Grudzień 2019

Pomagamy zwierzętom

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • słucha informacji, zapamiętuje ją i przekazuje
  • prawidłowo artykułuje głoskę „y”
  • segreguje obrazki według podanej cechy
  • tworzy pary na zasadzie skojarzeń
  • opisuje wybrane gatunki ptaków
  • potrafi opowiedzieć o różnych sposobach przygotowania się zwierząt do zimy
  • potrafi nazwać i zastosować wybrane formy opieki nad zwierzętami
  • posługuje się określeniami wielkości
  • opowiada wysłuchaną bajkę z uwzględnieniem kolejności wydarzeń
  • wyróżnia głoski „d” w różnych pozycjach w wyrazie
  • rozpoznaje literę „y”
  • rozpoznaje i nazywa drukowaną literę „d”, „D”
  • potrafi przeczytać sylaby i krótki tekst z nowo poznaną literą
  • pisze literę „y” po śladzie
  • posługuje się liczebnikami porządkowymi
  • rozwiązuje zagadki i rebusy
  • rozpoznaje i różnicuje dźwięki (odgłosy z otoczenia, głosy ptaków)
  • wskazuje głoskę, która zmienia znaczenie słowa
  • czyta ze zrozumieniem krótki tekst

Wszystko wokół się zmienia – poznajemy urządzenia

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

  • bierze udział w rozmowie, wypowiada się na określony temat

  • wypowiada się na temat swojej pracy

  • aktywnie uczestniczy w inscenizacji

  • estetycznie wykonuje rzeźbę według własnego pomysłu

  • wymienia gatunki zwierząt, potrafi określić ich cechy oraz w jakich warunkach żyją

  • opowiada o potrzebach zwierząt leśnych w czasie zimy

  • liczy elementy, ustala liczebność

  • opisuje obrazy i fotografie

  • dostrzega różnice w przedstawieniu świata na obrazach i na fotografiach

  • wskazuje główne postacie utworu literackiego

  • zauważa różnice między fikcją a rzeczywistością

  • ustala kolejność wydarzeń w utworze literackim

  • rozpoznaje i nazywa literę „k”, „K”

  • odczytuje sylaby i wyrazy oraz czyta ze zrozumieniem krótkie teksty

  • układa wyrazy z sylab

  • rozpoznaje głoskę „k” jako spółgłoskę

  • prawidłowo określa kolejność liczb – stosuje liczebniki porządkowe

  • rozpoznaje i tworzy kontrasty dynamiczne

  • wie, w jakich książkach można znaleźć informacje o zwierzętach

  • opowiada o własnych doświadczeniach związanych z wykorzystaniem komputera

  • nazywa podstawowe części komputer

  • wie, do czego może służyć Internet

    Święta za pasem i w domu pachnie lasem

    Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

  • utrzymuje porządek w miejscu pracy i zabawy
  • interpretuje słownie treść wiersza

  • opowiada o relacjach łączących najbliższych w swojej rodzinie

  • mówi wiersz z pamięci

  • bierze udział w zabawach parateatralnych – wciela się w role

  • prezentuje swoje umiejętności przed rodzicami

  • śpiewa w grupie kolędy, pastorałki, piosenki

  • wykonuje dekoracje świąteczne

  • wymienia cechy charakterystyczne dla zimy jako pory roku

  • dodaje i odejmuje na konkretach, w zakresie poznanych liczb

  • wskazuje zbiór pusty, określając go liczbą 0

  • posługuje się pojęciami określającymi wysokość

  • opisuje przedmiot

  • wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu

  • czyta wyrazy w zakresie poznanych liter

  • reaguje empatycznie na trudne sytuacje innych dzieci

  • współorganizuje spotkanie wigilijne dla rodziców

  • składa życzenia świąteczne

  • opowiada o właściwościach magnesu oraz elektryczności statycznej

Od ziemi aż do nieba na żywioły uważać trzeba

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

  • układa opowiadanie twórcze
  • potrafi wykonać samodzielnie lub z pomocą nauczyciela proste doświadczenia
  • uważnie obserwuje oraz wyciąga wnioski
  • szereguje barwy od najjaśniejszej do najciemniejszej
  • bierze udział w zabawach twórczych, konstrukcyjnych
  • nazywa części roślin znajdujące się w ziemi
  • przelicza do 6, wskazuje cyfrę 6
  • potrafi zdefiniować pojęcie „rok”
  • zapamiętuje i układa wzór
  • czyta wyrazy w zakresie poznanych liter
  • nazywa uczucia ludzi w czasie obchodzenia świąt
  • wie, że nieostrożne obchodzenie się z ogniem grozi pożarem
  • wie, że powietrze znajduje się wszędzie, zna jego właściwości
  • wymienia właściwości ognia
  • wie, jakie są sposoby rozniecania ognia
  • wie, jakie bogactwa kryje w sobie ziemia
  • określa właściwości wody
  • podaje przykłady przedmiotów, które pływają i toną w wodzie
  • wymienia stany skupienia wody
  • zna tradycje związane z obchodzeniem Sylwester