Język angielski – „Lektorzy uczący angielskiego w „Promyku”, to osoby młode, z wyższym wykształceniem filologicznym i sporym doświadczeniem w nauczaniu dzieci i młodzieży. Są to osoby niezwykle cierpliwe i chętne do pomocy. Dla naszych nauczycieli najważniejsze są dzieci i ich potrzeby. Uczymy języka w sposób interesujący i przyjemny, ale jednocześnie intensywny, co sprawia, że konkretne efekty będą widoczne już w bardzo krótkim czasie. Dzięki szybkiemu tempu prowadzenia zajęć dzieci są bardziej skoncentrowane i zainteresowane lekcją, co również przekłada się na efektywność nauki.”
Religia – Wszystkie dzieci z Promyka i ich rodziny, pracowników i całe nasze przedszkole oddaliśmy Matce Najświętszej i Świętemu Józefowi, którzy codziennie wspaniale się nami opiekują. Na religii dzieci poznają Pana Boga, jako najlepszego Przyjaciela, który zapewnia szczęście i prawdziwe bezpieczeństwo.
Matematyka dziecięca – Od 2008 roku realizujemy w „Promyku” program „Dziecięca matematyka” prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Stawiamy na matematykę, by rozwinąć w dzieciach zdolności abstrakcyjnego myślenia, by w przyszłości nasi absolwenci osiągali w szkole jak najlepsze wyniki w nauce matematyki i przedmiotów ścisłych. Mamy nadzieję, że ten program, obok edukacji artystycznej, stanie się rozpoznawalnym rysem charakterystycznym Przedszkola „Promyk”. Po czterech latach obserwujemy bardzo duże efekty wdrożenia „Dziecięcej matematyki”. Chcąc jak najlepiej przygotować Państwa dzieci do zajęć szkolnych, szczególny nacisk kładziemy na bardzo wysoki poziom kwalifikacji kadry pedagogicznej, zapewniając jej możliwość uczestniczenia w szkoleniach, warsztatach oraz zajęciach otwartych prowadzonych przez współtwórców tej metody oraz doradców.
Nie od dziś wiadomo, że wpływ muzyki jest nieoceniony dla rozwoju dziecka , a w szczególności umiejętność gry na instrumencie. Ukulele jest idealne do rozpoczęcia takiej przygody. Ta niewielka ” gitarka” natychmiast wzbudza sympatię młodych muzyków. Opanowanie podstaw gry na ukulele jest bardzo łatwe , co dodatkowo zachęca najmłodszych do kontynuowania gry na tym instrumencie. Dzieci uwielbiają grać na ukulele!!!
Zajęcia muzyczno – rytmiczne – kształtują oraz rozwijają talent i wrażliwość muzyczną
To cotygodniowe warsztaty w czasie których dzieci poznają różne techniki rękodzieła. Rękodzieło – kryje w sobie wiele technik, a zarazem wiele możliwości stworzenia własnoręcznie pięknych, niepowtarzalnych, wyjątkowych rzeczy.
Taka forma spędzania wolnego czasu sprzyja kreatywnemu myśleniu, pobudza zmysły, rozwijaniu samodzielności, wzmacnia pewność siebie, budzi ciekawość świata, rozwija sprawność manualną, uwrażliwia na piękno.
Zaczniemy od zdobycia umiejętności przyszywania guzików, tkania, ręcznego szycia maskotek czy biżuterii z filcu. Będziemy lepić z gliny i innych mas plastycznych. Stworzymy dekoracje związane np. ze świętami Bożego Narodzenia czy Dniem Babci i Dziadka. Będziemy pracować z drewnem; ozdabiać je metodą decoupage, lub tworzyć dekoracje metodą string art.
W czasie tych zajęć będziemy odkrywać i rozwijać indywidualne talenty,
dzieci będą mogły poczuć się „twórcami”, „artystami” a satysfakcję z wykonanej pracy i radość, gdy samodzielnie wykonanymi ozdobami obdarzą kogoś bliskiego będzie nagrodą za trud włożony w pracę i tworzenie tych niepowtarzalnych przedmiotów.
