Wrzesień 2019

Tydzień 1.

Rok szkolny zaczynamy, a więc książki zabieramy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Organizowanie zabaw ułatwiających dzieciom prezentowanie siebie i poznawanie imion rówieśników.

Integrowanie grupy – budowanie serdecznej atmosfery i więzi emocjonalnej w grupie.

Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi dziećmi i nawiązywania z nimi bliższych znajomości.

Rozwijanie odpowiedzialności za poszanowanie sprzętów i zabawek jako wspólnej własności.

Zachęcanie dzieci do zagospodarowywania kącików zabaw i zainteresowań.

Wspólne ustalanie z dziećmi norm i zasad zachowania obowiązujących w grupie przedszkolnej.

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

Kształcenie umiejętności kulturalnego witania się i żegnania.

Kształcenie umiejętności czekania na swoją kolej.

Wdrażanie do poszanowania cudzej prywatności i własności.

Zachęcanie dzieci do zgodnej zabawy w grupie

Doskonalenie umiejętności okazywania szacunku dorosłym.

Tydzień 2.

Wspominamy wakacyjny czas: morze, góry i zielony las

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Uwrażliwianie dzieci na piękno polskich krajobrazów.

Rozpoznawanie przez dzieci charakterystycznych elementów pejzażu Polski.

Omawianie zjawisk przyrody związanych z odejściem lata.

Rozbudzanie świadomości fonologicznej.

Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni.

Nauka piosenki „Kończy się lato”.

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

Wdrażanie do bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w czasie podróży.

Kształcenie potrzeby dbałości o higienę osobistą i schludny wygląd.

Wdrażanie do liczenia się z potrzebami innych i okazywania szacunku ludziom i zwierzętom.

Wdrażanie do dbałości o utrzymanie porządku w sali oraz szanowanie zabawek i sprzętu przedszkolnego.

Kształcenie umiejętności przyjmowania pochwał.

Tydzień 3.

Co nam jesień w koszu niesie?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Dostrzeganie przez dzieci różnic między roślinami i zwierzętami żyjącymi w lesie i w parku.

Wielozmysłowe poznawanie przez dzieci warzyw i owoców, utrwalanie ich cech.

Zapoznawanie dzieci z gatunkami grzybów jadalnych i trujących.

Klasyfikowanie przez dzieci przedmiotów według podanego kryterium.

Porównywanie przez dzieci liczebności zbiorów.

Nauka na pamięć wiersza J. Tuwima „Warzywa”.

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

Doskonalenie umiejętności estetycznego i kulturalnego spożywania posiłków.

Wdrażanie do dbałości o czystość miejsca spożywania posiłków.

Wdrażanie do bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w czasie pieszych wycieczek.

Wdrażanie do poszanowania roślin i respektowania potrzeb zwierząt szczególnie w ich środowisku.

Doskonalenie umiejętności kulturalnego prowadzenia rozmowy oraz dbałości o estetyczny wygląd.

Tydzień 4

Wiemy, gdzie mieszkamy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Poznawanie przez dzieci pojęć związanych z adresem zamieszkania.

Poznawanie przez dzieci wybranych zasad ruchu drogowego.

Utrwalanie kierunków w przestrzeni.

Doskonalenie u dzieci umiejętności orientacji w przestrzeni w trakcie spacerów po okolicy.

Kształcenie u dzieci umiejętności zachowania się w miejscach publicznych; w sklepie, na ulicy, w parku.

Zainteresowanie dzieci pracą policjanta.

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

Wdrażanie do właściwego zachowania się w czasie podróży: spożywanie posiłków, informowanie o złym samopoczuciu czy potrzebach fizjologicznych.

Kształcenie umiejętności kulturalnego zwracania się do osób dorosłych.

Wdrażanie do bezpiecznego zachowywania się w czasie wycieczek.

Kształcenie umiejętności zachowania się w wypadku zgubienia się na ulicy, sklepie.