Obecnie uczymy się

STYCZEŃ 2019

TEMAT: Kalendarze i zegary

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie u dzieci umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji.
  • Wdrażanie dzieci do obserwowania otoczenia i wyjaśniania zjawisk związanych z zimą.
  • Utrwalenie u dzieci nazw pór roku i zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy.
  • Wdrażanie dzieci do posługiwania się zegarem i kalendarzem z wykorzystaniem zwrotów: „dziś”, „jutro”, „wczoraj”.
  • Utrwalanie u dzieci nazw dni tygodnia i prostych obliczeń czasowych.
  • Kształtowanie pojęcia liczby 7; posługiwanie się liczbami w aspekcie głównym i porządkowym.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „r”, „R”.
  • Nauka piosenki dla babci i dziadka

TEMAT: Chcemy dużo śniegu, by saneczki nie ustały w biegu

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad zdrowego stylu życia (uprawianie sportów zimowych).
  • Zachęcanie dzieci do dbałości o własne zdrowie: dieta ,sposób ubierania się.
  • Rozpoznawanie i nazywanie przez dzieci zimowych dyscyplin sportowych.
  • Nauka piosenek „Mróz, mróz” oraz „Zimowa poleczka”. Wprowadzenie kroków poleczki.
  • Kształtowanie pojęcia liczby 8.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „n”, „N”.

TEMAT: Na pewno to wiecie, że babci i dziadek najlepsi są na świecie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształcenie u dzieci umiejętności okazywania serdeczności i miłości bliskim.
  • Wzmacnianie u dzieci więzi rodzinnych.
  • Kształcenie umiejętności okazywania uczuć i potrzeby pomagania.
  • Nauka piosenki „Piosenka o babci i dziadku”.
  • Nauka na pamięć wiersza „Wierszyk dla babci i dziadka”.

TEMAT: My się zimy nie boimy, więc bałwana ulepimy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wzbogacanie słownictwa dzieci, precyzowanie znaczenia pojęć związanych z karnawałem.
  • Nauka piosenki „Buli”.
  • Doskonalenie umiejętności
  • Kształcenie umiejętności współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i różnych sytuacjach
  • Kształtowanie pojęcia liczby
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „b”, „B”; prowadzenie zabaw badawczych.