Schodzenie się dzieci do przedszkola. Gry, zabawy i zajęcia dowolne dzieci według pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dzieckiem.
Ćwiczenia poranne.
Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
Śniadanie. Mycie zębów po posiłku. Przygotowanie do zajęć wychowawczo – dydaktycznych.
Modlitwa poranna
Zajęcia wychowawczo – edukacyjne z całą grupą realizowane w oparciu o podstawę programową przy wykorzystaniu przygotowanych przez nauczyciela środków dydaktycznych. Zajęcia dodatkowe. *
Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
Obiad: I danie – zupa
- Pobyt na świeżym powietrzu (spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, obserwacje przyrodnicze).
- Gry i zabawy ruchowe organizowane w sali w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych.
- Zabawy dowolne dzieci według zainteresowań.
- Zajęcia dodatkowe. *
Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
Obiad: II danie
Przygotowanie do poobiedniego relaksu
Leżakowanie.
Słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań
- Zabawy i ćwiczenia w grupach uwzględniające zainteresowania dzieci: zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie, zabawy i gry słowne.
- Zajęcia dodatkowe. *
Zabawy dowolne dzieci według zainteresowań.
Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
Podwieczorek
Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem. Utrwalanie wierszy i piosenek. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
Czynności porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych oraz zachowań prozdrowotnych.
Kolacja
Zabawy dowolne dzieci według zainteresowań.
UWAGI DOTYCZĄCE RAMOWEGO PLANU DNIA
* Zajęcia dodatkowe prowadzone według „Grafiku zajęć dodatkowych” obowiązującego w przedszkolu na dany rok szkolny.
* W okresie jesienno-zimowym oraz wiosenno-letnim różnicuje się czas pobytu dzieci w ogrodzie oraz czas zajęć prowadzonych na powietrzu. W rozkładzie uwzględnia się także zajęcia z udziałem specjalistów.
* Organizację dnia oraz zadania dydaktyczne nasza placówka opiera na wytycznych dotyczących przedszkoli opracowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.