Biedronki. Obecnie uczymy się

Luty 2020

W tym miesiącu skupiamy się na kształowaniu umiejętności pracy w małych grupach/zespołach.

Tematy relizowane w Lutym:

1.Woda – źródło życia

2. Sztuka bycia szczęśliwym

3. Płyniemy na daleki ląd

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne przewidywane do osiągnięcia w Lutym, dziecko:

  • Potrafi wskazać zbiorniki i cieki wodne na mapie i globusie.
  • Poznaje faunę i florę Morza Bałtyckiego.
  • Słucha legendy związanej ze stolicą Polski.
  • Poznaje obraz graficzny malej i wielkiej litery „n”, doskonali analizę i syntezę głoskową.
  • Zna znaczenie wody dla ludzi, zwierząt i roślin.
  • Poznaje obraz graficzny liczby 8.
  • Wymienia nazwy zawodów związanych z wodą.
  • Poznaje bieg wody od ujęcia do kranu.
  • Rozumie konieczność ochrony czystości wód.
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi.
  • Określa strony ciała i kierunki w przestrzeni.
  • Uczestniczenie w rozgrywkach zespołowych, uczenie się zasad uczciwej rywalizacji, respektowania prawa innych do zabawy.
  • Słucha tekstów, wypowiada się na dany temat i potrafi działać zgodnie z instrukcją.
  • Ćwiczy koordynację wzrokową-ruchową i orientację na kartce.
  • Poznaje zapis graficzny cyfry 9.
  • Prowadzi badania i obserwacje, prawidłowo formułuje wnioski.
  • Odczytuje wybrane symbole na mapie i globusie.
  • Poznaje kulturę, mieszkańców i zwierzęta Ameryki.
  • Poznaje cechy charakterystyczne krajobrazu Afryki i Australii oraz żyjące tam zwierzęta.
  • Uważnie słucha muzyki i gra na instrumentach perkusyjnych.
  • Ćwiczy analizę i syntezę głoskową, czyta globalnie proste wyrazy.

 

Styczeń 2020

Najważniejsze, wybrane zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne realizowane w  Styczniu:

  • wzbogacanie wiedzy i słownictwa dotyczącego kosmosu oraz historii podróży i badań kosmicznych,
  • rozwijanie umiejętności zapisywania imienia używając liter pisanych,
  • kształtowanie kreatywności i ekspresji słownej podczas zabaw teatralnych,
  • utrwalanie obraz graficzny poznanych liter i cyfr,
  • kształtowanie pozytywnych postaw społecznych opartych na podstawowych wartościach, takich jak zgoda, sprawiedliwość,
  • dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich, wskazując pozytywne i negatywne zachowania i cechy,
  • poznanie skutecznych sposobów łagodzenia konfliktów i dochodzenia sprawiedliwości unikając krzyku, agresji i obrażania,
  • wykazywanie krytycznego stosunku  wobec wszelkich przejawów niesprawiedliwości, wyszydzania czy wyśmiewania innych,
  • kształtowanie umiejetności przestrzegania reguł gry i kontroli emocjonalnej w sytuacji przegranej,
  • ćwiczenie analizy i syntezy głoskowej podczas zabaw słownych.

Grudzień 2019

Najważniejsze, wybrane zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne realizowane w Grudniu:

  • dostrzeganie zjawiski pogodowych charakterystycznych dla zimy,
  • poznanie  zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i uprawiania sportów zimowych,
  • doskonalenie umiejetności klasyfikowania, tworzenia zbiory ze względu na cechy ogólne przedmiotów,
  • kształtowanie pozytywnych wzorców zachowania oraz dostrzeganie wartości wzajemnej pomocy,
  • utrwalanie znajomość poznanych liter
  • uczestniczenie w zabawach dramowych, odgrywanie scenek dotyczących życia codziennego, kształtowanie właściwych postaw,
  • kszałtowanie więzi emocjonalnej z rodziną i aktywne włączanie się w przygotowania do świąt,
  • rozwijanie kreatywności i zmysłów estetycznych podczas wykonywania prac plastycznych o tematyce świątecznej,
  • zdobywanie dalszych doświadczeń w zakresie porównywania długości z zastosowaniem określeń stopniujących,
  • poznawanie tradycji i zwyczajów związane ze świętami Bożego Narodzenie,
  • doskonalenie analizy i syntezy głoskowej w codziennych sytuacjach,
  • aktywne uczestnictwo we wspólnym kolędowaniu i świątecznym dekorowaniu sali,
  • przygotowanie i prezentowanie programu artystycznego o tematyce świątecznej.

 

Listopad 2019

Najważniejsze, wybrane zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne realizowane w Listopadzie:

  • utrwalanie poznanych liter małych i wielkich: A, E,I,O,U,Y,D,R,M,T
  • kształtowanie pozytywnej samooceny i umiejętności jej wyrażania
  • kształtowanie postaw empatii wobec rówieśników
  • wzbogacanie słownictwa służącego do określania cech charakteru, postaw
  • rozwijanie znaczenia współpracy w dążeniu do celu
  • nazywanie emocji na podstawie mimiki
  • tworzenie zbiorów równolicznych
  • wykazywaine zainteresowania historią Ziemi
  • poznawania wybranych bogactw naturlanych naszej planety oraz związanych z nimi korzyści dla człowieka
  • poznanie właściwości ognia i jego korzyści dla człowieka.

Październik 2019

Najważniejsze, wybrane zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne relizowane w Październiku:

  • rozpoznawanie wybranych gatunków drzew
  • kształtowanie um. przeliczania
  • poznawanie reguł wymiany kupno – sprzedaż, polegającej na wymianie żeton za towar
  • dostrzeganie piękna i różnordności architektury
  • klasyfikacja przedmiotów wg wielkości, wysokości
  • rozpoznawanie wybranych gatunków ptaków i zwierząt leśnych
  • wzbogacanie wiedzy o sposoby przygotowywanie się zwierząt do zimy
  • nauka pisowni cyfry 2
  • poznanie litery M, m, Wyróżnianie wyrazó rozpoczynających się na głoskę M

Wrzesień 2019

Najważniejsze, wybrane zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne relizowane we Wrześniu:

    • poznanie obowiązków dyżurnego
    • wyciąganie wniosków na podstawie wysłuchanych utworów literackich
    • ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej
    • wyodrębnianie samogłosek na początku wyrazów
    • poznawanie 4 żywiołów: ziemia, ogień, woda, powietrze
    • poznanie nazw kontynetów świata
    • utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania sie po drodze i podczas korzystania ze środków transportu
    • kszłtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego
    • klasyfikacja środków transportu
    • utrwalenie wyglądu graficznego litery O,o
    • wyodrębnianie wyrazów zaczynających sie na głoskę ,,O”