Październik 2019

Tydzień 1

By świat poznać i rozumieć, ćwiczyć zmysły trzeba umieć.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Kształtowanie u dzieci świadomości własnego ciała.

• Uświadamianie dzieciom roli poszczególnych zmysłów w percepcji świata.

• Rozpoznawanie przez dzieci i nazywanie emocji przeżywanych przez siebie i innych.

• Rozwijanie umiejętności oddzielania prawdy od fałszu.

• Rozwijanie u dzieci intuicji geometrycznej.

• Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „a”, „A”.

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

• Kształcenie umiejętności kulturalnego witania się z osobami dorosłymi oraz z dziećmi.

• Doskonalenie umiejętności okazywania szacunku dorosłym

• Uwrażliwianie dzieci na obecność osób niepełnosprawnych.

• Wdrażanie do stosowania w sytuacjach codziennych zwrotów grzecznościowych, takich jak: „przepraszam”, „dziękuję”, „poproszę”.

• Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych: miłość, zaufanie, nadzieja, szacunek, uczciwość…

• Wdrażanie do kulturalnego prowadzenia rozmów z dorosłymi i dziećmi.

Tydzień 2

Między drzewami przemykają promień słońca, krople deszczu i jesienna muzyka.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zjawisk zachodzących w przyrodzie jesienią.

• Uwrażliwianie dzieci na piękno przyrody występujące w naturze, literaturze i sztuce.

• Kształtowanie u dzieci orientacji przestrzennej na kartce.

• Nauka piosenki „Malowała jesień”.

• Zachęcanie dzieci do spędzania czasu na wolnym powietrzu.

• Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „o, O”.

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

• Wdrażanie do właściwego zachowania się podczas wycieczki w lesie, parku, na łące.

• Doskonalenie właściwego zachowania się w miejscach publicznych.

• Wdrażanie do okazywania zainteresowania i sympatii rówieśnikom.

• Wdrażanie do odpowiedzialności za swoje zachowanie – dbanie czystość otoczenia.

• Kształcenie umiejętności pokojowego rozwiązywania konfliktów.

Tydzień 3

Wiele zasad znamy, bezpieczeństwa przestrzegamy.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Poznanie przez dzieci sposobów radzenia sobie w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu własnemu i innych.

• Przybliżenie dzieciom sytuacji zagrożeń oraz możliwości korzystania z telefonów alarmowych.

• Wdrażanie dzieci do stosowania zwrotów grzecznościowych.

• Zachęcanie dzieci do pomagania w domu w codziennych czynnościach.

• Kształtowanie pojęcia liczby 1.

• Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „m”, „M”.

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady

• Wdrażanie do właściwych zachowań wobec osób nieznajomych – obcych.

• Kształcenie umiejętności zachowywania się wobec nieznanych zwierząt.

• Wdrażanie do właściwych zachowań w trudnych i niebezpiecznych sytuacjach.

• Doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole w czasie posiłków.

Tydzień 4

W naszej rodzinie miło czas płynie.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Wzmacnianie więzi rodzinnej.

• Poznawanie struktury rodziny.

• Kształcenie potrzeby podejmowania działań na rzecz własnej rodziny.

• Uświadamianie dzieciom potrzeby dbania o miłość i szacunek dla innych.

• Kształtowanie pojęcia liczby 2.

• Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „t”, „T”.

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

• Wdrażanie do okazywania szacunku osobom starszym.

• Kształcenie umiejętności zachowywania się wobec swojego rodzeństwa.

• Wdrażanie do właściwych zachowań wobec swoich rodziców.

• Zachęcanie do szanowania potrzeb członków swojej rodziny.

• Wdrażanie do angażowania się w organizację i wykonywanie prac domowych.

• Kształcenie umiejętności zachowania się w czasie uroczystości: urodziny, imieniny.