Chcemy, żeby nauka i wychowanie, oparte o poznanie Boga i trwałe wartości chrześcijańskie, prowadziły do harmonijnego rozwoju bogatych i zdrowych osobowości naszych „Promyczków” pod troskliwą opieką Maryi, Matki Bożej.
Przedszkole „Promyk” jest placówką katolicką, która realizuje cele i zadania określone w prawie oświatowym przyjmując za podstawę wychowania chrześcijański system wartości.
Wychowanie przedszkolne w „Promyku” obejmuje wspomaganie rozwoju i wczesną edukację dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem oraz możliwościami rozwojowymi, szczególnie mając na celu:
- Przygotowanie do odkrywania, że Bóg jest Stwórcą, czułym Ojcem, Dawcą życia, zbawienia i wszelkiego dobra.
- Traktowanie każdego dziecka indywidualnie i podmiotowo.
- Wychowanie według najlepszych polskich tradycji narodowych
- Umożliwienie i wspomaganie indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dzieci,
- Umożliwienie dziecku swobodnego działania i realizacji jego własnych potrzeb,
- Sprawowanie opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola,
- Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole i życia w społeczeństwie,
- Współdziałanie z rodziną poprzez udzielanie pomocy w wychowaniu dzieci.
- Wspieranie i wzmacnianie roli rodziny, jako bezpiecznego i trwałego środowiska, w którym wzrastają dojrzałe emocjonalnie, psychicznie i duchowo osobowości, poprzez formy współuczestnictwa rodziców w życiu przedszkola.
- Wspieranie rodziców w wychowaniu dziecka na wzór Najświętszej Rodziny z Nazaretu, ucząc je modlitwy i zawierzenia we wszystkim Bogu.
- Kształtowanie wrażliwości dziecka na człowieka i otaczający je świat poprzez ofertę zajęć artystycznych.
- Zapewnienie każdemu dziecku indywidualnego kontaktu z nauczycielem, by czuło się akceptowane, kochane i szczęśliwe.
- Kształtowanie w dziecku poczucia własnej wartości, wiary we własne możliwości
- Kształtowanie w dziecku umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i w przeżywaniu porażek.
Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w ramach następujących obszarów edukacyjnych:
- Poznawanie i rozumienie siebie, otaczającego dzieci świata, budowanie „obrazu siebie” w relacjach dorosłymi i innymi dziećmi.
- Zdobywanie wiedzy i nabywanie potrzebnych umiejętności poprzez działanie i doświadczenie.
- Odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej poprzez aktywne w niej uczestnictwo.
- Wprowadzanie w świat wartości postaw pozytywnych.