki, czytania, pisania, percepcji, mowy czy umiejętności społecznych. Ich głównym celem jest wyrównywanie zaległości w rozwoju dzieci, a także kompensowanie trudności, które mogą występować w trakcie nauki i zabawy. Poprzez ćwiczenia manualne, językowe, wzrokowe i ruchowe wyrównujemy deficyty i rozwijamy potencjał. W praktyce zajęcia obejmują, m.in.:
1. Usprawnianie w sferze słuchowo-językowej.
2. Usprawnianie w sferze wzrokowej
3. Usprawnianie w sferze ruchowej.
4. Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotoryki.
5. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
6.Wspomaganie rozwoju w zakresie umiejętności matematycznych.
7. Usprawnianie w zakresie orientacji.

Zajęcia matematyczne w ruchu uczą dzieci logicznego myślenia, klasyfikowania, rozumienia rytmów i prostych działań arytmetycznych. Matematyczne zabawy ruchowe, konstrukcyjne i logiczne, które rozbudzają w dzieciach naturalną ciekawość do liczb i rozwiązywania problemów. Rytmy, klasyfikacja, działania i przestrzenne myślenie – wszystko w ruchu i zabawie! Działania te wspierają rozwój funkcji wykonawczych, uwagi i pamięci roboczej – fundamentów późniejszego uczenia się matematyki.

Zajęcia wprowadzają dzieci w świat finansów: oszczędzania, wartości pieniądza, planowania wydatków i odpowiedzialności. Wspierają rozwój myślenia przyczynowo - skutkowego, przedsiębiorczości i kompetencji życiowych. Poprzez zabawy tematyczne i projekty dzieci uczą się rozpoznawać wartość pieniądza, zarządzać kieszonkowym, rozróżniać potrzeby od zachcianek i podejmować pierwsze decyzje finansowe. Edukacja finansowa od najmłodszych lat to inwestycja w samodzielność i zaradność.

Zajęcia teatralne w naszym przedszkolu to przestrzeń rozwoju emocjonalnego, społecznego i twórczego. W ramach programu „Mały Teatr Wielki” dzieci mają okazję doświadczyć piękna prezentacji teatralnych i odkrywać własne talenty w atmosferze zaufania, radości i swobody ekspresji. Poprzez ruch sceniczny, pracę z głosem, i wspólne przygotowanie spektakli, dzieci rozwijają wyobraźnię, uczą się wyrażania emocji, budują pewność siebie i wzmacniają umiejętności komunikacyjne. Praca w grupie kształtuje empatię, uczy współdziałania i daje poczucie wspólnego celu – od pierwszej próby aż po występ przed publicznością. Opiekę artystyczną nad zajęciami sprawuje nasz założyciel – zawodowy aktor, absolwent Wydziału Aktorskiego warszawskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej.

Dzieci biorą udział w działaniach opartych na wartościach: empatii, współczuciu i bezinteresowności. Poprzez rysowanie kartek, przygotowywanie prezentów czy pomaganie potrzebującym, rozwijają inteligencję emocjonalną, wrażliwość społeczną i poczucie sprawczości. Dzieci realizują małe gesty dobra: rysunki dla chorych, paczki dla potrzebujących, kartki do hospicjum. To edukacja sercem.

Zajęcia terenowe w lesie lub parku – w sezonie wiosenno - letnim, gdzie dzieci uczą się budować schronienie, rozpoznawać kierunki świata, rozumieć przyrodę i radzić sobie
w niecodziennych sytuacjach. Zajęcia survivalowe uczą podstawowych umiejętności przetrwania w przyrodzie, wspierają rozwój samodzielności, orientacji przestrzennej i pracy zespołowej. Kontakt z naturą rozwija uważność, kreatywność oraz odporność psychiczną dzieci. To także budowanie odpowiedzialnego podejścia do środowiska oraz nauka samodzielności i odwagi w bezpiecznej, kontrolowanej formie.

Grupowe zajęcia logopedyczne usprawniają narządy artykulacyjne, wspierają rozwój mowy i zapobiegają powstawaniu wad wymowy. Ćwiczenia oddechowe i fonacyjne zwiększają sprawność komunikacyjną dzieci, wpływając pozytywnie na ich gotowość szkolną.

Zajęcia bazujące na metodzie Rudolfa Labana rozwijają ekspresję ruchową, emocjonalną i przestrzenną. Dzieci uczą się wyrażać siebie poprzez ruch, co sprzyja integracji emocji, ciała i myśli. To doskonała forma arteterapii i wsparcia rozwoju psychospołecznego.

„Promyczki Śpiewają!” to bardzo lubiane przez Promyczki zajęcia wokalne, które łączą w sobie radość wspólnego śpiewu z wychowaniem przez muzykę, tradycję i wartości. To nie tylko nauka melodii i słów – to muzyczna podróż przez cały rok przedszkolny, w której dzieci poznają piękno śpiewu i jego głęboki sens. Repertuar zajęć jest starannie dobierany zgodnie z kalendarzem przedszkolnym, liturgicznym i narodowym. We wrześniu przygotowujemy się do Mszy Świętej inauguracyjnej śpiewając pieśni religijne, w październiku i listopadzie uczymy się pieśni patriotycznych i żołnierskich, by w okresie Adwentu i Bożego Narodzenia zanurzyć się w dźwiękach kolęd. W Wielkim Poście sięgamy po pieśni pasyjne, a wiosną i latem śpiewamy radosne piosenki dziecięce, ludowe i okolicznościowe – zgodnie z tym, czym żyje nasze przedszkole. Podczas zajęć dzieci rozwijają słuch muzyczny i wrażliwość na dźwięki, poczucie rytmu i pamięć muzyczną, dykcję, prawidłową wymowę i bogactwo językowe, wyobraźnię, ekspresję i umiejętność pracy w grupie. Śpiew wspiera również rozwój emocjonalny dziecka – daje radość, buduje poczucie przynależności i uczy wyrażania uczuć w sposób naturalny i bezpieczny. Dodatkowo wspólne śpiewanie wzmacnia więzi społeczne, kształtuje tożsamość kulturową i duchową oraz przygotowuje dzieci do aktywnego uczestnictwa w życiu wspólnoty – rodzinnej, przedszkolnej, religijnej i narodowej. „Promyczki Śpiewają!” to zajęcia, które wzruszają, bawią, uczą i zostają w sercu na długo – tak jak piosenki, które dzieci z dumą śpiewają w domu, na uroczystościach i w czasie przedszkolnych świąt.