Gimnastyka korekcyjna – W wieku przedszkolnym obserwuje się liczne wady rozwojowe w postawie ciała. Najczęściej występującym odchyleniem od normy na tym etapie rozwoju są nieprawidłowości w obrębie kończyn dolnych i kręgosłupa. Postępowanie korekcyjne ma na celu likwidację wady lub zahamowanie jej dalszego rozwoju, a tym samym przywrócenie prawidłowej postawy ciała. Aby zachęcić dzieci do ćwiczeń i dodatkowo zmotywować w zajęciach korekcyjnych obok systematycznych ćwiczeń wykorzystuje się zabawy i gry ruchowe, których celem jest wzmocnienie mięśni posturalnych, korekcja ewentualnych wad, wdrożenie nawyku prawidłowej postawy i podniesienie ogólnej sprawności. Lata przedszkolne, mimo, że są określane jako „wiek zabaw”, w znacznej mierze decydują o rozwoju i postawie ciała w następnych okresach życia. Dlatego tez ważnym jest, by nie zmarnować tej szansy i wykorzystać potencjalne możliwości dziecka w kreowaniu jego zdrowia.
Bajkoterapia – nowa metoda pracy z dzieckiem, która poprzez specjalnie dobrane bajki ma na celu obniżenie stresu wywołanego trudnymi wydarzeniami, odprężenie po intensywnym dniu, czy pomoc w zrozumieniu pewnych praw rządzących światem. Poprzez bajkę możemy wejść w świat dziecka, którego myślenie i rozumowanie często jest nam dorosłym odległe. Dzieci słuchając o przygodach przeróżnych bohaterów utożsamiają się z nimi, poznają sposoby radzenia sobie w przeróżnych sytuacjach, nabywają przekonania, że nie są sami. Bajkoterapia ukazuje też dzieciom pozytywne wzorce zachowań, uczy empatii, czyli wczuwania się w to, co przeżywają inni. Ponadto bajki oczywiście rozwijają wyobraźnię i wprowadzają dzieci w magiczny świat literatury dziecięcej.
Rytmika – zajęcia te wpływają w znacznym stopniu na ogólny rozwój psychomotoryczny dzieci, rozbudzają ich zainteresowania, wrażliwość i kreatywność muzyczną. Najłatwiejsze czynne muzykowanie przedszkolaka wyraża się w śpiewie. Śpiewanie piosenek ma duży wpływ na rozwój aparatu głosowego dziecka, kształci prawidłową wymowę i pamięć. Zabawy i ćwiczenia muzyczne kształcą słuch wysokościowy, poczucie rytmu, muzykalność dziecka, jego reakcję na sygnał muzyczny lub pauzę.
Nie podobne oddzielić dwóch rzeczy: głowy i ręki.
Ręka zręczna bez głowy, która nią kieruje,
jest narzędziem ślepym;
głowa bez ręki, która realizuje jej poczynania intelektualne,
jest bezsilna.
C. Bernard
W roku szkolnym 2016/2017 w naszym przedszkolu oferta zajęć dodatkowych została wzbogacona o nowe zajęcia z terapii ręki. Ćwiczenia i zabawy prowadzone w ramach zajęć rozwijają sprawność ruchową dłoni, kształtują chwyt oraz koordynację między prawą i lewą dłonią.
Ręka jest narządem ruchu, dzięki któremu badamy otaczający nas świat, poznajemy go oraz komunikujemy się z nim. Niesprawne posługiwanie się dłonią, czy nieprawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego powodują często trudności w nauce pisania, szybką męczliwość dziecka, a co się z tym wiąże zniechęcenie i trudności związane z nauką szkolną.
Ćwiczenia prowadzone przez panią Annę Ampułę poruszają ponadto dziecięcą wyobraźnię, inspirują dzieci do samodzielnego działania oraz rozwijają kreatywność naszych przedszkolaków.