Żłobek

EDUKACJA PRZYJAZNA DZIECIOM
W naszym żłobku wspieramy rozwój najmłodszych dzieci poprzez zabawę i różnorodne aktywności poznawcze. Maluchy uczestniczą np. w zabawach edukacyjnych, plastycznych, rytmicznych. To wspiera ich kreatywność oraz rozwój motoryczny. Regularny kontakt z opiekunami posiadającymi odpowiednie kompetencje, w żłobku oraz z rówieśnikami sprzyja również budowaniu poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie. Maluszki usprawniają umiejętności językowe, a także rozwijają wyobraźnię uczestnicząc w codziennym czytaniu specjalnie wybranej literatury dziecięcej. Nasi opiekunowie wykorzystują w pracy z najmłodszymi metody aktywizujące, które wspierają harmonijny rozwój dziecka.
W naszym żłobku wykorzystujemy ciekawe koncepcje psychologiczno – pedagogiczne oraz projekty służące rozwojowi najmłodszych:
Dziecięca matematyka” wg koncepcji prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej.
Edukacja matematyczna według propozycji E. Gruszczyk – Kolczyńskiej sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci a także dobrze przygotowuje je do nauki matematyki w szkole. Najlepszym sposobem poznawania matematyki są osobiste doświadczenia dziecka.
„Neurodydaktyki”
– czyli nauczenie przyjazne mózgowi, polegającego na wykorzystaniu naturalnej ciekawości poznawczej dzieci w oparciu o aktywności i emocje. Metoda ta pokazuje, jak ważna jest atmosfera podczas nauki, bazuje na samodzielnym poszukiwaniu wyjaśnień i rozwiązań, stawia na indywidualizację procesu nauczania.
Bajkoterapia
Metoda pracy z dzieckiem, która poprzez specjalnie dobrane bajki ma na celu obniżenie stresu wywołanego trudnymi wydarzeniami, odprężenie po intensywnym dniu, czy pomoc w zrozumieniu pewnych praw rządzących światem. Poprzez bajkę możemy wejść w świat dziecka, którego myślenie i rozumowanie często jest nam dorosłym odległe. Dzieci słuchając o przygodach przeróżnych bohaterów utożsamiają się z nimi, poznają sposoby radzenia sobie w różnych sytuacjach, nabywają przekonania, że nie są sami. Bajkoterapia ukazuje też dzieciom pozytywne wzorce zachowań, uczy empatii, czyli wczuwania się w to, co przeżywają inni. Ponadto bajki oczywiście rozwijają wyobraźnię i wprowadzają dzieci w świat literatury dziecięcej.
Elementy Pedagogiki Zabawy Klanza
Metoda ta urozmaica i ożywia tradycyjne nauczanie. Umożliwia integrację grupy, sprzyja wzajemnym relacjom, nawiązywaniu przyjaźni. Dzieci czerpią radość ze wspólnej aktywności, która nawiązuje do wartościowego przeżywania zabawy zamiast rywalizacji. Działania wychowawcze w tej metodzie mają na celu angażowanie zmysłów dziecka, nauki wyrażania siebie poprzez ruch i taniec. Zabawa – ta najprostsza w swych regułach aktywność, dzięki zastosowanej metodzie staje się impulsem do kreowania atmosfery działania, uczy jak wyrażać emocje, sprzyja skutecznej komunikacji między jej uczestnikami.
„NVC” M. B. Rosenberga
– czyli Porozumienie Bez Przemocy, jest metodą w której w sposób jasny i klarowny, można wyrazić swoje potrzeby, uczucia i oczekiwania oraz jednocześnie wykazać się empatią wobec swojego rozmówcy. Ten sposób komunikacji, Rosenberg nazwał „językiem żyrafy”.

W trosce o naszych najmłodszych stworzyliśmy program adaptacyjny, na który składają się:
Całoroczny program adaptacyjny MiniPromyk – zapewnia dziecku systematyczny udział w zabawach i zajęciach dostosowanych do jego wieku oraz indywidualnych predyspozycji.
Sobotnie zajęcia MiniPromyk dla dzieci w wieku od roku do 3 lat – odbywają się od 1 października do 30 czerwca, w wybrane soboty, w godzinach 10.00-12.00. Zajęcia te są specjalnie przygotowane dla dzieci, których Rodzice/Opiekunowie prawni planują rozpoczęcie uczęszczania do żłobka lub przedszkola. MiniPromyk to klucz do późniejszej dobrej adaptacji dziecka w żłobku.
Kształtowanie czynności samoobsługowych u dzieci jest bardzo istotne w procesie ich rozwoju. Wykonując różne czynności na miarę swoich możliwości zaspokajają własne dążenie do samodzielności. Wczesne kształtowanie czynności samoobsługowych pozwala na przekształcenie ich w nawyki. Dziecko zachęcane przez opiekuna i rodziców do doświadczania, badania otaczającego go świata już od najmłodszych lat buduje własną samodzielność.