„Mój zawód – Moja pasja!” to wyjątkowy cykl zajęć dodatkowych, realizowany w ramach działalności przedszkola, którego celem jest inspirowanie dzieci poprzez bezpośredni kontakt z ludźmi pełnymi zaangażowania i pasji – zarówno rodzicami naszych wychowanków, jak i zaproszonymi gośćmi z różnych środowisk. W trakcie spotkań dzieci mają możliwość poznania przedstawicieli wielu zawodów, dziedzin sztuki, kultury, sportu czy działań społecznych. Goście opowiadają o swojej codziennej pracy, dzielą się doświadczeniem, przynoszą rekwizyty, pokazują narzędzia, a czasem także angażują dzieci w krótkie warsztaty. Wszystko to odbywa się w przystępnej, przyjaznej i pełnej entuzjazmu formie – dopasowanej do wieku przedszkolnego.

Celem programu jest:

  • rozwijanie ciekawości świata i dziecięcej otwartości,
  • budowanie szacunku do różnych ról i zawodów,
  • rozszerzanie horyzontów poprzez realne spotkania z ludźmi,
  • pokazywanie, że praca może być źródłem radości, spełnienia i misji,
  • wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary w siebie – bo każde dziecko może w przyszłości robić coś ważnego i pięknego.

Dzięki zajęciom „Mój zawód – Moja pasja!” przedszkole staje się przestrzenią spotkań z realnym światem – światem różnorodnych talentów, umiejętności, historii i ścieżek życiowych. To nie tylko wprowadzenie w świat zawodów – to kształtowanie postaw, wartości i inspiracji, które zostają z dzieckiem na długo.

Nasz coroczny Festyn Rodzinny to wyjątkowe święto wspólnoty Przedszkola „Promyk” – radosne, pełne serdeczności i atrakcji wydarzenie, które gromadzi całą naszą promykową społeczność w pięknym, zielonym zakątku Centrum Edukacji Ekologicznej w Ełku.

To nie tylko dzień zabawy i odpoczynku, ale przede wszystkim czas wspólnego bycia razem – dzieci, rodziców, nauczycieli i pracowników przedszkola. W atmosferze wzajemnej życzliwości i radości spędzamy chwile, które na długo pozostają w sercach wszystkich uczestników. To święto relacji i bliskości, okazja do rozmów, wymiany doświadczeń, wspólnego śmiechu i budowania silnych więzi.

W programie festynu nie brakuje atrakcji:

  • kolorowe dmuchańce i strefy animacji dla dzieci,
  • konkursy, zabawy ruchowe i sportowe wyzwania dla całych rodzin,
  • wspólne ognisko, pyszne dania – z domowym bigosem naszej pani szefowej kuchni na czele,
  • konkurs ciast przygotowanych przez mamy,
  • kąciki z łakociami i słodkimi niespodziankami,
  • oraz specjalni goście, którzy co roku zaskakują dzieci nowymi atrakcjami.

Ten dzień to nie tylko czas relaksu na łonie natury, ale także świadomie budowany moment integracji i wspólnoty, który wzmacnia więź rodziców z przedszkolem i między sobą nawzajem. To właśnie wtedy najpełniej odczuwamy, że „Promyk” to nie tylko przedszkole, ale miejsce spotkania, przyjaźni i wzajemnego wsparcia.

Rokrocznie spotykamy się z ogromną wdzięcznością i entuzjazmem rodziców, co jest dla nas najlepszym dowodem, że to wydarzenie ma głęboki sens i pięknie wpisuje się w misję naszego przedszkola.

Opłaty w roku szkolnym 2024/2025:

Czesne

630 zł

Wyżywienie

9,50 zł/ dzień

Wpisowe – jednorazowe i bezzwrotne

400 zł

Wyprawka – raz w semestrze

150 zł

Okazjonalne prezenty, wycieczki itp. w ciągu roku

wg ustaleń

Za drugie równocześnie zapisane dziecko 30% czesnego.

441 zł

Za trzecie równocześnie zapisane dziecko 80% czesnego

126 zł

Czesne –– Świadczenie Aktywnie w Żłobku

0 zł

Wyżywienie

9,50 zł/ dzień

Wpisowe – jednorazowe i bezzwrotne

400 zł

Wyprawka – raz w roku na materiały i pomoce dydaktyczne

200 zł

Okazjonalne prezenty, wycieczki itp. w ciągu roku

wg ustaleń

Rodzice dostarczają artykuły higieniczne: pieluchy, kremy, mokre i suche chusteczki

 

* Rodzeństwo dziecka w naszym żłobku ma 30% zniżki w Przedszkolu „Promyk”

Formularz kontaktowy

 Masz pytania?  Napisz do nas - odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe. 

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Imię i nazwisko