Ramowy Plan Dnia w Przedszkolu
6.00 – 8.00
„Witamy nowy dzień” – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Gry, zabawy i zajęcia dowolne dzieci według pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dzieckiem.
8.00 – 8.15
„W zdrowym ciele, zdrowy duch” – Ćwiczenia poranne i gimnastyka.
8.15 – 8.30
„Bałagan szybko znika…” – Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie
i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
8.30 – 9.00
„… zasiadamy do stolika” – Śniadanie. Mycie zębów po posiłku. Przygotowanie do zajęć wychowawczo – dydaktycznych.
9.00 – 9.05
„Bliżej Boga…” – Modlitwa poranna.
9.05 – 10.20
„Mali odkrywcy” – Zajęcia wychowawczo – edukacyjne z całą grupą realizowane w oparciu
o podstawę programową przy wykorzystaniu przygotowanych przez nauczyciela środków dydaktycznych. Zajęcia dodatkowe. *
10.20 – 10.30
„Bałagan szybko znika…” – Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie
i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
10.30 – 10.50
„…zasiadamy do stolika” – Obiad: pierwsze danie – zupa
10.50 – 11.50
„Biegamy i skaczemy, świat wokół poznajemy” – Pobyt na świeżym powietrzu (spacery, zabawy
w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, obserwacje przyrodnicze) oraz gry i zabawy ruchowe organizowane w sali w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych.
11.50 – 12.20
„To, co Promyczki lubią najbardziej” – Zabawy dowolne dzieci według zainteresowań, zajęcia dodatkowe. **
12.20 – 12.30
„Bałagan szybko znika…” – Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie
i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
12.30 – 12.50
„…zasiadamy do stolika” – obiad: drugie danie
12.50 – 13.00
Przygotowanie do poobiedniego relaksu.
Młodsze grupy
13.00 – 14.20
„Teraz odpoczywamy i sił nabieramy” – Leżakowanie.
Starsze grupy
13.00 – 13.30
„Rozwijamy wyobraźnię” – Słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań.
13.30 – 14.00
„Gry i zabawy na dobry humor” – Zabawy i ćwiczenia w grupach uwzględniające zainteresowania dzieci: zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie, zabawy i gry słowne, zajęcia dodatkowe. ***
14.00 – 14.20
„To, co Promyczki lubią najbardziej” – Zabawy dowolne dzieci według zainteresowań.
Wszyscy
14.20 – 14.30
„Bałagan szybko znika…” – Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie
i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
14.30 – 14.50
„… zasiadamy do stolika” – Podwieczorek.
14.50 – 16.50
„Radość wypełnia nas, bo zabawy nadszedł czas” – Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Praca indywidualna
z dzieckiem. Utrwalanie wierszy i piosenek. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
16.50 – 17.00
„Bałagan szybko znika…” – Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie
i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
17.00 – 17.20
„…zasiadamy do stolika” – Kolacja
17.20 – 18.00 / 17.00
w okresie wakacji
„To, co Promyczki lubią najbardziej” – Zabawy dowolne dzieci według zainteresowań.