W naszym żłobku pomagamy mierzyć się dzieciom z wieloma zadaniami w zakresie samooobsługi:
- samodzielne spożywanie posiłków, prawidłowe posługiwanie się sztućcami, nakrywanie do stołu,
- sygnalizowanie swoich potrzeb fizjologicznych, umiejętności korzystanie z toalety,
- samodzielne (naprzemienne ruchy) mycie rąk: po powrocie ze spaceru, placu zabaw, po korzystaniu z toalety, po zabawach ruchowych i plastycznych, przed i po posiłku,
- opanowywanie sztuki ubierania się i rozbierania, zapinania i odpinania guzików,
zakładanie kapci i butów, - dobieranie odpowiedniego stroju do warunków atmosferycznych.
Zabawy manipulacyjne to ważna część przedszkolnych aktywności. Nie tylko pozwalają miło spędzić czas, ale także stanowią skuteczne narzędzie edukacyjne wspierające wszechstronny rozwój dziecka. Do tego, dzięki dużej różnorodności, są bardzo lubiane przez najmłodszych. Zabawy manipulacyjno- konstrukcyjne, to aktywności, w których największą rolę odgrywają dłonie i palce. Dzieci, posługując się nimi, pracują z różnymi rodzajami przedmiotów, surowców, czy materiałów. W ten sposób tworzą dowolne konstrukcje i projekty, a także wykonują prace plastyczne w rozmaitych technikach. Poprzez tego typu aktywności, dzieci ćwiczą koncentrację, cierpliwość, wytrwałość oraz rozwijają mózg- procesy myślenia.
Zajęcia te wpływają w znacznym stopniu na ogólny rozwój psychomotoryczny dzieci, rozbudzają ich zainteresowania, wrażliwość i kreatywność muzyczną. Najłatwiejsze czynne muzykowanie przedszkolaka wyraża się w śpiewie. Śpiewanie piosenek ma duży wpływ na rozwój aparatu głosowego dziecka, kształci prawidłową wymowę i pamięć. Zabawy i ćwiczenia muzyczne kształcą słuch wysokościowy, poczucie rytmu, muzykalność dziecka, jego reakcję na sygnał muzyczny lub pauzę
Edukacja plastyczna ma bardzo duży wpływ na wszechstronny rozwój dziecka. Nie tylko rozwija wrażliwość, kształtuje poczucie estetyki, ale jest też formą ćwiczeń motoryki małej. Dodatkowo swobodna ekspresja plastyczna pomaga w regulacji emocji: rozładowuje napięcia, pełni funkcję kompensacyjną oraz wzbudza pozytywne emocje. Poprzez radosną twórczość, maluszki rozwijają swoje talenty i budują wiarę we własne możliwości.
Zabawy ruchowe są niezwykle ważne dla rozwoju dzieci w żłobku. Poprzez aktywność fizyczną maluchy uczą się koordynacji, rozwijają siłę mięśniową, zdobywają umiejętności motoryczne oraz kształtują zdrowe nawyki.
Nasi opiekunowie, codziennie rozpoczynają dzień krótką gimnastyką. W ciągu dnia prowadzą ciekawe zabawy ruchowe z elementami skoku, czworakowania, tańca itp. Promyczki korzystają ze spacerów na świeżym powietrzu oraz zabaw na naszym placu.
Edukacja matematyczna prowadzona przez opiekunów ma za zadanie przygotować dzieci do posługiwania się pewnymi pojęciami matematycznymi, do zrozumienia których dochodzą poprzez samodzielne działanie. Zajęcia i zabawy prowadzone są w oparciu o „Dziecięcą matematykę” prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej.
Zajęcia prowadzone przez kompetentnych nauczycieli. Sposób prowadzenia zajęć umożliwia „Promyczkom” naukę przez zabawę, co budzi w nich pierwsze pozytywne skojarzenia z językiem obcym. Jest to fundament, jaki kładziemy pod przyszły proces nauki w szkole i posługiwania się tą „łaciną dwudziestego pierwszego wieku” w życiu dorosłym”.
Nie mamy wątpliwości co do tego, że Bóg patrząc na swoje dzieci ma rozpromienione i pogodne oblicze. To my czasami tworzymy dziwne karykatury Boga. Na zajęciach z religii chcemy poznawać Kogoś wyjątkowego, Kogoś, kto kocha nas miłością bezwarunkową i z kim warto się zaprzyjaźnić.
Ćwiczenia logopedyczne w żłobku to doskonała okazja, aby wspierać rozwój mowy u najmłodszych dzieci w naturalny i przyjazny sposób. Wczesne kształtowanie umiejętności językowych ma ogromny wpływ na przyszłe zdolności komunikacyjne. Właśnie dlatego takie kreatywne ćwiczenia warto wprowadzać już na etapie żłobka. Ciekawe pomysły naszych Pań na zajęcia logopedyczne, nie tylko rozweselą najmłodszych, ale także pomogą w rozwoju ich słownictwa i wymowy.
Twórcą Sensoplastyki® jako marki zajęć rozwojowych jest Izabela Anna Sefańska. Sama metoda oddziaływuje na wszystkie zmysły jednocześnie (wzrok, powonienie, słuch, smak i dotyk), pomagając dziecku rozwijać się na wszystkich płaszczyznach. Na zajęciach Sensoplastyki wykorzystuje się materiały przygotowane z produktów spożywczych: ryżu, mąki, kaszy, grochu, makaronu, oleju, galaretek, barwników spożywczych.
DOSTOSOWANE DO WIEKU DZIECI W WIEKU 1- 2,5 ROKU
Czytanie dzieciom od najmłodszych lat, przynosi wiele korzyści dla ich rozwoju, zarówno intelektualnego, jak i emocjonalnego. Rozwija inteligencję, wzbogaca słownictwo, uczy ładnego budowania zdań oraz rozwija wyobraźnię dziecka.
Zajęcia kulinarne to czerpanie radości ze wspólnego przygotowywania posiłków. Przez uczestnictwo w nich dzieci wzmacniają poczucie własnej wartości oraz kształtują poczucia sprawstwa. Celem zajęć jest wprowadzenie dziecka w świat sztuki kulinarnej, nabywanie przez nie prawidłowych nawyków żywieniowych, zdobywanie nowych doświadczeń za pomocą zmysłu smaku, zapachu i dotyku. Dzieci zapoznają się z zasadami bezpieczeństwa w kuchni, poznają różne naczynia, przybory i sprzęt kuchenny. Poprzez zajęcia staramy się rozwijać w Promyczkach poczucie wrażliwości i piękna, pomagamy doskonalić czynności samoobsługowe oraz uczymy posługiwania się sztućcami i kulturalnego zachowania się przy stole.
To nie tylko nauka piosenek i śpiew, będący muzyczną atrakcją „Promyczka”. To również forma wychowania dzieci w wierze i patriotyzmie. Na zajęciach, repertuar dostosowywany jest do danego okresu w roku. I tak np. wrzesień, to czas nauki piosenek religijnych przygotowujących nas do corocznej Mszy Św. inaugurującej rok przedszkolny, w październiku i listopadzie uczymy się pieśni i piosenek patriotycznych oraz żołnierskich, potem Adwent i Święta Bożego narodzenia, to czas śpiewania kolęd, Wielki Post – piosenki pasyjne. Rzecz jasna przez cały rok śpiewamy również różnorodne tematycznie ulubione piosenki, „Promyczków” i wprowadzamy nowości repertuarowe. Poprzez zajęcia wokalne uwrażliwiamy dzieci na piękno muzyki, rozwijamy ich uzdolnienia muzyczne, słuch, poczucie rytmu, pamięć i wyobraźnię muzyczną. Promyczki podczas zajęć doskonalą umiejętność słuchania i śpiewania piosenek, kształcą ogólną koordynację ruchową, wzbogacają słownictwo i poprawiają wymowę.
W naszej placówce, wpółpracujemy z profesjonalnym psychologiem i pedagogiem socjalnym, który pracuje z dziećmi oraz ich rodzicami np. poprzez zajęcia TUS, czyli Trening umiejętności społecznych. TUS, to zajęcia grupowe dla dzieci, których celem jest rozwijanie zdolności do skutecznego i adekwatnego funkcjonowania w relacjach międzyludzkich. Taki trening skupia się na nauce umiejętności potrzebnych do właściwego komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, rozumienia emocji swoich oraz innych osób, budowania pozytywnych relacji oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. Trening jest szczególnie pomocny dla osób, które mają trudności w kontaktach międzyludzkich, takich jak osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ale również dla dzieci z lękami społecznymi czy z problemami w wyrażaniu swoich emocji. Celem jest poprawa jakości życia społecznego, lepsze nawiązywanie i utrzymywanie relacji oraz zwiększenie pewności siebie w sytuacjach towarzyskich.
Czyli: spotkania wigilijne, spotkanie z Mikołajem, bal karnawałowy i wiele innych;
Opłaty w roku szkolnym 2025/2026:
Czesne — Świadczenie Aktywnie w Żłobku
0 zł
Wyżywienie
9,50 zł/ dzień
Wpisowe – jednorazowe i bezzwrotne
400 zł
Wyprawka – raz w roku na materiały i pomoce dydaktyczne
200 zł
Okazjonalne prezenty, wycieczki itp. w ciągu roku
wg ustaleń
Rodzice dostarczają artykuły higieniczne: pieluchy, kremy, mokre i suche chusteczki
* Rodzeństwo dziecka w naszym żłobku ma 30% zniżki w Przedszkolu „Promyk”
Formularz kontaktowy
Zapisy do naszego Przedszkola i Żłobka trwają cały rok. Masz pytania? Chcesz poznać naszą ofertę oraz cennik? Napisz do nas!